Зимно приключение с Jaguar XE и Land Rover

Няма по-голямо удоволствие от това да разбереш възможностите на един автомобил в екстремни условия, на сняг и лед. Особено, когато си зад волана на Land Rover Discovery Sport и на лимузината Jaguar XE.  Те показаха своите неоспорими качества в полите на Рила планина. Направихме един снежен екшън, предизвикателство на лед и в дълбоки преспи. Домакин на събитието бе пистата Ice Driving Academy.
Идеята на екипа, ръководен от Димитър Илиев и баща му доц. Владимир Илиев е блестяща. В полите на планината, на голяма надморска височина са изградили прекрасно трасе – комбинация на сняг и лед.  На него всеки шофьор, независимо дали е начинаещ или с опит, може да научи доста тънкости от поведението на автомобила на хлъзгава настилка.

Не е тайна, че българите не са добри водачи на сняг и лед, трудно контролират колите си в такива ситуации.

Така че всеки има какво да научи, ако е пусне по трасето. И покара малко в ситуация,  при която можа да попадне всеки ден на пътя през зимата. Дори известни наши автомобилни  състезатели идват да се пробват и да видят как се държат автомобилите им на лед, да се научат как да овладеят различни ситуации.

Двата автомобила предполагат към динамично шофиране върху заледена настилка. Land Rover Discovery Sport не се плаши нито от лед, нито от сняг. За него мога да твърдя, че ненадминат извън пътя. Слага в „малкото си джобче“ разни паркетни SUV-ове и кросовъри с големи претенции от реномирани марки. С Land Rover Discovery съм минавал през изключително тежки терени, камъни, кал, пясък, реки… Справи  и  се и с леда и снега, като нито веднъж „не се стресна“.

Land Rover Discovery Sport е претърпял модернизация.

Има освежен дизайн, подобрен интериор и множеството технологии за истински офроуд до лимита на възможностите. Безупречната инженерна изработка е доста по-ефективна, технологично напреднала и по-многофункционална. В същото време тя гарантира безопасност за всички в купето и високо ниво на комфорт. Discovery Sport се предлага във версии на оборудване S, SE, HSE и в ниво R-Dynamic. То е със сиви алуминиеви джанти, уникални предни и задни брони и хромирани елементи Shadow Atlas на предния и задния капак.
Голямата изненада бе Jaguar XE. С тази кола може да отидеш на бизнес среща, на прием и на други официални събития. Не да го тътрузиш из планината по сняг и лед. Това се е чисто кощунство, дори инквизиция. Но учудващо лимузината се справи прекрасно и на лед, и на снежния полигон. Много лесно се управляваше и контролираше на трасето.

Моят инструктор с Jaguar XE бе Ангел Караньотов.

Да, името ви е познато от мотоциклетните трасета. Той е единственият шампион в три различни дисциплини – мотокрос, супермото и писта. Сега трупа опит и в Ice Driving Academy. Нищо чудно скоро да го видим да се състезава и на четири колела.
Докато хлъзгам по трасето, си бъбрим с Ачи. Той казва, че се е пробвал на лед и с мотоциклет. Естествено, сложил е гуми с шипове и е карал. Караньотов казва: „След три-четири обиколки оставам без ръце. Адски е уморително. Мотор на лед трудно се контролира. Но пък е страхотно удоволствие.“

Стилният Jaguar XE е с обновен външен вид със съвременен дизайн, вдъхновен от спортния F-TYPE.

Изцяло новият луксозен интериор е от първокласни материали, които правят салона по-уютен и практичен. И Ангел казва, че колата е много удобна и лесна за каране. XE е най-интелигентният и най-свързаният автомобил на марката досега. Моделът се предлага с екологични и икономични бензинови и дизелови турбодвигатели. Нашият бе точно дизелов.
Нивата на оборудване са S, SE и HSE. Всяко от тях е налично и със спортното R-Dynamic. Още на първото ниво на оборудване Jaguar XE е с автоматична трансмисия, 18-инчови джанти, електрически кожени седалки, изцяло LED предни фарове и задни светлини с нова графика, преден и заден парктроник, камера за обратно виждане и асистент за придържане в лентата.
Снимки Иван Монев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.