Star Stratoliner Deluxe – Прерийна звезда

По време на представянето на новия модел мениджърът по планиране на продукцията на Star Motorcycles – Дерек Брукс, предложи извадка от статистиката на Съвета на мотоциклетната промишленост в САЩ (MIC), според която круизърите имат най-голям дял от общите продажби на мотоциклети в страната през последните пет години. За 2009-a година са продадени над 250 000 круизъра, докато следващия по популярност сегмент – спортните мотоциклети, е реализирал малко над 100 000 броя.

Сигурността, която дават тези резултати, подтикна компаниите да разработват нови модели и модификации, за да разширят присъствието си на пазара и да увеличат продажбите си. Американската марка на Yamaha – Star, също не остана по-назад.

Базиран на платформата на Roadliner, Deluxe доста се различава от него. Ако поставите двата мотоциклета един до друг, остава усещането, че това са два различни модела. За собствениците на Roadliner обаче, новият модел е просто негова обновена версия, но с “дисаги” и нов челен обтекател. Производителите обаче, убеждават, че става въпрос за нов мотоциклет, който ще се появи в дилърската мрежа на Yamaha в средата на май на цена от 17 490 щатски долара.

Характерната форма на обтекателя, благодарение на която е трудно моделът да бъде сбъркан с друг, както и “дисагите”, са дело на дизайнерската фирма „GK Design International” със седалище в Лейкууд, Калифорния. Студиото от години работи заедно със Star в разработката на компоненти за моделите на марката, както и на компанията-майка – Yamaha.

Обтекателят е разположен малко по-близо до ездача, отколкото този на модела Victory Cross Country. Идентични по своя замисъл, двете концепции се различават значително в изпълнението си, като тази на Stratoliner Deluxe притежава значително по-меки и заоблени форми. Може да си помислите, че с малката си площ обтекателят не върши достатъчно работа при насочването на насрещния въздушен поток. В действителност е точно обратното. И това важи не само за ниските ездачи, но и за хора с ръст от порядъка на 180-190 см. При движение обтекателят създава въздушен джоб непосредствено пред ездача и голяма част от насрещния поток се разсейва встрани от тялото.

Стандартно Deluxe ще се предлага с любимата музикална платформа на цяла Америка – iPod, която е поместена в своя ниша, за да бъде предпазвана от прахта по време на път. Изборът на песен, силата на звука и всяка една друга команда на iPod може да бъде зададена чрез монтирания на лявата ръкохватка хромиран контролер. Два високоговорителя, разположени встрани от дисплея, автоматично увеличават и намаляват нивото на звука в съответствие със скоростта и нивото на шум от околната среда. Те са достатъчно мощни и звукът от тях се чува отчетливо, дори при висока скорост. Така дългите магистрали, криволичещите каньони или планински пътища ще бъдат още по-приятни, когато в ушите на ездача звучи любимата му музика. От Star са поставили адаптер, който позволява включването и на други музикални плейъри в случай, че клиентът не е почитател на продукта на Apple.

Stratoliner Deluxe предлага и една рядко срещана при мотоциклетите функция – мониторинг на разхода на гориво. Според производителя моделът харчи около 5,7 литра за 100 км пробег.

Всичко онова, като мощният V-образен двуцилиндров мотор, лекото управление и отлична стабилност, прецизните и сигурни спирачки и високото ниво на комфорт, което прави Roadliner един от най-предпочитаните круизъри в Северна Америка, е останало непроменено и при Stratoliner Deluxe. С добавяне към тях на практичния обтекател и много удобните и полезни “дисаги” новият модел на Stаr излиза едни гърди напред в гамата на компанията и ще претендира за мястото на лидер в класа на круизърите.

Тази позиция е много апетитна и за нея има куп кандидати. Вече стана дума за Victory Cross Country. Сравнен с него, Deluxe му отстъпва само по някои показатели. Това, което Cross Country има в повече, е радио тунер, круиз-контрол и по-голям обем за багаж в “дисагите” – 79,5 срещу 51,8 литра. И двата мотоциклета са с алуминиеви рами, имат отлични обтекатели, но определено този на Deluxe е по-стилен. Друго предимство на разглеждания круизър е по-мощния 1854-кубиков двигател (този на Victory е 1738-кубиков). Резултатите от динамометричния стенд показват, че двигателят на Star разполага с 90 к.с. и максимален въртящ момент 148 Нм, докато този на конкурента има 85 к.с. и пиков въртящ момент 138 Нм. Разликата не е голяма, но този на Deluxe определено работи по-меко и тихо.

Cross Country се предлага за 17 999 долара, докато Stratoliner Deluxe е точно с 509 “гущера” по-евтин. Разликата в оборудването е минимална, но в полза на Victory, а по отношение на мощността и работата на двигателя, моделът на Star е за предпочитане.


Технически характеристики

Двигател
4-тактов, 2-цилиндров, V-образен, охлаждане – въздушно
работен обем 1854 куб. см
диаметър и ход на буталото 100/118 мм
степен на сгъстяване 9,5:1
запалване електронно

Трансмисия:
5-степенна с маслен съединител

Ходова част:
Рама алуминиева

Окачване:
отпред обърната телескопична вилка с диаметър на тръбата 46 мм
отзад амортисьор
Ход на амортисьорите
отпред – 130 мм
отзад – 110 мм


Спирачки:

отпред двудискова хидравлична с диаметър 298 мм
отзад еднодискова хидравлична с диаметър 320 мм


Гуми:
отпред 130/70 ZR18
отзад 190/60 ZR17


Размери, мм:
дължина 2580
широчина 1010

височина 1514
височина на седалката 706

база 1714

просвет 15,5
Обем на резервоара, л 17,0
Гаранция 1 година

Цена 17 490 долара

 

Текст: Найден Неделчев
Снимки: Yamaha

 

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.