F.C.C. TSR Honda спечели 24 часа на Льо Ман, Чой е 24-и

Подкрепяният от Япония френски екип на Honda постигна втората си победа в легендарната надпревара за издръжливост 24 часа на Льо Ман. F.C.C. TSR Honda France триумфира пред Webike SRC Kawasaki France Trickstar и Suzuki Endurance Racing Team. Последните все още водят в първенството WEC преди старта на Ещорил.
В надпреварата участва и най-добрият български пистов пилот Мартин Чой. Той е подкрепян от дългогодишните си спонсори ЕКО и караше за ENERGIE ENDURANCE 91, заедно с братята Кристиан и Федерико Наполи с мотоциклет Kawasaki. Тимът завърши на 24-о място в генералното класиране и на 12-о в клас Суперщок.
Три различни конструктора и три различни производители на гуми застанаха на подиума в тазгодишното 24-часово състезание. С гуми Bridgestone са победителите за втори път F.C.C. TSR Honda France. В тима карат Джош Хук, Фреди Форай и Майк ди Мелио.

За първи път на пистата с гуми Michelin излязоха вторите в класирането –  Webike SRC Kawasaki France Trickstar. Те защитиха второто си място, на 2 обиколки от победителите. В екипа бяха Жереми Гуарнони, Ерван Нигон и Давид Чека. Те завършиха на една обиколка пред каращите с Dunlop лидери във временното класиране Suzuki Endurance Racing Team. Тимът бе на 3-а позиция, на 3 обиколки след победителите в състав Етиен Мазон, Грег Блек и Ксавие Симеон.
След катастрофа в началото на състезанието, тимът на YART Yamaha (с гуми Bridgestone) натисна силно, за да се върне във водещата група. Карел Ханика, Марвин Фриц и Николо Канепа завършиха на 4-то място, с 5 обиколки зад победителите.
BMW Motorrad World Endurance Team бе твърдо закотвен на 5-о място. Тимът обаче загуби позицията си, тъй като Иля Михалчик се разби в края на състезанието. Заводският екип на BMW не можа да премине финала и затова не беше класиран. Драмата на баварците позволи на победителите от F.C.C. TSR Honda France да излезе на 2-ро място във временното класиране на шампионата.
От нещастието на BMW се възползваха и от VRD Igol Pierret Experiences. Този екип се нареди или по-точно наследи 5-ото място, на 17 тура след победителите. Шести станаха 3ART Best of Bike. На обиколка след тях и на 23 след победителите бе полския отбор Wójcik Racing. Те са победители в битката за независимите за трофея EWC Dunlop. Всички тези екипи бяха с мотоциклети Yamaha.

Състезанието в Льо Ман тази година, макар и без публика, бе невероятно, вълнуващо и доста нервно. В резултат на непостоянното време, преваляванията и непрекъснато променящите се условия на пистата Бугати, екипите бяха под напрежение за 24-те часа. Дъждовете в заключителните етапи на състезанието принудиха отборите да променят често стратегията си. Тежките условия на пистата лишиха Suzuki Endurance Racing Team от 2-ро място, за което бяха сигурни, че ще спечелят два часа преди финала. Катастрофа бе причина да загубят преднината си в две обиколки над Webike SRC Kawasaki France Trickstar.
Състезанието промени и първенството по издръжливост на ФИМ. Пет от шестте заводски отбора са групирани с малка разлика на върха във временното класиране, по-малко от месец до финала. Краят на шампионата е в събота, 26 септември със състезанието 12 часа на Ещорил в Португалия. Ducati липсва от тази група, въпреки някои страхотни изпълнения на Team ERC Endurance през целия уикенд. Германският отбор направи всичко възможно, за да остане близо до водещите в Льо Ман. Те обаче имаха редица проблеми – останаха без гориво, катастрофираха няколко пъти. Освен това имаха и технически повреди. Отпадна в края на нощта с електрически проблем.
BMW спечели в Суперсток с GERT56 от GS Yuasa
Малката утеха за BMW беше, че техен екип спечели за първи път през този сезон в клас Суперсток. Тимът GERT56 by GS YUASA направи безупречно състезание в клас Суперсток с пилотите си Щефан Кершбаумер, Люси Гльокнер и Тони Финтербуш. GERT56 by GS Yuasa спечели пред No Limits Motor Team със Suzuki. Трети в тази надпревара са Moto Ain, които оглавяват Световната купа на ФИМ в Superstock. Moto Ain завършиха на подиума въпреки многобройните катастрофи. Те все още оглавяват временното класиране, но разликата в точките със следващите ги са много малко в навечерието на финала в Ещорил.
Други два отбора в тази категория загубиха своя шанс за общата победа. BMRT 3D Maxxess Nevers и Wójcik Racing Team се оттеглиха от надпреварата след няколко катастрофи.
Трофеят Anthony Delhalle EWC Spirit бе присъден на Aprilia Le Mans 2 Roues. Това бе единственият екип с машина Aprilia екип. Той е местен отбор редовен участник в 24 часа на Льо Ман. Те получиха Anthony Delhalle EWC Spirit Trophy. След като Нелсън Мийджър катастрофира, Еди Дюпюи и Марко Буе продължиха през цялата нощ да карат като екип от двама души. Те оставиха Aprilia в надпреварата и моторът с №15 пресече финала на 27-о място с Нелсън Мейджър на борда. Пилотът се върна, за да помогне на съотборниците си. Бойният им дух им спечели трофея, в памет на Антони Делайе.

Отборът на Мартин Чой започна добре надпреварата и през цялата дистанция запази позиция. При първото си качване, Мартин от 23-о слезе на 18-о място. След това италианските братя върнаха тима до 32-а позиция, но след това отборът на ENERGIE ENDURANCE 91 стъпка по стъпка се придвижи до 24-о място, на 75 обиколки от победителите. Така Мартин Чой, който за първи път кара мотоциклет Kawasaki, още веднъж стигна до финала на пистата Бугати.
С приключването на 24 часа на Льо Ман 2020, организаторът на надпреварата ACO и промоутърът на ФИМ EWC Eurosport Events обяви датите за следващата година. 44-ото издание на 24-те часа на Льо Ман за мотоциклети ще се състои на 17 и 18 април 2021 г.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.