Vespa LX 50 2T – Непреходен стил

По клоните на дърветата и храстите вече се забелязват първите млади листа. Далеч преди тях улиците постепенно, но сигурно, започнаха да се изпълват с мотоциклети и скутери. Градовете живнаха, все повече хора излизат навън и трафикът придоби най-натоварения си вид. Затова отново се връщаме до градската алтернатива – малките скутери.

Решихме да започнем новия сезон с много стил и още повече история. А какво по-подходящо за това от малкия Vespa LX 50? Историята на марката по начало е история на скутерите. Естествено, нали те са ги измислили. И от далечната 1946 г. до днес Vespa е синоним на градска мобилност, качество и… не мога да се въздържа да не повторя – много, много стил. Погледнете само! Класическите форми са толкова ретро, че просто не остаряват. Едва ли има друга толкова универсална марка като Vespa. На нейната широка и удобна седалка всеки е добре дошъл – от палавите тийнейджъри до улегналите мъже, които дори с костюм и вратовръзка, вместо да изглеждат нелепо, тежат на мястото си зад кормилото дори на най-малкия представител LX50.

Привлекателният дизайн е допълнен от хромирани огледала и ръкохватки за пътника. Лостовете на спирачките са от полиран алуминий. Ако се вгледаме по-внимателно, впечатление ще ни направят малките разстояния между отделните елементи, което категорично говори за качеството на изработката. Скутерът е по-тежък от останалите в сегмента, но преди време един колега даваше оценката си за качеството на фотоапаратите, претегляйки ги на ръка. Може да ви звучи несериозно, но в това има много истина. За разлика от евтините пластмаси, истинските материали тежат. И стъклото, и кожата, и металът… А Vespa не само изглежда, а си е солидна, сигурна и стабилна за управление.

Днес обект на нашето внимание е двутактовата модификация. Ако отворим една скоба, трябва да кажем, че абсолютно същата версия се предлага с модерен 4-тактов двигател с четири клапана на единствения си цилиндър, но за него ще говорим друг път. Двутактовият вариант е много по-привлекателен с по-добрата си динамика и не на последно място – с малко по-ниската си маса. Няма да преразказваме техническите характеристики, достатъчно подробно може да се запознаете с тях в таблицата. Ще споменем само, че максималната скорост на скутера не надхвърля 60 км/ч, което е напълно достатъчно да не се чувствате пренебрегвани от уличния поток. За сметка на това, разходът на безценната вече течност, наречена бензин, е около 2,5 л/100 км. И това ако не е добра новина, в момент, когато колебаещите се цени на горивата накрая винаги се ориентират нагоре?

Вместо история, малко статистика
1946 г. – от проекта МР6 е създаден първият в света скутер – леко, удобно, евтино и икономично превозно средство, чийто двигател е с работен обем 98 куб. см. До края на годината са произведени 2484 екземпляра. През 1950-та годишното производство достига 60 000, през 60-та година по света вече се движат 2 000 000 Vespa, през 70–та – 4 000 000, през 80-та – 10 000 000, и така достигаме до днешни дни, когато общо произведените скутери с марка Vespa надхвърлят главозамайващите 17 000 000. Първата 50-кубикова Vespa е произведена през 1963 г., основната цел за това е “заобикалянето на закона”. От предишната 62-година в Италия е въведен закон за регистрация на двуколесни с работен обем на двигателя над 50 куб. см. В резултат на това общите регистрации на мотоциклети спадат с около 17%, но това не засяга малката Vespa. И така до днес, когато само от машинките с малка кубатура са произведени над 3 500 000 екземпляра. Най-общата статистика ще приключим с това, че скутери с марка Vespa се произвеждат само в Италия, но се продават в 114 страни по целия свят.

Какво да очакваме тази година от Vespa
Бляскаво завръщане на Vespa Classica PX 150. Моделът е в производство от месец март, в продажба от април. Той представлява изключително интересно предложение за колекционери, ценители и истински фенове. Името Vespa Classica PX 150 се оправдава от изключителния ретро дизайн – линия от 50-те, наличието на резервна гума и ръчни скорости. На неговия фон Vespa LXV 125 i.e. не е толкова бляскава препратка към миналото, но отговаря напълно на всички модерни изисквания към градската мобилност и екология. Тя ще бъде достъпна през втората половина на годината.

Пазар*
Групировката Piaggio предлага богата гама Vespa, Piaggio и Gilera. Тя е  изключително интересна, защото покрива максимално клиентските интереси. Предлага скутери, мотопеди и мотоциклети, с работен обем от 49 до 839 куб. см, електрически и хибридни модели без аналог, триколесни, специално оборудвани мотопеди и мотоциклети за разносна дейност.
Разнообразна е и ценовата гама, особено в комбинация с изгодните схеми за разсрочено плащане. Най-ниския ценови модел е Piaggio Zip 50, който се произвежда в двутактова и четиритактова версия и се продава на специалната цена 2 590 лв., с включени ДДС и три години гаранция, без оглед на изминатите километри. Повече подробности може да намерите на www.piaggio.bg, www.vespa.bg и www.gilera.bg
*Платена информация
 

Технически характеристики

Двигател:
Едноцилиндров, двутактов – Piaggio HI-PER 2 с двустепенен катализатор и вторична въздушна система SAS
Работен обем, куб. см. –  49
Мощност, к.с. при об/мин – 4,3 к.с. при 7500
Максимален въртящ момент, Нм при об/мин – 4,4 при 6500
Диаметър/ход на буталото, мм – 40,0/39,3
Мазане Разделно, с автоматична маслена помпа
Гориво  Безоловен бензин с минимално октаново число 95
Охлаждане: Принудително – въздушно

Стартер:  
  
Електрически и кик стартер

Трансмисия:
Twist and Go с автоматичен съединител и безстепенна многоскоростна вариаторна предавка (CVT)

Размери:
Дължина/широчина/междуосие, мм     1755/740/1280
Височина на седалката, мм     785
Суха маса, кг    89
Обем на резервоара, л    8,6

Рама:  
Монокок конструкция
Предно окачване – вилка с хидравличен амортисьор
Задно окачване –  хидравличен амортисьор
Предна спирачка – Дискова с ø 200 mm
Задна спирачка – Барабанна с ø 110 mm
Предна гума – Безкамерна 110/70-11"
Задна гума – Безкамерна 120/70-10"

Разход гориво, л/100 км – 2.78

Емисии – Евро 2

Цена в лв. с ДДС – 4 595   

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.