Тест Yamaha XJ6 Diversion и Suzuki GSF 650 SA Bandit

Голите модели от средния сегмент са за хора, които ценят своите разходи, знаят какво могат, какво искат и какво да очакват от своите машини, и могат да се забавляват зад кормилото истински, дори никога да не са отлепяли предното колело от асфалта… Нейкид моторите са подходящи и за първи голям мотоциклет на начинаещите.
Миналата година започнахме тестовете за активния мото-сезон с представяне на Suzuki GSF 650 SA Bandit. Тогава машината бе чисто нова и направихме уговорката, че като понавърти километри, ще се върнем отново към нея. Сега е моментът. За един сезон Suzuki-то остави зад гърба си почти 10 000 км. Само в България. Най-дългият му дневен пробег бе 817 км (пътеписа за Северното Черноморие). Тогава постигнахме и най-ниския среден разход – 4,12 л/100 км. За тези километри два пъти сме сменяли масло и филтри и един път се прибрахме от път с неработещ съединител. Оказа се, че не е нищо страшно. Във фирмения сервиз „Мотокомпас” още от вратата Алекс предположи, че се е разхлабила контрагайката на системата за регулиране в долния край на жилото и не сбърка. Поправката му отне почти… 4 минути. С времето Bandit-ът  се “отпуши”. Започна да работи още по-гладко, привикнахме един с друг и благодарение на големия му резервоар и удобната седалка, дългите пробези се превърнаха в невероятно удоволствие, въпреки че основното предназначение на машината не е да се използва като туристически круизер. В ДНК-то му също така не е заложено да преминава през завоите, стържейки асфалта със стъпенки. Окачването му е “меко”, а погледнете и огромния му ауспух, който стърчи далеч встрани. Казвали сме го по-рано, ще го потвърдим и сега – който очаква от малкия Bandit да се държи като разярена пистарка и да преминава голяма част от трасето на задна гума, просто е сбъркал модела. Мотоциклетът е много приятен и лесен за управление и освен за спокойна езда, е изключително подходящ за първа голяма машина на начинаещите мотористи.
 

Подобен е и другият участник в днешната ни среща. Yamaha XJ6 Diversion е насочена към почти същите клиенти, към които е ориентиран и Suzuki GSF 650 SA Bandit. Ако не ви се вярва, погледнете в таблицата с техническите характеристики и вижте колко от тях се припокриват напълно или се различават съвсем несъществено. Сега ще говорим повече за разликите между двата модела.
Yamaha XJ6 Diversion е модел 2009 г. и сами разбирате, че 4 години разлика в този толкова динамично развиващ се свят, не може да не окажат влияние във възприятието и излъчването на машината. Нека започнем от външния вид. Yamaha-та е с доста по-изострени черти, които вкарват повече спорт и агресия в общото излъчване. Като добавим модерната напоследък форма на предния фар и графитено-сивия металик, ще разберем защо Ники, нейният собственик, казва, че много му наподобява познатите "Стелт”-технологии. За да бъде усещането още по-пълно, той е подменил оригиналната крушка на фара с ксенонова, а предните и задните мигачи – със също толкова модерните и ефективни LED-светлини. Има ефект. На фона на класическите и поовехтели форми на Suzuki-то, XJ6 прилича на космически кораб, кацнал на гражданско летище.
 

Разлика има и в двигателя. При Yamaha той е с 56 куб. см по-малък обем, но произвежда същите мощност и въртящ момент. Нормално е! В случая говорим за електронно управляемо впръскване на горивото и течно охлаждане, докато при стария ни герой пълненето е с четири карбуратора, макар да са много модерни. В основата на двигателя на XJ6 Diversion е познатият агрегат на FZ6, но с нова цилиндрова глава, преработен смукателен колектор, нови лети бутала, картер в моноблок с корпуса и намален от 36 на 32 мм диаметър на дроселовата клапа. В резултат на всичко това мощността е намалена с почти 20 к.с., но стойността на въртящия момент е много прилична в границите на ниските и средните обороти. Резултатът е по-равномерна и тиха работа и линейно разгръщане на мощността в целия работен диапазон, което прави моторът много по-приятен за управление, особено по градските булеварди.
Не знам дали ви е направило впечатление от снимките, но регистрационните номера на двата мотоциклета са поредни т.е. регистрирани са в един и същи ден. Срещу 10-те хиляди пробег на Bandit-а, XJ6 може да противопостави по-малко от 3000, но това е нормално. Ние го ползваме и за работа, докато Ники се качва на своята Yamaha единствено и изключително за кеф. Въпреки студеното и неприветливо време в началото на февруари, си разменихме машините и отстрани може да прочетете какви са впечатленията ни от двата модела. Много се надяваме, това да не бъде последната ни среща с Yamaha XJ6 Diversion и да имаме възможност да проследим в бъдеще експлоатационните й разходи. А дотогава, да дочакаме по-хубаво време и по-топъл асфалт.
 

Ники, собственик на Yamaha XJ6 Diversion:
„Километрите зад кормилото на Bandit-а са малко, за да се направи по-добра разлика между двата мотоциклета. Все пак, първото, което ми прави впечатление, е по-изправеното положение при каране. Струва ми се, че при по-ниска скорост той е по-маневрен, кормилото му като че ли има по-голям ъгъл на завиване. Вярно, ауспухът му е голям като комин на локомотив, но може би пък, поради това звукът, който излиза от него, е по-интригуващ, по-истински.
След любезностите на Ники, не мога да не му върна жеста. И двата мотоциклета са от типа нейкид, но с допълнителни малки обтекатели около резервоара. Yamaha-та определено има по-спортно излъчване. Усещането е, че е по-тясна и по-пъргава на фона на откровената бруталност, която излъчва Bandit-а. Безспорно погледната дизайнерски, тя привлича повече погледи от младата публика, която предпочита да се покаже пред околните със стил. Като минуси мога да спомена по-малкия обем на резервоара и от там – по-ниската автономност. Струва ми се, че на седалката на Yamaha пътникът би се чувствал малко по-неудобно. Липсва и регулиране на предното окачване. За сметка на това пък, ауспухът се подава деликатно зад десния крак на ездача и по-напредналите с лекота могат да завиват, влачейки коляно почти по асфалта.
 

Suzuki GSF 650 SA Bandit 2011
Нали не си мислите, че в Suzuki са спрели развитието на модела си през 2005 г.? Въпреки сравнително козметичните промени във външния вид, основно в модерните цветови решения и допълнителните джобчета в обтекателя около резервоара, на изложението Intermot през октомври миналата година актуалният модел на малкия Bandit изглеждаше съвсем на място. От 2007 г. той е с впръскване на горивото и течно охлаждане, а мощността и въртящият му момент са нараснали съответно до 86 к.с. при 10 500 об/мин и 62 Нм при 8900 об/мин. „Вина” за това има и повишената степен на сгъстяване – 11,5:1. Машината няма никакви проблеми с покриване на екологичните норми Евро3, както, разбира се, и Yamaha XJ6 Diversion. Но и цената на новия Bandit вече е 18 950 с ДДС.

Автор: П. Петров
Снимки: Moto Club

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.