Новата серия Moto2

Повикът за икономии на средства и ограничаване бюджетите на тимовете, както и стремежът към по-чисти двигатели в мотоциклетната Гран При, намериха отражение в създаването на нов клас – Moto2. Той ще замести сегашния среден, до 250 куб. см. Двигателите на новите мотоциклети ще бъдат четиритактови, с обем 600 куб. см. Те ще заменят сегашните двутактови машини при четвърт-литровите. ФИМ и компанията Dorna, която организира мотоциклетната Гран При, решиха от 2010 г. новият тип мотоциклети да се състезават заедно със сегашните 250-кубикови, както това се случи при прехода от 500 куб. см към машините MotoGP във висшия клас през 2002 г. От 2011 г. всички мотоциклети в средния клас ще бъдат с четиритактови двигатели за Moto2.
Конкурсът за ексклузивен доставчик на двигатели за всички тимове бе спечелен от Honda. Кандидатите, предложили офертите си, бяха много, но президентът на ФИМ Вито Иполито и шефът на Dorna Крамело Еспелета дадоха правата на японския производител. 

Първият двигател за Moto2 има мощност малко над 150 к.с. и ще бъде монтиран на свободно избираеми шасита от отборите. Агрегатът е атмосферен, 4-цилиндров, базиран на серийния модел Honda CBR600RR. Оборотите са ограничени на 16 000, а управлението на двигателя ще се извършва от стандартизиран блок за електронно управление – ECU. Той заедно с транспондерите за времеизмерване ще бъде предоставен от организаторите. Цената им няма да бъде повече от $900.
Цената на двигателя също е фиксирана – 23 700 евро с предавателна кутия и 17 000 без нея. Не се споменава дали ECU ще разполага със система за тракшън контрол. Мотоциклетите от Суперспорт не я използват, но машините в Moto2 ще имат допълнителна мощност и може да се наложи да се инсталира. Формата и големината на въздушните кутии няма да са стандартизирани и всеки тим ще има възможност да решава как да се възползва максимално от системата.
Предвижда се двигателите да имат живот около 2000 км. Това значи, че един пилот ще има нужда само от 3 двигателя на сезон. Всеки състезател в Moto2 ще разполага само с един мотоциклет и максимум два окомплектовани двигателя за едно състезание. Моторите ще бъдат капсуловани и ще се предоставят от производителите Honda щом отборът пристигне на пистата. Другото изискване е до час след състезанието те да бъдат върнати отново на доставчика. Така тимовете ще могат да променят единствено настройките на блока за управление на двигателя (ECU).
Съединителят ще е мокър, а предавателната кутия няма да е cassette-style. Това не е типично за състезателен мотоциклет, тъй като при тази кутия скоростните валове се монтират отстрани на мотоциклета, без да се налага да се демонтира двигателя от шасито.

Шасито за байковете от Moto2 няма да има ограничения и всеки производител ще има свободата да разработва собствено или да си купува готово от производител. Няма да бъдат разрешени дискове на спирачките и джанти от карбон, а ФИМ ще предостави списък от материали и производствени методи, които могат да се използват. Теглото на машината трябва да бъде минимум 135 кг.
От HRC заявиха, че двигателите ще бъдат готови най-късно през март 2010 г., тъй като нямат капацитет да ги произведат по-рано и да ги изпитат на динамометричен стенд. Това означава, че те ще са напълно готови за официалните тестове във Валенсия. Тъй като моторите още не са готови, екипите получиха вече чертежи, които ще използват за подготовка на дизайна на шасито. Заради намаляване на разходите има забрана за тестове за MotoGP през зимата от 1 декември до 31 януари. Така официалните тестове на Moto2 ще започнат от Валенсия (1-3 март), а после ще продължат на Херес (6-8 март) и пак там за още три дни (27-29 март).
Подобно на Honda, единствен доставчик на гуми ще бъде Dunlop.
Специална комисия вече одобри 25 от общо 47-те отбора, подали заявка за участие в Moto2. Още 2 тима са в списъка с резерви, в случай, че някои от одобрените се откажат. Броят на състезателите за момента е 39, но има и 10 резервни. Тимовете имат срок от Комитета по селекция, в който влизат делегати от ФИМ, Dorna и IRTA (Асоциация на тимовете), да определят окончателно пилотите си до 2 ноември. А за нас остава очакването за интересна битка по трасетата.

 


Отбори и брой на пилотите в тях, заедно с резервите в скоби.
Клас Moto2

Ajo Motorsport – 1 (1)

Balaton Racing Team 250 – 1

Campetella Racing – 1

Cardion AB Motoracing – 1

Cip Moto – GP250 – 1 (1)

Emmi – Caffe Latte -–1

G22 Racing Team – 2

Hayate Racing Team – 2

Honda Gresini – 2

JiR – 2

Kino Racing – 1 (1)

Mapfre Aspar Team – 2

Matteoni Racing – 1 (1)

Pons Racing Pepe World – 2

Pramac Racing – 2

Racing Team By Quereseno – 2

Racing Team Germany – 1 (1)

Scot Racing Team 250 – 2

Speedup Aprilia – 2

Sprint Tecnology Racing – 2

Stop And Go Racing Team S.L. – 2

Team Roberts – 2

Tech 3 – 2

Viessmann Kiefer Racing – 1 (1)

WTR San Marino Team – 1

Резервни отбори

MZ – 2

Promoracing – 2

 



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.