Новият Volkswagen Tiguan

Volkswagen Tiguan е най-успешният представител на категорията SUV в Европа и един от най-продаваните модели в световен мащаб. Досега от него са произведени повече от шест милиона броя. През 2019 г. Tiguan отново беше най-популярният модел не само на Volkswagen, но и в рамките на цялата Volkswagen Group. Годишно се произвеждаха  около 911 000 бройки. Сега Volkswagen прави световната премиера на своя изцяло обновен бестселър.
Нов еволюционен етап в развитието на Тiguan.
Всички ключови технологии на борда на обновения  бестселър правят значителна крачка напред. Volkswagen електрифицира задвижването на Tiguan с нова, най-съвременна plug-in хибридна система. Тя е със системна мощност от 180 кВт/ 245 к.с. За първи път в гамата на модела ще бъде включен и самостоятелен спортен вариант Tiguan R с TSI двигател с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.).
Именно за върховия, най-динамичен представител,  експертите на Volkswagen R са разработили новата система за двойно предаване с технология за селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Използваната от Volkswagen технология за двойно дозиране на добавка AdBlue от двойната система за селективна каталитична редукция SCR вече гарантира, че турбодизеловите двигатели (TDI) в новия Tiguan са сред екологично най-чистите задвижващи агрегати с вътрешно горене на планетата.
Благодарение на новата система Travel Assist2/3 в Tiguan, компактният SUV модел вече е в състояние да предложи  асистирано (в надлъжна и напречна посока) шофиране със скорост до 210 км/ч. В допълнение към това, в обновения Tiguan е внедрено и най-новото поколение инфотейнмънт системи на основата на модулната платформа MIB3, които предоставят на водача и пътниците изцяло нова гама от онлайн базирани услуги и функции.
Изцяло нова е и допълнително предлаганата озвучителна система с мощност 480 W, разработена специално за модела от специалистите в областта на висококачествената аудиотехника на Harman Kardon. Инженерите на Volkswagen са цифровизирали изцяло приборите за управление на климатичната инсталация, което вече се осъществява чрез сензорни плъзгачи и сензорни бутони.  Нова е  матричната LED система на предните светлини IQ.LIGHT.
Извънредно гъвкав SUV модел.
Подобно на своите предшественици, новият Tiguan е извънредно гъвкав и практичен Той е способен да тегли сериозни прикачни товари с тегло до 2,5 тона. Този истински Volkswagen е готов да се справи самоуверено и с лекота с всяка ситуация на пътя и извън него. Сега тези способности са по-впечатляващи, благодарение  на новата гама от задвижващи агрегати, асистиращи и инфотейнмънт системи.
Изцяло ново оформление на предната част.
Обновеното оформление на предната част на каросерията безспорно е сред най-ярките характеристики във външността на новия Tiguan.  Оформлението на предния капак добавя височина, новата радиаторна решетка с интегрирани LED светлини е значително по-широка. Новата емблема на Volkswagen е разположена централно отпред. Забележителните форми на броните също са претърпели осезаема промяна. Надписът Tiguan в задната част също вече е разположен в централна позиция и се откроява ясно под емблемата VW. Емблемата “4MOTION” в задната част на моделите с двойно предаване също е стилизирана по нов начин.
Електрифицирана версия eHybrid.
Специалистите на Volkswagen са преструктурирали изцяло гамата задвижващи агрегати на Tiguan. Сред основните акценти в нея е новият вариант Tiguan eHybrid с plug-in хибридно задвижване (максимална мощност 180 кВт / 245 к.с.). Tiguan eHybrid е и неразделна част от стратегията на Volkswagen за електрификация.
Лесният за конфигуриране хибриден режим дава възможност на автомобила дори и при дълги пътувания да съхрани  в акумулаторната батерия достатъчно енергия. Това ще позволи изминаване на крайната отсечка в градски условия с нулеви локални емисии. Tiguan eHybrid позволява движение в изцяло електрически режим със скорост до 130 км/ч. В хибриден режим Hybrid електрическият двигател подкрепя високоефективния TSI (бензинов турбодвигател с директно впръскване на горивото) във фазите на ускорение.
Комбинацията от електродвигател и двигател с вътрешно горене в този хибриден режим осигурява впечатляващи нива по отношение на мощността. Електродвигателят е в състояние да осигури допълнителна тяга в точния момент. Режимът GTE на свой ред гарантира изключително динамично поведение на пътя и се активира с едно натискане на бутона до скоростния лост на трансмисията DSG. В режим GTE тяговият електродвигател и TSI агрегата обединяват своите усилия, за да постигнат максималната системна мощност на новия Tiguan eHybrid.

Двойна доза за екологична чистота.
Останалите възможности за избор в гамата от задвижващи агрегати също разполагат с множество иновации в посока на устойчивата екологична мобилност. Отличен пример за това е турбодизеловият двигател. В бъдеще популярните TDI двигатели на Tiguan ще бъдат оборудвани с две последователно свързани SCR системи за селективна каталитична редукция, всяка от които с отделно впръскване на добавката AdBlue.
Този процес, известен като двойно дозиране (twin dosing) дава възможност на модела да намали значително количествата на емисиите на азотни окиси (NOx) в сравнение с неговия предшественик. Първият SCR катализатор е разположен близо до двигателя. Това му дава възможност за достигане на оптимална работна температура малко след стартирането. Предимство, което на свой ред спомага за изключително бързо снижаване на  емисиите на NOx. Непосредствената му близост до задвижващия агрегат е от полза и в режимите на движение с ниско натоварване на двигателя.
Вторият SCR катализатор от своя страна е разположен под пода на каросерията. Тъй като в тази позиция разстоянието до двигателя е по-голямо, температурата на отработилите газове на входа на втория катализатор може да бъде с до 100° C по-ниска. В резултат на това,  SCR катализаторът е особено ефективен при тежко натоварване като движение с висока скорост или теглене на ремарке например.
Голямото предимство на системата с двойно дозиране е, че независимо от режима на работа на двигателя, единият от двата SCR катализатора винаги работи в оптимален температурен диапазон. Това дава възможност за извънредно ефективно третиране на отработилите газове, при което азотните окиси се трансформират в безвредни вода и азот.
Допълнителна R динамика.
Двигателят TSI с максимална мощност 235 кВт (320 к.с.) в първия в историята Tiguan R е изцяло нов задвижващ агрегат за моделната гама. Под надзора на инженерите на Volkswagen R, двигателят с код EA888 evo4 – най-усъвършенстваната версия на Performance TSI, е адаптиран специално за използване в новия Tiguan R.

Освен това специалистите са разработили и новата система за двойно предаване „R-Performance Torque Vectoring“ със селективно управление на подавания към колелата въртящ момент. Системата разпределя гъвкаво и интелигентно въртящия момент на двигателя между предния и задния мост, както и между лявото и дясното задно колело. Това става с технологията, която в техническата терминология е известна като “torque vectoring”. Благодарение на възможността за индивидуално разпределение на тягата, до 100% от въртящия момент може да бъде насочен към външното за завоя колело и така да допринесе за осезаемо по-пъргаво поведение на автомобила на пътя.
Степента и начинът на разпределение на тягата се определят от конкретния ъгъл на отклонение на волана, положение на педала на газта, стойността на напречното ускорение, ъгълът на завъртане около вертикалната ос и скоростта на движение. Водачът може да контролира работата на селективното управление на подавания към колелата въртящ момент и електронните системи за стабилизация на поведението и динамиката на пътя. Става  чрез включената в стандартното оборудване на спортния модел възможност за избор на режим на шофиране – Comfort, Sport, Race, Individual, Offroad, Snow и Offroad Individual.
В допълнение водачът може да премине директно към режим Race чрез натискане на синия бутон R върху новия мултифункционален спортен волан на Tiguan R, превръщайки Tiguan R в състезателна машина само с едно докосване.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.