Тест: Land Rover Defender – прераждането на легендата

Когато спряха от производство емблематичния Defender на Land Rover, бях много разочарован. Причината е, че няма по способен сериен автомобил за офроуд в света.

Виждал съм какво може в кал, блата, реки, в гъстата растителност на джунглата на Калимантан. Виждал съм Defender потопен до покрива във вода, как изплува от реката като подводница… Всичко това e на прочутото приключение Camel Trophy.



Но ето, че Defender се появи отново. Вече е в XXI век. Наконтен, модерен, технологичен, симпатичен, луксозен… Коренно различен от предшественика си. Събрал е в себе си 70 години на иновации и подобрения. Отдава почит на историята на автомобила, на неговата здравина и солидност. Но си е изцяло Defender, пригоден за новото време, все така авантюристично настроен и с приключенски дух.
Новият Land Rover Defender вече пристигна и в България. Казват, че той е най-здравият и най-способният Land Rover, създаван досега. Легендарният всъдеход съчетава в себе си свързаните технологии на новия с неоспоримите офроуд характеристики на Land Rover.

Защо да не ги видим? Не, не в пустинята или в джунглата. А в планината! У нас „високи сини планини“ дал Господ.

И тръгваме към Своге, по-точно в околностите. Из Искърското дефиле трафик. TIR след ТIR. Изнервящо! Има малко места за изпреварване. Даваме газ и Defender полита, като  бегачка на състезание. Един след друг тежките пъплещи камиони остават след нас. Е, по това новият всъдеход се различава от предшественика си. Все пак Defender 110 First Edition, който караме, разполага с 2-литров дизелов двигател с мощност 240 к.с. и максимален въртящ момент от 430 Нм.

Има и други дизелови и бензинови двигатели. Дизеловите са с мощност съответно 200 и 240 к.с. Бензиновите са четирицилиндров с 300 к.с. и шестцилиндов хибрид с 400 к.с.
Defender е пъргав автомобил. Няма нищо общо с тромавото ускорения на предшественика си. Воланът реагира по-бързо, а споменатото спортно ускорение, дава спокойствие при изпреварване. На остри завои автомобилът остава стабилен дори с висока скорост.
От Своге тръгваме към Искрец, а от там към китното село Брезе. С асфалта – до тук. От този момент ни чака щурм на Понор планина. Тя е доста интересна. Пътят, по който тръгваме е бивш специален макадамов етап от рали „Република“. Няма помен от макадам или някакво пътно покритие. Камъните все едно някой ги е „насадил“. Тук-там има и локви от скорошния дъжд.

Какво мислите? Уплаши ли се новият Defender? Изобщо не му пукаше от несгодите, предложени от Понор. Автомобилът катери смело нагоре.

Преди да тръгнем, за да се подсигурим повдигнахме всъдехода. Defender 110 First Edition, е оборудван с електронно въздушно окачване с Адаптивна динамика. Затова го „качихме“ на 29 см. И на тази височина, автомобилът „заплува в свои води“ по калта и камънаците.
Помагаха офроуд системите Terrain Response 2 и Configurable Terrain Response. Въздушното окачване, двойната скоростна кутия и всички останали екстри в автомобила различават новия Defender от предходните модели.

Най-новата технология на Land Rover Terrain Response позволява на легендарния всъдеход да отиде на места, които са недостъпни за други автомобили 4×4.


Ние до такива изстъпления не сме стигали. Но минахме през кал, коловози, гъста трева по тучните пасища. Изкачихме се на над 1300 метра надморска височина, където въпреки слънцето, хапливият вятър яко бръснеше. Освен това Defender бе с нормални гуми, 20-инчови джанти с 5 спици Style 5098 с покритие в цвят Gloss Sparkle Silver.
Офроуд приключението продължи до с. Заноге. Това е първото от трите села със  „З“. Другото е Зимевица, а на най-ниското е Заселе. Свързва ги тесен асфалтов път. Удоволствие и покой за нашия Defender. В Заселе, кратка почивка.
И вместо да продължим по асфалта към Гара Бов, ние „пак хващаме гората“. По стар черен виещ се през гори и храсти път. Спираме на едно чудно място с изглед към водопада Скакля. За съжаление сух. Водата я няма. Идва само през пролетта. Затова пък Вазовата екопътека се вижда. После до София, отново в компанията на тежките камиони…

Това ни беше пътешествието. Ще направим със сигурност и друго. А сега малко повече за новия Defender.


Той отговаря на време, в което живеем. Силуетът е нов, грабва вниманието. Всеки един елемент от дизайна напомня за емблематичния външен вид на оригинала. От късите надвеси отпред и отзад, до заоблените фарове. Но до тук новият има нещо общо с предишния ръбат офроудър. First Edition има плъзгащ се панорамен покрив, безключов достъп и още куп кефещи човека елементи.

Същото е и отвътре. Простор, пресметнат лукс, нови отвори Alpine. Още – отопляем кожен волан, предна централна конзола с хладилно отделение. Металните пластини на праговете на вратите издават „породата“ с надпис First Edition. Седалките са луксозни, комфортни, с тапицерия от кожа и здрав текстил. Предните са с подгряване с 12-степенно електрическо управление. Няма нищо от спартанското оборудване на класическия Defender.
Може да бъдат добавени още две седалки в багажника и Defender 110 става 7-местен. Пространството за багаж варира от 231 л с три реда до 916 л с два реда седалки. Ако останат само предните, пространството става от 2233 л.

Към всичко това добавяме още технологии. Например информационно-развлекателната система на Land Rover с интуитивен интерфейс. Defender е и първият автомобил с два вградени LTE модема за подобрена свързаност. First Edition е оборудван с 10-инчов интерактивен дисплей за водача и аудиосистема Meridian с мощност 400 вата и 10 високоговорителя плюс субуфер.
Land Rover Defender е пионер с домейн контролер в автомобила. Включва редица усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS). Те са изградени на базата на QNX Hypervisor. Така се осигурява на шофьорите всичко – сигурност, безопасност и надеждност.

Автомобилът има вградена технология Clearsight Ground View, която позволява безпроблемен изглед „през“ предния капак на Defender.


Системата извежда множество външни изгледи, включително под автомобила и колелата. Така че независимо от посоката и пътната настилка, чувството за безопасност в автомобила е несравнимо.
Вградените камерите помагат автомобила за придвижването по всякакъв вид терен. Споменатото въздушно окачване позволява спускане, а след това плавно повдигане на задната част на автомобила.  Defender може да тегли с лекота до 3500 кг товар.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.