Honda пак обнови флагмана Gold Wing Honda пак обнови флагмана Gold Wing

От представянето си през 1975 г. като 1000-кубиков мотоциклет, Honda Gold Wing, винаги е бил най-добрата машина за пътуване на две колела и флагман на компанията. Това е мотоциклет, който през годините, независимо от нарастването на физическите си размери, винаги е имал трайна и ненадмината репутация на лукс, качество и комфорт.

За 2018 г. екипът за разработка, отговарящ за бъдещето на мотора, направи радикално отклонение от традиционното обновяване.

GL1800 Gold Wing пое в нова посока. Той получи чисто ново задвижване на колелата. Стана по-елегантен, по-лек и по-пъргав. Той стана мотоциклет, за ездача, в който бяха добавени множество нови функции. Така затвърди репутацията си на водещ технологичен байк. В резултат на това Gold Wing стана по привлекателен за по-младото поколение мотоциклетисти. Това са мотористи, които може би са пренебрегвали или не са били запознати с круизъра.

За 2020 г. подобренията на окачването и маневреността на бавната скорост,  допълнително допълват 6-цилиндровия боксер двигател.

Той е в основата на водещия премиум турър на Honda. Мотоциклетът продължава да предоставя уникалните си въртящ момент и мощност на ездача и неговия пътник.

Споделяйки общи двигатели и платформа за шасито, Wing се предлага като базовия модел GL1800 Gold Wing и като Tour. Последният е с горна кутия и въздушна възглавница. И двете версии се предлагат с трансмисия с двоен съединител (DCT) за допълнителен комфорт.

Двигателят и шасито са проектирани заедно през 2018 г.

Те изтеглят положението за каране напред и създават много по-компактен мотоциклет. Алуминиевата рамка е конструирана около предната вилка.  Това позволява на двигателя да е позициониран напред в машината. Предното колело се движи нагоре и надолу в по-вертикална равнина. Така осигурява висококачествен контрол на окачването и стабилност на предния край благодарение на твърдостта и намаленото триене. Движението на окачването може да се регулира и електрически.

Оптимизиран като размери, новият шестцилиндров боксер двигател за 2018 г. не загуби нито мощност, въртящ момент или представяне. Новата система за 2018 г. Throttle By Wire (TBW) остава и в новия модел за 2020 г. Има 4 режима на ездача – TOUR (туристически), SPORT (спортен), ECON (икономичен) и RAIN (дъжд).

Honda Selectable Torque Control (HSTC) поддържа сцеплението на задното колело, докато амортисьорите на окачването и Комбинираната спирачна система (CBS) се променят в зависимост от избрания режим. Hill Start Assist (HSA) и Idling Stop предлагат лесно потегляне на наклон и подобряват горивната ефективност.

Ръчната скоростна кутия е 6-степенна. DCT е 7-степенна, с усещане за съединител, скорост на превключване и диапазон на оборотите. Тя е с превключване на предавките нагоре и надолу, пригодени специално за всеки режим на каране.

DCT също така има функция за бавен ход напред и назад.

Мотора с механична трансмисия използва за 2020 г. същата система за заден ход, представена и в предишните версии. Двете версии имат подобрени настройки на FI и DCT. Те подпомагат допълнително маневреността на бавната скорост.

 

Общото усещане за свобода с Gold Wing за 2020 г., се открива с чисто удоволствие от ездата, съчетано със стилния дизайн. Аеродинамично ефективни обтекатели изтеглят въздушния поток около ездача. Електрическото ветрово стъкло се настройва според предпочитанията. Седалките осигуряват целодневен комфорт. Функции като системата Smart Key, Apple CarPlay и Bluetooth носят изключително удобство от свързаността.

Наличните цветови опции са:

  • GL1800 Gold Wing – Matte Majestic Silver Metallic
  • Новият GL1800 Gold Wing с DCT – Matte Ballistic Black Metallic.
  • GL1800 Gold Wing Tour – Candy Ardent Red / Darkness Black Metallic / Darkness Black Metallic с Grey и новият Pearl Glare White
  • GL1800 Gold Wing Tour с DCT и еърбег – Candy Ardent Red и Black

 

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *