Защо Маркес се върна веднага на пистата?

Марк Маркес ще стартира този уикенд на Херес. Три дни след тежката операция на дясната ръка. Защо ли? Отговорът е простичък – защото няма време, а конкуренцията – жестока. Всяко пропуснато състезание са пропуснати точки в актива.
Маркес много добре осъзна през 2015 г., че стремежът към победа на всяка цена носи предимно пасиви. По добре да си трупа прилежно точки, отколкото да се хвърля за да печели на всяка цена. Справка – миналото състезание на Херес. Първата му грешка го прати отзад. После от 19-и стана 3-и и… падна.
Второ – конкуренцията. В момента има поне четирима пилоти, достойни за титлата. Не са само новакът Фабио Куартараро и заводският пилот на Yamaha Маверик Винялес. Не трябва да забравяме опитният Андреа Довициозо и дори „ветеранът“ Валентино Роси. Същата е причината на пистата да се върнат още двама контузени – Кал Кръчлоу и Алекс Ринс.
Първата си титла Маркес спечели през 2013 г. Да не забравяме, че тогава Хорхе Лоренсо падна на Ассен, после „се довърши“ с по-тежко падане на Заксенринг. Това отвори пътя на Марк към титлата.

Сега Маркес се състезава в много по-различна среда, отколкото в началото на кариерата си.

Машините са с много по-изравнени възможности, отколкото през 2013 и 2014 г. Тогава имаше два заводски отбора с конкурентни мотори – Honda и Yamaha. Сега има четири производителя, които са печелили Гран при. Дори КТМ имат подиум. Няма ги и екипите със CRT мотори. Сателитните отбори също с със заводски машини. Нещо повече – от 22 мотоциклета на стартовата решетка, всички с последни версии за 2020 г. Само три са спецификациите от миналата година – в LCR Honda на Такаки Накагами и двамата пилоти на Avintia Racing, които са с Ducati GP19.

Освен това, този уикенд надпреварата може да е още по-напрегната. Причината е, че ще се кара по една и съща писта само след седмица.

Инженери, механици и състезатели в отборите имат вече всички данни за пистата. Още повече, че условията се очаква да с същите. Това означава, че всеки би се поучил от грешките си отпреди 7 дни. Ще могат допълнително да усъвършенстват настройките на машините си.
Според мениджъра на Repsol Honda Алберто Пуч, именно втория старт на Херес е бил причина за решението на Марк Маркес да се състезава. Той казва: „Ако беше нова писта, щеше да е по-трудно. Но ние сме тук от пет дни. Така че знаем настройките на мотора. Марк знае точно как да кара на тази писта. Няма смисъл да се напъва днес и да подлага на повече стрес контузията си. Ще се пробва утре, в събота и след това ще видим.“

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.