Yamaha представи новият Ténéré 700 Rally Edition

От старта си Ténéré 700 бързо се утвърди като най-продаваният приключенски мотор със средно тегло в Европа. До момента са продадени над 8000 бройки, продадени до момента. Моторът комбинира големият въртящ момент на двигателя и отличното управление. Към това се добавя универсалност и високото ниво на комфорт при езда на дълги разстояния. Така Ténéré 700 се оказва изключителен успех.
Легендата за Ténéré се ражда от първият адвенчър байк на Yamaha през 1983 г., Със своите исторически сини и жълти цветове и черен задвижващ блок Yamaha, новият Ténéré 700 Rally Edition отпразнува постиженията на героите на Yamaha Dakar. Това цветове на отминала славна ера.

Тези специални цветове са изключителни за новото Rally Edition. Това прави изключително желан и колекционерски мотоциклет за всеки ездач, който оценява емблематичния статус на оригиналния Ténéré. А също и неговата роля, която игра в Dakar и много други рали рейд състезания.
Освен цветовете, този адвенчър се отличава с по-висока стандартна спецификация. Оборудван е с гама от леки компоненти, които предлагат повишена защита и осигуряват по-динамичното изживяване на ралито.

Ténéré е име на масивната пясъчна равнина в южната част на пустинята Сахара. Тя се простира от североизточен Нигер до западен Чад.

Началото на Ténéré е през 1976 г. Тогава Yamaha пусна първия си 4-тактов мотор с голям капацитет – легендарния XT500. Добре изглеждащ и с неповторим характер, мотор с двойно предназначение в ендурото имаше голям успех. В Европа се превърна в един от най-продаваните модели на компанията от много години.

Най-забележителната част от историята на XT500 беше неговата роля в ралитата.

Французинът Тиери Сабин беше човек с мечта да направи истинско приключение достъпно за всеки мотоциклетист. Мотоциклети с ендуро стил като XT могат да отворят цяла нова ера в офроуд ездата. Мечтата на Сабин се сбъдна през декември 1978 г., когато 182 автомобила се събраха на площада в Трокадеро в Париж за старта на първото рали Париж-Дакар.
В колоната на две колела имаше много машини Yamaha. Със своята здрава конструкция, офроуд шаси и двигател с голям въртящ момент, XT500 се оказа идеалната машина за ралито от 10 000 км. То промени света на мотоциклета по толкова много начини за десетилетия напред. Пилотите на Yamaha Сирил Невю и Жил Комте написаха историята. Те заеха първо и второ място в общото класиране на първия Дакар.
През 1980 г. Невю взе още една победа. Пилотите на Yamaha XT ездачи също взеха 2-ро, 3-то и 4-то място.Първият Ténéré е оборудван с резервоар за гориво с голям обем, вилки с дълъг ход, дискови предни спирачки и система за задно окачване с единичен амортисьор Monocross.

Ténéré от 1983 г. XT600Z е първият сериен адвенчър на Yamaha. Той изведе гамата XT на ново ниво. Подобно на оригиналния XT500, новият XT600Z трябваше се справи с най-екстремните условия на ралито Париж-Дакар. Неговите характеристики допринесоха за ненадминатия рекорд на Yamaha от 18 подиума в първите 6 издания на събитието.
Известен на всички като „JCO“, Жан-Клод Оливие не беше само една от най-големите личности в Дакар. Той беше и изпълнителен директор на Yamaha Motor France! Освен състезател, JCO беше бизнесмен. Оливие превърна Yamaha в марка номер 1 във Франция. JCO изигра ключова роля за превръщането на Ténéré в един от най-успешните, легендарни и трайни модели на Yamaha. Затова историческите цветове на Ténéré 700 Rally Edition са почит към него и колегите му герои от Дакар.

Представен през 2019 г., Ténéré 700 е резултат от една от най-интензивните програми за развитие на Yamaha.


Моторът е характерен с компактно и пъргаво шаси, както и високият въртящ момент на 689-кубиковия CP2 двигател. Този най-продаван адвенчър със средно тегло доставя вълнуващо извънградско представяне. Има изключителен комфорт на дълги разстояния по магистралата.
Машината е сглобена във Франция от работници специалисти. Наред с Ténéré 700, новият Ténéré 700 Rally Edition разполага със специална синя и жълта цветова схема. Така отдава почит на състезателните мотоциклети Yamaha на JCO и Серж Бако в изданията 1983 и 1984 г. на Дакар.

Ténéré 700 Rally Edition се отличава с висока спецификация като стандарт.

Той е снабден с редица компоненти, които предлагат повишени нива на защита на шасито при ситуации извън пътя. Предпазна платка, изработена от алуминий с дебелина 4 мм, осигурява високо ниво на защита на двигателя. Пази и тръбите на долната рамка. Има и точка на монтаж на кутията за защита.  Наличен е и черен алуминиев протектор за радиатор. Той е проектиран да предотврати проникването на малки песъчинки или камъни. Лазерно изрязан алуминиев предпазител на веригата подобрява премиум стила специалния модел.
Ексклузивната едноместна рали седалка дава отлична позиция за каране. Тя е с 20 мм по-висока – 895 мм. Това дава по-ниско положение на долната част на тялото и улеснява преминаването от седнало положение до изправяне на крака при каране извън пътя. Двойната му материална конструкция придава висококачествено усещане и завършеност. Бялото лого на Yamaha допълва емблематичните цветове на наследството.
Двигателят е снабден със заглушител Akrapovič. Той излъчва богат, дълбок и гърлен звук. Засилва усещането с висок въртящ момент при ускорение. Ауспухът е висококачествен и лек, с карбонови елементи. Те подсилват цялостното усещане за качество.Леките и компактни LED светлини и мигачи отпред и отзад придават модерен и елегантен вид.


One thought on “Yamaha представи новият Ténéré 700 Rally Edition

  • 11.07.2020 в 20:19
    Permalink

    The best това е моторът

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.