Промени в MotoGP през 2012



Президентът на ФИМ Вито Иполито и главният изпълнителен директор на Dorna Sports Кармело Eспелета, потвърдиха промените в обема на двигателите, които ще влязат в сила за сезон 2012. Членовете на комисията за Grand Prix се събха в централата на ФИМ в Женева, за обсъждане на бъдещото развитие на MotoGP. След проведените разговори между шефовете на ФИМ, притежателя на правата за шампионата Dorna Sports и MSMA (Асоциацията на производителите), комисията се съгласи да промени максималната мощност на двигателите в клас MotoGP до 1000 куб. см. за сезон 2012. Въвежда и лимит от 4 цилиндъра с вътрешен диаметър от максимум 81 мм.
Вито Иполито каза: "Основните промени, за които взехме решение са в MotoGP. Ние въвеждаме четири цилиндрови 4-тактови двигатели, с максимален работен обем от 1000 куб. см., и вътрешен диаметър на цилиндъра от 81 мм. Тази база ще предостави възможност на всички производители да започнат работа. В началото на следващата година ще представим новите правила в по-пълен формат, но това е в основата. 2012 ще бъде година на нова ера за MotoGP. "
Според Еспелета това беше много важна среща за бъдещето на клас MotoGP. Той обяви: „Това е много важна мярка, тъй като с нея ние ще имаме всички характеристики на двигателя. От сега до началото на сезон 2010 ще имаме още две срещи за определяне на останалата част от спецификациите за този нов клас."

Хронология на промените на двигателя през последните години:

2002 г. – Въвеждане на 990 куб. см. 4-тактов Moto GP, вместо на 2-тактов 500 куб. см.
2007 г. – Лимит на максималните обороти и намаляване на обема от 990 куб. см. до 800 куб. см.
2009-2010 – Максимално използване на ресурса на двигателя – по 6 на пилот през 2010 г.
2012 – Максималния обем на двигателя, увеличен до 1000 куб. см., с лимит от 4 цилиндъра и максимален вътрешен диаметър на цилиндъра от 81 мм.


Източник: motogp.com


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.