Husqvarna Nuda 900R

Хитър ход измислиха големите производители – щом планират пускането на нов модел – да подават информация „на час по лъжичка”. Първо пуснат слух, че ще има нещо ново. После обявят я нов тип окачване, я двигател, я нещо друго… И медиите вече се надпреварват да пишат. За трети етап се пускат рисунки или щрихи на детайли. След това се пръкнат „уж шпионски” снимки от тестове на машината, засечени от „случайно” минаващ папарак или обикновен фен.

След толкова напрежение, дори във фирмата се „уморяват и изпотяват от напрежение”. За да няма спекулации, решават най-после да пуснат официални снимки и видео. Дават и малко информация какво представлява машината и обявяват официалната премиера. Така миналата есен например Honda „напомпаха” модела си Crossrunner. Същата пазарна атака възприеха Husqvarna, докато накрая бе разкрит новият мотоциклет Nuda 900R. Шведските италианци няма от кого да се научат ли? Има и още как. Нали са подвластни на BMW Motorrad! Самите баварци обичат да правят подобна еквилибристика с новите модели, но доста по-директно.

Пълното разбулване на новата Nuda 900R от Husqvarna ще направят по време на миланското мотоизложение EICMA 2011 през есента. Засега дават само бегли щрихи на новия си байк. За наше учудване, в редакцията се обадиха много хора, да попитат знаят ли се подробности за Husqvarna Nuda 900R. Отговаряме – доста оскъдни. Но поне се опитахме предпремиерно да ги обобщим, а след официалното представяне в Милано, ще ви разкажем подробно за мотоциклета.

В началото на януари бе обявено, че Husqvarna, специализирани в кросови и ендуро машини, подготвят пет нови шосейни модели, които ще представят до края на годината. Заговори се, че ще са с двигатели с един и два цилиндъра, на BMW. В началото на май започнаха гаданията какви ще са моторите – нейкид, супермото или турър… В средата на същия месец бе показан новия 900-кубиков агрегат, който не беше на BMW, а на Husqvarna. В края на май се появиха рисунките на нещо като нейкид. Тайнственото Хъски (така наричат машините на Husqvarna) лъсна на бял свят в средата на юни от „шпионските”, пардон – папарашките снимки на новата машина, направени някъде из Германия. Сигурно цели орди папараци са съсредоточили сили в Германия, за да изловят Nuda 900R?! Хайде, де! В началото на юли производителите, видели се в чудо от медийни атаки, вдигнаха наполовина булото, за да ги „оставят на спокойствие”. Цялата тази епопея бе перфектен PR.

Но и Husqvarna Nuda 900R си го заслужава. Новото Хъски обещава да е уникална машина, ако съдим по малкото, което се знае за нея. Моторът ще бъде пряка конкуренция на КТМ Duke, на Aprilia Dorsoduro 750, та дори ще мъти водата и на „шефовете”, в лицето на BMW F 800 R. Не са пощадени и японците, защото се смята, че ще отнеме пазарен дял на Yamaha FZ8, Suzuki GSR 750 и Kawasaki Z750R.

Твърдеше се, че двигателят на новия мотоциклет ще бъде на BMW, но се оказа, че Nuda 900R си има свое задвижващо сърце. Е, не е минало съвсем без участието на баварците, които контролират компанията от 2007 г. 900-кубиковият агрегат не е типичен за гамата на BMW. Не е типичен и за Хъскитата. Но както се говори, той се отличава с невероятен спортен характер и динамика. Архитектурата е подобна на 800-кубиковият мотор BMW, сиреч – модифицирана версия, на която обемът е увеличен. Двигателят е с паралелно разположение на двата си цилиндъра, има мощност от над 100 к.с. и 100 Нм максимален въртящ момент. Това дава възможност на новото Хъски да мери сили дори с някои от супербайковете „тежка категория”. Двигателят ще е напълно достатъчен за спортния характер на мотоциклета, който определено ще бъде доста бърз, тъй като тежи само 175 кг. Тази по-висока мощност при по-малко тегло, спортното шаси и високата производителност, правят Хъскито по-динамично от братовчед си – BMW F800R.

На тръбната стоманена рамка освен мотора, могат да се видят много други детайли като червения капак на клапаните и елементи по окачването и спирачните компоненти. Предната вилка е напълно регулируема Sachs 48 мм, а задният амортисьор е Ohlins. Така мотоциклетът с лекота ще може да се справя с неравностите. Спирачните апарати са радиално монтирани Brembo моноблок и няма никакъв проблем при спирането. Nuda запазва някои от странностите на оригиналните машини BMW като дясно разположената задвижваща верига, но пък капачката на резервоара е поставена отпред, вляво на седалката, докато при F800R е отдясно, в задната част на седлото. Затова пък радиаторът на Nuda и закрепването му е точно както и при „брат’чеда”.

Техническите детайли, както вече казахме, още се пазят в тайна. Ясна е базовата цветова схема – черно, червено и бяло. Дизайнът е характерен с ръбестите форми на елементите и острата опашка. В острите линии на обтекателите си личи намесата на италианската дизайнерска школа. От Husqvarna обаче уточниха, че видът на мотоциклета не е окончателен и могат да настъпят някои промени, преди да започне масовото производство. Дизайнерът на компанията Рафаеле Дзаканини каза: „Nuda е отправна точка за бъдещето на Husqvarna. Мотоциклетът е насочен към по-младите клиенти. Husqvarna е нов член на BMW Group и ние се стремим да привлечем и ангажираме младите мотоциклетисти с иновативни и вълнуващи решения. Затова нашата концепция е да им предоставим мотоциклет, с който да постигнат истинско удоволствие от карането."

В последните коментари на италианските медии си личи, че новото Хъски никак няма да се хареса най-вече на Ducati, защото дава възможност за бързи и динамични пътувания, както техния Hypermotard. Пък и не само на тях. Но какво да се прави – никой не може да спре развитието на конкуренцията. Концепцията на Nuda е добра, но има една огромна въпросителна – цената. Тя не се знае. Но ще бъде ли по джоба на младежката аудитория. Базовата версия на F800R струва 10 000 евро. Дали по-лекият и по-мощен Nuda ще бъде на по-ниска цена?

Автор: Ст. Илиев
Снимки: Husqvarna

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.