Honda Vision 50 – Среща след 10 години

На мотошоуто EICMA 2011 в Милано Honda показа новия си най-малък скутер – Vision 50. Той не е ничий наследник, а изцяло нов модел с авангардна безопасност, 14 или 16-инчови гуми, шаси и двигател, заимстван от по-голямото братче Vision 110. Двата скутера са проектирани според пазарната стратегия на Honda – да дадат възможност на клиентите да избират между две машини, разработени заедно, Vision 50 и по-мощният Vision 110. Така се постига ниска цена и високо качество и за двата модела.

Все пак Vision 50 се основава на гордо наследство. Първият скутер на Honda от 1954 г. – Juno K е с цял набор от съвременни технологии. Четири години по-късно той бе последван от революционния четиритактов Super Cub, от който са продадени повече от 60 милиона броя по целия свят. Super Cub става най-продаваното моторно превозно средство в историята. Дали Vision 50 ще има същият успех, ще покаже бъдещето, защото той е създаден, за да бъде надежден, мобилен и на атрактивна цена. От този месец Vision 50 вече е и на нашия пазар. Със сигурност това е машина, която ще допадне на широк кръг от хора. Всеки ден. Причините са, че скутерчето има „жизнено” важни качества като издръжливост, надеждност, безопасност и лекота на използване.

Vision 50 е с надежден двигател и ефективна система за впръсване на гориво, стабилно шаси и уникалната Combined Braking System на Honda. Още при представянето Vision 50 впечатли със своята производителност и икономия на гориво. То може да измине над 280 км с 5.5-те литра, които побира неговия резервоар. Това ще рече, че с 1 литър гориво се изминават 55 км. Стана дума, че Honda има сериозен опит в технологиите на четиритактовите двигатели с малък обем. Тъкмо той е използван при разработване на 50-кубиковия едноцилиндров двигател. Освен ефективност и производителност, той е с минимални вредни емисии, с нисък шум и вибрации. Агрегатът има предимството да е лек и компактен и не заема много място в шасито на скутера. Мощността е 2,5 кВт при 7000 об/мин., а въртящият момент е 3,5 Нм при 6700 об/мин., което е достатъчно, за да могат ездачите да се чувстват сигурни и уверени в града.

С избора на въздушно охлаждане за двигателя се премахват сложните системи от радиатор, помпа и охлаждащата течност, като така се намалява и теглото. Основен принцип в новата четиритактова технология е намаляване на триенето в подвижните му елементи. Това, съчетано с програмираната система за впръскване на гориво (PGM-FI), дава изключителна ефективност при разхода на гориво. Заедно с големия пробег и лекота на управление на машината, скутерът предлага достатъчно пространство за съхранение на вещи, електрически стартер, стилен дисплей и ергономични седалки за ездача и пътника.

Рамата на Vision 50 е от стоманени тръби. Предното окачване е от двойна телескопична вилка с хидравличен амортисьор, което гарантира гладко возене дори и по неравните пътища. Малко скутери могат да се похвалят с версии с два размера на колелата. Vision 50 с 14-инчови колела предлага голяма мобилност и маневреност. Версията с 16-инчови колела пък дава по-сигурно управление по неравни пътища, особено по павирани улици, каквито има в повечето европейски градове. И при двете версии джантите са леки, от лят алуминий. Много важна за сигурността при движение на Vision 50 е комбинираната спирачна система CBS на Honda, която свързва предната и задната спирачки. Така ездачът, независимо от своя опит или пътните условия, може да спре бързо и стабилно. Предната спирачка е хидравлична дискова с диаметър 220 мм.

Още на пръв поглед в Honda Vision 50 правят впечатление стилните и динамични линии. Този елегантен и съвременен стил създава впечатление, че той е от по-големите и скъпи скутери в гамата. Относително дългото междуосие осигурява достатъчно място за ездача и пътника, и гарантира комфорт дори на по-дълги разстояния. Височината на седалката е 785 мм. Подвижният преден калник е много ефективен при защита на машината и ездача от прахоляка при движение по черен път или от локвите при дъжд. Скутерът е с много добра светлинна оптика – силен фар, задни светлини и мигачи. Кормилото е внимателно позиционирано, за да даде на водача увереност и добър контрол. Заедно с геометрията на шасито и само 100 кг общо тегло, скутерът лесно се справя с всякакви пътни условия, независимо дали е с пътник или не.

Багажникът побира каска фулфейс и е водоустойчив, заключва се с ключ и е сигурен при паркиране на улицата. Отпред, в предпазителите за краката има две допълнителни отделения, идеални за съхранение на бутилки или кутии с напитки.

Технически характеристики
Двигател – едноцилиндров, въздушно охлаждане, 4-тактов, 2 клапана, OHC,
Работен обем – 49 куб. см
Мощност – 2,5 кВт/7000 мин
Макс. въртящ момент – 3,5 Нм/6750 мин 
Диаметър и ход на буталото – 37,8 x 44 мм
Степен на сгъстяване – 10:1
Горивна система – PGM- FI, електронно впръскване
Стартер – електрически

Трансмисия
Главно предаване – V-ремък
Съединител – сух, многодисков
Предавателна кутия – безстепенна V-Matic

Рама – стоманена тръбна

Окачване   
Отпред – телескопична вилка с хидравличен амортисьор
Отзад – шарнир

Спирачки
Отпред – 220 mm хидравлична дискова (Combined Braking System)
Отзад – 130 мм барабанна (Combined Braking System)

Колела
Отпред – 16M/C(14M/C)×MT1.85
Отзад – 14M/C×MT1.85

Размери
Дължина – 1882 мм
Широчина – 670 мм
Височина – 1117 мм
Междуосие – 1284 мм
Височина на седалката – 785 мм
Просвет – 144 мм
Суха маса – 100 кг
Радиус на завой – 1.94 м
Обем на резервоара – 5,5 л
Разход на гориво – 52 км с 1 л

Автор: Ст. Илиев
Снимки: Honda

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.