Студенти направиха електрически супербайк Warwick Moto Aurora

Група от 25 студенти от Университета на Уоруик се целят в подиума в ТТ на остров Ман през 2022 г. Те ще участват в категорията TT Zero с новия си електрически супербайк Warwick Moto Aurora. За този мотоциклет писахме през февруари. Сега нещата са още по-напред.
Пистовият пилот Том Уедин ще кара Aurora. Мотоциклетът е базиран на модела Honda Fireblade от RR8 от 2009 г.. Тук обаче четирицилиндровият двигател с мощност 175 к.с. и обем 999 куб. см. е заменен. На негово място има маслено охлаждана батерия 17 киловатчака и електрически мотор. Той е с мощност 201.2 к.с. и невероятните 400 Нм въртящ момент.

Наред с подмяната на мотора, 260-килограмовият супербайк получава и нова карбонова подрама. Променен е и радиаторът за максимално охлаждане.

Общият пробег ще се различава на отделните писти. Екипът твърди, че ще може да измине трасето от 60 км на Остров Ман с прогнозна скорост от 160 км/ч. Поне така показват тестовете на електрическия байк.
Студентът от Инженерното училище, Аман Сурана ръководи екипа на Warwick Moto. Той каза: „Опитахме всичко възможно да проектираме мотор, ориентиран към производителността. Той е и платформа за обучение за нас като студенти.
С отмяната на TT нашите състезателни и тестови планове се промениха. Те бяха повлияни от Covid-19. Насочихме вниманието си към стратегически решения, които да бъдат съобразени с нашите дългосрочни цели. Това е гаранция, че бъдещите екипи имат какво да работят.“

По проекта работят студенти от различни катедри в университета.

Включително инженери, компютърни науки, физика, право и математика. Подкрепа е оказана и от Warwick Manufacturing Group (WMG). Те работят с компании по целия свят по инженерни проекти за практическо университетско образование.
Голяма част от развитието на мотора трябваше да се проведе в домашни условия от екипа. Той работи с Mupo Race Suspension и Michelin. Моторът е с Power Cup 2s – същият като последния на KTM 890 Duke R.
 
След десет години състезания, надпреварите в TT Zero ще бъдат както за 2020, така и 2021 г. Това ще помогне да се разработят мотори и да се разшири участието в класа в повече от една обиколка.
 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.