Suzuki Intruder M 1800R – От “Осанна” до “Разпни го!”

Intruder M 1800R не е най-често срещащия се по нашите пътища мотоциклет, но видиш ли го, не може да не му обърнеш внимание. Най-малкото поради размера. Огромен е.

Набитата мускулеста фигура наподобява добре тренирано бойно куче – здраво, стегнато, излъчващо мощ и агресия. Масивния фар наподобява сгушена в широки рамене, почти безврата глава. Следва елегантно издължен резервоар, чийто линии преминават в удобна, ниско разположена седалка и завършват като едно цяло в опашката на калника. Картината се довършва от огромната задна гума с широчина 240 мм, която сякаш е основната опора на седалката. Всичко това е гарнирано обилно с хром. Такива са и артистично скосените тръби на сдвоения ауспух, който повече наподобява пластика, излязла от ръцете на умел скулптор.
Седалката е единична, но седнеш ли на такава машина вероятно последната ти мисъл ще бъде да си търсиш придружител. Е, и това не е невъзможно. Предвидено е да се монтира допълнителна седалка за пътник, но… обикновено хората, решили да седнат на такъв Голиат се чувстват много по-добре сами, очи в очи с вятъра. Та разполагам се удобно на извитото седло и хващам здраво ръкохватките. Не съм от най-ниските, но усещам как ръцете ми сякаш се издължават. Да, размерът има значение. С краката нямам подобни проблеми. Всичко е точно там, където ми е удобно да го достигна. Подавам контакт и натискам стартера. В следващия момент сякаш някой отприщва язовирна стена. Боботенето в началото е тихо, но категорично. След по-рязко завъртане на ръкохватката то преминава през няколко фази и достига до нивото на гръмотевична лятна буря. Е, ако не са ме видели до сега, вече няма да ме пропуснат. Едновременно със всичко това оживяват и цифрите на дисплея, разположен отгоре върху фара.

Стрелката, която се е сгушила в левия край на продълговатия скоростомер върху резервоара още не потрепва. Време е да я вкараме в действие. Петстепенната трансмисия с отчетливо щракване включва на първа, отпускам съединителя и …замислих се. Ами че заедно с мен почти половин-тонната маса плавно потегля по пътя. Минавам на втора, подавам малко повече газ и… нещо не е както трябва. За разлика от другите круйзъри, на които съм се качвал, тук достолепното стелене над асфалта е отстъпило място на динамика, подходяща повече на спортните байкове. Да, ама не ми стиска. Веднага се сещам отново за онези 430 кг, в които се блъска насрещния вятър и по-точно, колко ли сила е необходима да ги спре. Вярно спирачките са добри, предните дори са взети директно от пистарката GSX R 1000, но масата си е маса. Тъкмо удобен момент да проверя нещата на практика. Стискам първоначално по-плахо, тигантът потъва напред и осезаемо забавя скоростта. Спира, но не е както съм свикнал. Затова, по-кротко. Иначе мощ не му липсва. Говорих със собственика му и той каза, че стрелката на километража с учудваща лекота достига 240. Не мога да си го представя, а и не ми стиска да го пробвам. И как да го направя. Та нали както се пошегува един познат, на фона на Intruder-ът паркирането на Smart е като детска игра. За сметка на това пък японецът вероятно с лекота ще тегли двуосна каравана. Шегувам се разбира се. Мотоциклетът е много приятен за каране (отново според собственика му), но не и от първия път. Дори не и от втори. За него си трябва много добра физическа подготовка и повечко опит. Отговаряш ли и на двете условия, кефът е гарантиран.

Ако приемем, че дотук говорихме за американския стил, време е да кажем нещо и за японските технологии. Двигателят на Intruder M 1800R е напълно нов. Като конструкция той е типичен “чопърски” V-образен двуцилиндров агрегат, чийто бутала определено са с най-големия диаметър сред всички двуколесни на света. За отличната динамика трябва да има и разлика. Тя се състои в относително късоходовата схема. На всеки 180о завъртане на коляновия вал, буталото се премества само 90,5 мм. Това позволява агрегатът да се развърта отзивчиво и дори сериозната маса не може да му попречи да изстреля мотоциклета стремително към хоризонта. Цилиндрите са претърпели специална обработка – SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), което ги прави по-твърди и устойчиви на високи температури. Електронният мениджмънт на впръскването и запалването, в комбинация с добре оразмерената 5-степенна предавателна кутия и здравия кардан, са предпоставка огромната машина да се задоволява с около 10 л бензин на всеки 100 км, но който е дал пари за нея почти колкото за седан от средния клас, едва ли ще си разваля кефа за няколко литра в повече. Важно е купонът да върви.

Какво да кажа в заключение? В разговори с колеги, а пък и след консултация с различни други мнения, стигнах до извода, че въпреки големия успех и топлото приемане още след появяването си, Suzuki Intruder M 1800R не се приема еднозначно. За едни е грозен отпред и отзад, за други – напротив, едва ли не е произведение на изкуството. На едни много им допада пътното му поведение, други не искат да седнат втори път на седалката му. Както се казва, угодия няма. Едно е сигурно. Моделът в никакъв случай не е безличен. А как ще приемете излъчването му, зависи единствено от индивидуалния ви вкус и предпочитания.

Технически характеристики

Двигател:

Двуцилиндров, V-образен с ъгъл между цилиндрите 54о,  4-тактов с течно охлаждане с по 4 клапана на цилиндър.
Работен обем, куб. см   
1783 куб. см
Диаметър и ход на буталото, мм   
112 x 90.5
Степен на сгъстяване:
10.5:1
Макс. мощност, к.с   
125 при 6200 об/мин.
Макс. Въртящ момент, Нм   
3200 об/мин.
Горивна система:
eлектронно впръскване на гориво с по две дроселови клапи с диаметър 52 мм, SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve)
Стартер:
електрически

Трансмисия
5 –степенна, главно предаване – кардан

Рама   
високоякостна стоманена,

Окачване

Отпред   
Обърната хидравлична вилка, диаметър 46 мм, спирални пружини
Отзад   
Люлеещо се рамо, хидравличен амортисьор

Спирачки
Интегрална система
Отпред   
Два стоманени диска с диаметър 320 мм, радиално разположени 4-бутални спирачни апарати от GSX-R1000
Отзад   
Стоманен диск  с диаметър 240 мм и двубутален апарат.

Колела
Отпред     
гума 130/70-R18
Отзад     
гума 240/40R18

Размери, мм
Дължина:
2480
Височина   
1185
Широчина:
875 
Междуосие:
1710
Височина на седалката:
705
Обем на резервоара:
19,5 л
Суха маса, кг   
321
Маса зареден     
347

Приблизителна цена, лв. с ДДС   
30 000
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.