Тест: Ford Puma – хищникът е готов за скок

За последен път карах Ford Puma преди две години на писта „Дракон“. Сещате се за онова малкото купе, което направи дебют през 1997 г. Завъртях 15 обиколки. Тази Puma беше състезателна, подготвена за писта, с наточен мотор от 200 коня, ролкейдж, с една седалка, лека и бърза. Колата е от гаража на собственика на пистата Христо Стоилов – „Форда“.
И дойде ред да пробвам и новата Ford Puma – вече компактен кросовър и мек хибрид. Мощността на двигателя е 155 к.с. По-малко от конете на изпилената „бегачка“ на Ицо. И с по-малък разход, естествено.

С хибридната Puma изминах над 500 км. Порасналият хищник няма нищо общо с предишния „звяр“.

Всъщност има – прероденото име и това, че предишната е базирана на четвъртото поколение на Fiesta. Сега пак е на базата на Fiesta, но вече 7-о поколение. Всъщност Puma е вторият малък кросовър, след EcoSport, базиран на малкия хечбек, лансиран от Ford. Само че, хищникът е доста по-добър, по-висок и по-дълъг от Fiesta. Размерите му са: дължина 4207 мм, широчина 1805 мм, височина 1552 мм и междуосие 2588 мм. Теглото му е 1280 мм.

Заради спортния си дизайн, изразяващ непримирим характер, предишната Puma ме впечатли още на международния тест преди повече от две десетилетия.  Германците пък направиха марков шампионат Puma Cuр, където нашият Румен Дунев, тогава прохождащ пилот, жънеше успехи и победи.
Сега новият модел също е с доста атрактивен, спортен и агресивен дизайн. Особено предницата – радиаторната решетка и ромбоидните фарове. Тестовият автомобил бе с двуцветна комбинация – бяло тяло с черен покрив.  Линията на силуета е скосена в задната част, за да изглежда „още по-изпъната“, както я определи един мой приятел.

Тестовият модел беше версия ST-Line – сиреч доста наточена, с атрактивни алуминиеви джанти. Настройките на окачването – спортно със специално регулирани пружини и амортисьори, още повече „нахъсваше“ колата.
„Зверското“ в колата идва и от двигателя. Той е 1,0-литровият, 3-цилиндров EcoBoost, печелил цял куп отличия от години насам. За тестовия малък кросовър Puma, мощност от 155 к.с. при 6000 об/мин. хич не са малко. Има и „по-кротка котка“ със 125 к.с. Максималният въртящ момент от 220 Нм при 1900-5500 об/мин. Максималната скорост е 205 км/ч., а вредните емисии СО2 са 127 г/км.

Моторът е с турбо, но получава неоценима помощ от електрическия мотор, особено в критични моменти и при ниски обороти. Той добавя още 20 Нм към въртящия момент.

Запълва и възможната поява на турбодупка при рязко ускорение. От 0 до 100 км/ч. колата набира за 9 сек.  Меката хибридна технология намалява разхода на гориво, а двигателят се усеща, сякаш е с по-голям обем. Разходът за цялото пътуване, с включено и каране в града беше 5,8 л. Това си е прекрасно постижение, особено при четирима души на борда. На магистрала варира от 5,8 до 6,5 л в зависимост от скоростта.
48-волтовият мотор-генератор изключва двигателя още преди колата да е спряла на място. Стартира го веднага, щом се включи първа предавка. Скоростната кутия е 6-степенна, механична и пасва много добре на двигателя, особено на ниски предавки.  Честно казано, не намерих особена разлика н режимите Normal и Sport. Освен в разхода на гориво, разбира се. Режимът Normal е най-ефективен.
Прави впечатление доброто пътно поведение. При остри завои няма люшкани, не се усеща нестабилност и недозавиване. Puma е добре балансирана, управлява се леко, макар и не като по-малката и лека Fiesta.

Казахме, че тестовият автомобил е Puma ST-Line. Колата е с впечатляващ интериор. Приборното табло е дигитално, допълнено от „плаващ” сензорен 8-инчов таблет на централната конзола. Карбоновите апликации, алуминиевите педали, червените шевове на волана и седалките дават приятен изглед. Много удобна всъщност е шофьорската седалка. Удобства предлагат и задния ред седалки, като пространството за краката е достатъчно. Поне това твърдяха пътуващите отзад.

Нещо, което отличава Ford Puma от останалите в сегмента е багажникът.

По-точно кросовърът е безапелационен лидер в сегмента със своите до 456 л. Има и друга хитринка – MegaBox. Това е отвор под подовия панел с обем 80 л, който се вдига и застава успоредно на облегалките. Там могат да се превозват кални ботуши например, а след това да го измиете с вода.
Puma  също като модерните и съвременни коли е пълна с електроника. В стандартното оборудване е адаптивния круиз контрол, функцията старт-стоп, разпознаване на пътните знаци за скорост и поддържане на лентата на движение на магистрала и в града. Освен това има Sync 3, Apple Car Play & Google Android Auto, гласови команди и FordPass Connect. Новата информационна система за локална опасност информира водача за опасни ситуации по пътя.

25 thoughts on “Тест: Ford Puma – хищникът е готов за скок

  1. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
    of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my newest twitter updates.
    I’ve been looking for a plug-in like this for quite some time and
    was hoping maybe you would have some experience with something like this.
    Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog
    and I look forward to your new updates. 0mniartist asmr

  2. Great post. I was checking continuously this blog and I am impressed!
    Extremely helpful info particularly the last section 🙂 I care for such information much.
    I used to be seeking this particular info for a very lengthy time.
    Thanks and best of luck.

  3. Hi there this is kind of of off topic but I was wondering if blogs
    use WYSIWYG editors or if you have to manually code
    with HTML. I’m starting a blog soon but have no coding expertise so I wanted to get guidance from
    someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

  4. Hi, i think that i saw you visited my web site so i came to “return the favor”.I’m
    trying to find things to improve my web site!I suppose its ok to use
    a few of your ideas!!

  5. Hey! I just wanted to ask if you ever have any issues with
    hackers? My last blog (wordpress) was hacked and I ended up losing a few months of hard work due
    to no backup. Do you have any methods to stop hackers?

  6. After checking out a handful of the blog posts on your site,
    I really like your way of writing a blog. I saved
    it to my bookmark site list and will be checking back soon. Please visit
    my web site as well and tell me what you think.

  7. Exceptional post however I was wanting to know if you could write
    a litte more on this topic? I’d be very thankful if you could
    elaborate a little bit more. Bless you!

  8. Hello! I just wish to offer you a big thumbs up for your excellent information you’ve got right here
    on this post. I am coming back to your blog for more soon.

  9. Thanks designed for sharing such a fastidious
    idea, piece of writing is fastidious, thats why i
    have read it entirely

  10. scoliosis
    Just wish to say your article is as amazing. The clarity
    to your submit is just great and i could assume you are a
    professional on this subject. Fine along with
    your permission allow me to take hold of your
    feed to stay updated with coming near near post. Thanks 1,000,
    000 and please continue the gratifying work. scoliosis

  11. scoliosis
    I think this is one of the most important information for me.
    And i am glad reading your article. But wanna remark
    on some general things, The web site style is ideal, the articles is really nice : D.
    Good job, cheers scoliosis

  12. scoliosis
    You really make it seem so easy with your presentation but
    I find this topic to be really something that I think I would never
    understand. It seems too complicated and extremely broad for me.
    I am looking forward for your next post, I’ll try to get the
    hang of it! scoliosis

  13. dating sites
    Appreciating the persistence you put into your site and in depth information you present.
    It’s nice to come across a blog every once in a while
    that isn’t the same unwanted rehashed information. Great read!
    I’ve saved your site and I’m adding your RSS feeds to my Google account.

    dating sites

  14. What’s up, this weekend is good in favor of me, since this moment i am reading this impressive educational post here at my
    home.

  15. always i used to read smaller articles or reviews that also clear their motive,
    and that is also happening with this post which I
    am reading at this place.

  16. Thanks , I have just been looking for info about this topic for ages and yours is the
    greatest I’ve came upon till now. However, what about the bottom line?
    Are you positive in regards to the source?

  17. I do not even know how I ended up right here, however I believed this put
    up was good. I don’t realize who you’re but certainly you’re going to a famous blogger for those who are not already.
    Cheers!

  18. First of all I want to say awesome blog! I had a quick question which I’d like
    to ask if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and
    clear your mind prior to writing. I have had a difficult time clearing my thoughts in getting my ideas out there.
    I do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are wasted just trying to figure out how to begin. Any ideas or tips?

    Many thanks!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.