Макс Биаджи ще пилотира електрическия „бързак“ Voxan Wattman

Voxan разкриха своя скоростен мотоциклет Wattman, който ще бъде пилотиран от Макс Биаджи. Бившият състезател и шампион от MotoGP и WSBK ще направи нов световен рекорд за скорост от електрически мотоциклети.
Voxan са нишов френски производител на мотоциклети. Основани са през 1995 г.  През 2009 г. обявиха несъстоятелност и бяха спасени от италианските специалист по електромобили и други екзотични возила Venturi Automobiles. Марката е базирана в Монако.
През 2013 г. те пуснаха електрическия мотор Wattman. Целта им е да подобрят рекорда за електрическа скорост. През 2018 г. с рационализирана версия на машината бе постигнат 327 км/ч.

С Биаджи на борда обаче, от Voxan мислят, че могат да пробият границата от 330 км8ч. Затова ще се насочат към солените равнини на Боливия през следващата година.

„Винаги съм обичал предизвикателство“, казва Биаджи. „Горд съм, че ще направя тази нова стъпка в кариерата си под цветовете на Voxan и Venturi. Инженерите и дизайнерите от отдела за научноизследователска и развойна дейност са изключително решителни. Преминаването на границата от 330 км/ч ще предостави още повече доказателства за експертността на хората от  групата.“

Ключът към това ще бъде иновативният мотор, който Voxan са създали.

Аеродинамичното тяло е изработено от въглеродни влакна и е усъвършенствано във въздушен тунел със скорост 240 км/ч. Черупката е монтирана на стоманена рамка. Моторът е с двураменно окачване. Това позволява на Voxan да има повече място за ездача. Същевременно спомага за запазването на прилично управление. То е също толкова добро, колкото на мотор с 1850 мм междуосие.
За двигател на мотора, от Voxan са потърсили услугите на компанията-майка Venturi. Те са им дали един от моторите си от състезателния автомобил във  Formula E. Той е с над 350 к.с. и умопомрачаващ въртящ момент от 969 Нм.
Този звяр се захранва от батерия, състояща се от 1470 отделни клетки. Тя е повече от половината от теглото на машината – 140 кг. Батерията осигурява 317 кВт мощност. За охлаждане дизайнерите са предвидили конвенционален радиатор, вместо да изпомпват охлаждащата течност през контейнер, пълен със сух лед, разположен в гърба на седалката.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.