BG премиера – фенове и VIP-гости посрещнаха Triumph Tiger 900 BG премиера – фенове и VIP-гости посрещнаха Triumph Tiger 900

Британският „тигър“ – Triumph Tiger 900 дойде. Направи премиера на българска земя. Пред света той се появи през ранната пролет на 2020 г. После дойде пандемията от Covid-19. Българската му премиера закъсня, но вече е факт. Всъщност, това е първият нов мотор, представен у нас за тази година.

Премиерата на Tiger 900 в една от петте му версии бе в шоурума на Triumph. Присъстваха много фенове, VIP-гости и журналисти. Сред тях бяха актьорът Калин Врачански, рокаджията Наско от БТР, водещия Ники Кънчев и др.  Първият, който яхна Triumph Tiger 900 бе Калин Врачански – много познат и сред мотоциклетистите. Почти толкова, колкото и на сцената. Фронтменът на БТР Наско не пя, но показа завидни познания за мотора. Изпълнителят с радост сподели, че БТР се готви най-после да забие на открито – на 27.06. в Амфитеатър „Дамасцена“ в Павел Баня.

 

При представянето,  съобразена с всички мерки за безопасност, настроението беше приповдигнато. Имаше уникални безалкохолни коктейли на инициативата BAR IN A JAR. Всеки, който се снима с мотоциклета  до 19 юли, щe има възможност  за невероятно еднодневно приключение в Турлашката къща в с. Узана.

Калин Врачански направи няколко теста на мотора, дори по магистралата. Актьорът сподели, че в момента посвещава много време на любимата си страст. Най-често пътува до любимата каравана в къмпинг “Градина”.

Новото творение на завода в Хинкли наистина е уникално. Представихме го подробно в брой 112 на списание Moto Club (електронен вариант). Както се изрази друг Наско – Атанас Василев от дилърството на марката, моторът е послушен. Сякаш разбира какво искаш от него и го прави.  Моторът е по-мощен, но по-лек. По-добър за пътя и извън него. По-удобен, с по-дълъг пробег и намалени разходи за обслужване.

Новият модел обаче бе започнат от нулата. Tiger 900 е символ на инженерния прогрес на британската марка.

Споменах, за петте му различни варианта. Те са базовият Tiger 900, 900 GT, 900 GT Pro,  900 Rally и 900 Rally GT. Последните – Rally и Rally GT са най-универсалните. Те имат джанти със спици, а базовият 900, GT и GT Pro са с лети джанти. Всички версии се възползват от по-голям 20-литров резервоар, вместо 19 л, както и от най-новите апарати на Brembo Stylema. Базовата версия се предлага и за ездачи, притежаващи  лиценз A2.

Новият Tiger 900 е по-достъпен, с по-тясна седалка и кормило с 10 мм по-близо до мотоциклетиста. Всеки модел има и две позиции за височина на седалките – от 810 до 870 мм.  Има и вариант с ниска седалка – 760-780 мм.

Шасито не се е променило много. Основната рамка пак е тръбна стоманена решетка. Задната подрамка вече се сваля и е направена от алуминий.

Новите рамка и резервоар за гориво, намалиха „талията“ на мотора, но добавиха един литър към обема на горивото.  Общото сухо тегло от 198 кг на Triumph е добро постижение. Моторът е по-тежък напълно зареден и готов за път. Но новият Tiger 900 е 7,26 кг по-лек от предишния Tiger 800.

Моторът е с изцяло новия трицилиндров двигател 888 куб. см T-Plane. Има уникален ред за работа на цилиндрите – 1-3-2.  Увеличението на капацитета на новия двигател, както и преработените вътрешни пространства, увеличиха въртящия момент. Сега той е 87 Нм при 7250 об/мин. Идва с 800 оборота по-рано, отколкото при Tiger 800, а има около 10% повече въртящ момент през целия диапазон. Максималната мощност е 95,2 к.с. при 8750 об/мин.

При каране се чувства още по лек, заради разпределението на теглото. Двигателят сега е поставен с 20 мм по-ниско в рамката от предишната версия и с 40 мм по-напред.

Освен това е и с ъгъл от 6 градуса напред. Радиаторът в предната част на мотора вече е разделен, за да се съобрази с тази промяна. Целият задвижващ агрегат е с 2,5 кг по-лек и по-компактен от предишния модел.

Новият Tiger има четирибутални спирачни апарати Brembo Stylema. Размерът на спирачния диск се е увеличил от 305 мм на 320 мм. Задната спирачка е с еднобутален апарат Brembo и диск с 255 мм. Регулирането на спирачния лост предлага изключителен обхват на движение.

Tiger 900 GT Pro е с  окачване Marzocchi. Предната вилка е обърната 45 мм, а ходът е 180 мм.

Задният амортисьор е с ход 170 мм и опционално е електронно регулируем. GT Pro е с пет режима на езда – Road, Sport, Rain, Off-Road и Rider. Режимът Rider позволява на собственика да конфигурира мотора по желания от него начин. ABS-ът не може да бъде изключен чрез тази настройка. Всички данни се показват на новия 7-инчов TFT дисплей.

Всеки от режимите на управление регулира реакцията на газта и действието на ABS-а, тракшън контрола, ABS в завой и управление на сцеплението на завой.  Последните два се осигуряват с новото устройство Continental Inertial Measurement Unit (IMU).

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *