Ski-Doo Summit 600 за пораснали деца

Всеки човек си спомня, как като дете е чакал с нетърпение да падне първият сняг и заедно с децата от махалата е изкарвал своята шейна. За мен поне беше дългоочакван момент и с голямо удоволствие подкарвах своя червен Чук и Гек по заснеженото надолнище. И така – чак до тъмно. След целия кеф идваха разправии с родители, настинки и ненаписани домашни, но това си бяха бели кахъри като погледна назад.

С годините шейната става все по-неизползваем предмет и човек бавно забравя удоволствието от пързалянето по снега. При някои обаче това изживяване не изчезва след пубертета. Напротив, става още по-силно. При тези хора манията просто еволюира и сменя вида си, детската шейна става по-голяма и понеже с възрастта и мерака за дърпане по баирите изчезва се добавя и двигател.
Идеята не е нова, защото още през 30-те години на миналия век Жозеф-Арман Бомбардие качва кола на ски, а задвижващата част отзад е с гъсенични вериги. Това возило се казва B7 snowmobile. После, през 1942 г. той основава компанията BRP (Bombardier Recreational Products). И днес тези развлекателните превозни средстства са известни по целия свят, независимо дали става джетовете и лодките Sea-Doo, сноумобилите Ski-Doo и Lynx, картовете Rotax и двигателите за тях, АTV-ата Can-Am или за извънборзовите мотори Evinrude и Johnson.

Ski-Doo се грижат именно за споменатите по-горе „пораснали деца” и за това тяхното хоби или мания да намери израз в лицето на моторните шейни Summit 600. Моделът Summit е с 16-годишна история, но почти всяка година с нещо се обновява, за да е в крак с „планинската мода”. Макар да е ориентиран към средния клас шейни Summit 600 претендира за достойно място сред високопланинските машини.

Серията Summit разполага с две разновидности – Everest и Sport, като единствената съществена разлика между двата модела е в 600 кубиковия двигател Rotax. При модела Everest е интегриран новият E-Tec 600 със електронна система за директно впръскване на горивото и компютър, благодарение на който е по-икономичен с почти 15%, разходът на масло е намален с 50% и естествено моделът е по-екологичен. Тъй като Summit Sport е по-бюджетния модел при него се използва предишният модел Rotax 600 с карбуратор. Като изключим това и двата двигателя са с по 2 цилиндъра, 4 тактови с течно охлаждане и Rotax Adjustable Variable Exhaust (R.A.V.E) система. Предното окачване е с двойно А-образно рамо и регулируеми амортисьори с 22 см ход, които държат снегомобила послушно по пътя му, независимо дали се движи по дълбок или утъпкан сняг, или лед. Задното окачване е специално предвидено против боксуване със SC-5M паралелна релса с ход 35 см.

Важно предимство при Summit Everest и Sport е, че теглото е сведено до 202 кг, което ги прави предпочитани както за забавление така и за спорт. Помислено е и за комфорта на водача, седалката е ергономична с покритие против приплъзване и форма позволяваща бързото сменяне на позата от седнало в изправено положение. Позата на ръцете е не натоварваща и подходяща за по-дълги преходи. Като опция се предлага и електронен стартер, а цветовите разновидности са черно и синьо.

Независимо дали сте начинаещ, с неизживяно детство или опитен ентусиаст, фен на планинските екстремни екшъни и търсите шейна с добро съотношение тегло/мощност, то Ski-Doo Summit 600 ще свърши работа, защото е цар в планината. Екоманиаците е по-добре да се ориентират към модела Everest със своя E-Tec 600 двигател, докато по-непретенциозните могат да се задоволят и със по-евтиния карбураторен вариант Sport.

Най-важното на карането на моторни шейни обаче си остава удоволствието. Само да падне сняг, грабвайте шала и ръкавиците, слагайте шлема и очилата, мятайте се на шейната и бегом в планината!


Автор: Димитър Стефанов


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.