Гай Мартин се връща в Елвингтън за да строши бариерата от 300 м/ч.

Гай Мартин отново започна тестове на задвижваната с турбо двигател Hayabusa. Целта му е да стане първият човек, който е преминал скоростната бариера от 300 м/ч. (482,8 км/ч.) на една миля с мотоциклет. През миналата година в един ветровит вторник на летището в Елвингтън, Мартин успя да достигне 247 м/ч. (397,51 км/ч.) без да е монтиран заден обтекател или седалка. Той се опита да получи грип на машината при трудни метеорологични условия.
Това е второто събитие на Straightliners, на което той участва за толкова седмици, след като мерките за пандемията бяха облекчени. Но условията и в двата дни не бяха добри и далеч от идеалните с ветрове със скорост 80 км/ч.
В деня на последното си каране, към Гай се присъедини собственикът на Straightliners Events Тревър Дъкуорт. Той също присъства и  през септември 2019 г. Тогава Гай записа световен рекорд от 270,965 м/ч. (436,08 км/ч.) с JCB.
Дъкуорт казва: „Гай развива добре мотора. Той е с нас през цялото време и е умен човек, но винаги се учи. Той премина сега по-бързо от 270 сега – около 275 м/ч. по GPS. Трудното в Елвингтън е вятърът. Мястото е толкова широко и голямо, че вятърът може да духа на изток в единия край и на запад от другата страна, плюс спирането. Елвингтън наистина е единственото място във Великобритания с място за ускорение от 0 до 300 м/ч., но спирането е проблем.“

Гай използва Hayabusa с турбо, построена от колегата на рекордьора Джарод „Джак“ Фрост от Holeshot Racing.

Моторът има малко от оригиналната машина. Тя е със същите диаметър и ход на буталото и има стандартен обем капацитет от 1340 куб. см. Промените обаче доведоха до мощност над 830 к.с. Освен това има ново шаси с масивно удължено подвижно рамо. Има и изключителна аеродинамична каросерия, направена по поръчка.
Целта на Гай Мартин е да достигне 300 м/ч, но има рискове. Сегашният рекорд е 296 м/ч. (476,37 км/ч.), постигнат от американеца Бил Уорнър през 2013 г. За съжаление той загина при последвалия си опит при 300 м/ч.
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.