Тест: DS3 Crossback – елегантният кросоувър Тест: DS3 Crossback – елегантният кросоувър

Спомняте ли си класиката Citroën DS? Уникален автомобил с изключителни за времето си аеродинамичен дизайн и технологии. Това означение бе възродено като  подмарка на Citroën в новия век. След това, през 2014 г. DS се преустрои като марка на луксозни автомобили на френския гигант – групата PSA.

Споменах Citroën DS. Имал съм възможност да управлявам такъв автомобил от края на 60-те години на миналия век. Изживяването е страхотно. Наистина произведението на дизайнера Фламинио Бертони и аероинженера Андре Льофевър е нещо уникално. Достатъчно е да споменем хидро-пневматичното самонивелиращо се окачване.

Но сега да се пренесем в съвремието. Да се потопим в модерната гама на DS. И по-специално новият DS 3 Crossback. Той е разположен в пазарния субкомпактен сегмент и запълва дна празнота в моделната гама. Някои твърдят, че това е по-луксозен Peugeot 2008. Бъркат! Той е базиран върху CMP платформата на PSA.

Но градският кросоувър DS 3 Crossback е доста по-различен и като дизайн, и като оборудване.

Пък и двигателите му са много добри и съвременни. Те са същите, каквито се предлагат при другите автомобили на PSA Group. Има дори напълно електрически E-Tense.
Нашият тестов автомобил бе с бензинов четирицилиндров агрегат. Той бе с обем 1.2-литров мотор (1199 куб. см) с мощност 156 к.с.   Другите версии на мощност на този мотор са със 100 и 130  коня. Дизеловият 1.5-литров агрегат е във версии със 100 и 130 к.с.

По-мощните версии, както и тестовият автомобил са куплирани с 8-степенна, автоматична трансмисия. Тази трансмисия много добре си пасва с колата. Това го установих при двете преминавания на Стара планина през прохода Петрохан. Няма го традиционното замисляне при рязко подаване на газ. Затова пък скоростната кутия позволява отлично ускорение, което много помагаше при изпреварване по планинския път.

С DS 3 Crossback може да постигнете максимална скорост от над 200 км/ч. По-точно -208 км/ч.

Естествено, до изстъпления на пълна газ не съм стигал. Не можах да докарам и разхода „по документ“ – 5,8 на градско, 4,6 извън града и 5,0 комбиниран. Но за целия пробег от 540 км и с двете минавания на Петрохан, средният разход бе 6,7 л на 100 км. Това за автоматик и мощност от 156 коня си е направи постижение.

Точно на завоите през Петрохан си проличаха истинските качества на DS3 Crossback. Колата е изключително лесна за управление и стои много стабилно в кривите. Дори на обратните завои от северната страна на Балкана се позволих по-висока скорост. Предното предаване изтегля кросовъра, а воланът е прецизен.

Дизайнът на колата е специфичен и автомобилът е приятен на външен вид. Стилистите са използвали самоотварящи се дръжки за вратите. Те се отварят и излизат навън, когато водачът с ключ в джоба се приближи на около 1,5 м. Обратно – дръжките се прибират и колата се самозаключва, ако собственикът се отдалечи с ключа. При движение се прибират и са скрити. Те са  изравнени елегантно с каросерията, подчертавайки изискания силует на колата.

Предните фарове също са забележителни, от най-ново поколение DS MATRIX LED VISION.

С тях може да се шофира с постоянно включени дълги светлини.  Те не заслепяват идващите насреща превозни средства. Камера в горната част на предното стъкло адаптира автоматично светлинния сноп на фаровете спрямо преобладаващите пътни условия. Фаровете са съставени от три LED модула за късите светлини и модул MATRIX BEAM за дългите светлини. Модулът MATRIX BEAM включва 15 идентични самостоятелни сегмента. Те светват и изгасват постепенно в зависимост от пътните условия.

Интериора предлага авангарден дизайн и високо качество на материалите, включително напа и алкантара. Седалките са изключително удобни и не уморяват при дълъг път. Има и система за намаляване на шума в купето. И наистина е тихо, дори при рязко ускорение.

Изпълнението на детайлите е прецизно и впечатляващо. По централната конзола и таблото властват строгите геометрични форми. Те са в унисон с емблемата DS. Стилът е елегантен, централната конзола е стилна, включва контролера на предавките и електронната ръчна спирачка.  Сензорните бутони и двата централни вентилационни отвора са с формата на диамант.

Автомобилът е максимално комфортен. Има изключително интериорно пространство, независимо от компактния си размер. Налични са цял куп удобни и функционални места за съхранение на вещи. Естествено, сгъваема задна седалка и 350-литров багажник. Не е много голям, но за градския „по душа“ DS3 Crossback е напълно достатъчен.

Естествено, налични са почти всички необходими системи подпомагащи шофирането.

DS3 Crossback предлага адаптивен круиз контрол, разпознаване на пътните знаци, автоматично аварийно спиране, автоматичен паркинг-асистент, система за поддържане на движение в лентата и др.

Впечатлява мултимедийната система с 7 или 10.3-инчови дисплеи. Естествено има и цветен хедъп дисплей. Той дава доста подробна информация, без водачът да отвлича вниманието си.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *