Стонър печели втора победа за сезона

Стонър спечели своята 25-а победа в кариерата си в MotoGP, след като излезе напред и имаше преднина на финала от над 14 секунди.  С този своя втора победа за сезона, Кейси излезе на втора позиция в класирането и сега е на 12 точки зад Хорхе Лоренсо (Yamaha Factory Racing).
Френската Гран При счупи рекорда с броя на зрителите по трибуните – 88 400 състезателния ден и 176 200 за трите дни от състезателния уикенд. Дори дъждът не спря ентусиазираните зрители, които се изкефиха на битката на Довициозо и Роси. Пилотът на Honda успя да се справи с 9-кратния световен шампион и да постигне най-доброто си класиране за този година,  а  Роси също постигна най-добрия си резултат за сезона и донесе втори подиум на Ducati тази година.
Третият пилот на Repsol Honda –  Дани Педроса направи страхотен старт и поведе на Стонър в първата обиколка, преди Кейси го изпревари и да наложи контрол над състезанието. Испанецът остана лидер в първата половина от 28-те обиколки, преди да бъде настигнат от Марко Симончели. Италианецът изпревари пилота на Repsol Honda на 17-ата обиколка. Двамата обаче се сблъскаха и Дани, освен че отпадна, контузи и  дясното си рамо. След финала бе направена диагноза на Педроса, който се оказа със счупена ключица. Дирекцията на състезанието установи, че Симончели е направил непозволена маневра и затова бе наказан. 24-годишният италианец бе пратен на пета позиция и загуби шанса си да стъпи за първи път на подиума в MotoGP.
Хорхе Лоренсо (Yamaha Factory Racing) отбеляза своята 150-а Гран При и стана най-младия пилот, който е преминал тази граница. Той направи лош старт в състезанието, той като още сутринта в warm-up сесията катастрофира. След като се бореше с Довициозо в началото на състезанието, след това допъсна да го изпреварят и той, и Симончели и Роси и остана четвърти. Бен Спийс (Yamaha Factory Racing) изравни най-доброто си класиране за сезона – шести, след като и в Лосаил зае същата позиция, след като пред него бе прегрешилият Симончели.  Седми стана Ники Хейдън (Ducati Team), а след него бе Хироши Аояма  (San Carlo Honda Gresini). Другите две места заеха Хектор Барбера (Mapfre Aspar), който спечели битката за 9-ото място с Карел Абрахам (Cardion AB Motoracing), завършил след него – 10-и.

Льо Ман — Рая Райкова

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.