Премиера: Brutale 1000 RR – освежителният вятър на пътя Премиера: Brutale 1000 RR – освежителният вятър на пътя

Продължава да се клонира семейството на Serie Oro (Златната серия) на MV Agusta. На базата на изключителната Серия Оро, започна производството на лимитираната серия Brutale 1000 RR. Този мотор се появява като освежителен вятър на пътя. Той не носи в името си Златната серия, но има много от белезите. Затова се смята за “роднина”.  Моторът е с внимателно балансиран избор на стил, технически компоненти и динамика.

Вдъхновяващото самочувствие е един от основните приоритети при проектирането на новия Brutale 1000. Това е непрекъснатото увеличаване на максималната мощност на по-спортно ориентираните модели. То е съпоставимо с увеличаването на лекотата на управление на пътя.

Това означава, че дизайнерите предлагат на клиента най-добрите възможни условия. Става дума за технология, стил и лекота на управление. Целта е да се извлече най-доброто от шасито, двигателя и електрониката, с минимални усилия от водача. Естествено, вземат се предвид изключителните нива на производителност на модели като Brutale 1000 RR.

Така се е получила ефектна реплика на Супербайк. Нейкид, който е на разположение на всички.

Дизайнът очертава тесни линии и форми. Те са идеално интегрирани между предния и задния край. Този баланс отдавна е отличителен белег на четирицилиндровия Brutale. По-точно от първия емблематичен модел, който отбеляза рестартирането на италианската марка с F4. Открояващите се функции, включително фара, резервоара за гориво и опашката са проектирани и произведени специално за новия Brutale.

Изяло светодиодните фаровете използват функцията Cornering Lights. Така се постига по добра осветеност в завоя. Лъчът променя посоката и ъгъла си въз основа на динамичното положение на мотора. Фарът може да се похвали с вътрешно оцветена X-образна секция. Друга функция е подобрената дневната светлина.

Емоционалното преживяване, предлагано от Brutale 1000 RR, е същото като на Serie Oro. Това е благодарение на избор на екипировка.

Това прави двата модела почти идентични. Надстройките на 1000 RR използват точно моделирани елементи от карбон. Те са идеални за очертаване и подобряване на рамката и двигателя. Въпреки че изключителната „червена жица“ е запазена за Serie Oro. Моторът разполага с пълен комплект от допълнителни компоненти. Някои от тях могат да бъдат закупени за 1000 RR, като GPS проследяване.

Друга разлика е в болтовете и винтовете. Те са направени от стомана, вместо от титан. Леките джанти от карбон на Serie Oro са заменени при 1000 RR с  алуминиеви. Те се отличават със специален дизайн и спецификации. Допринасят за оптималното общо сухо тегло от 186 кг.

Второто поколение 5-инчов TFT цветен дисплей с резолюция 800х480 пиксела е основният интерфейс. Той показва на ездача многото персонализирани настройки на Brutale 1000 RR. Достъп до многобройните менюта за конфигурации се постига чрез интуитивни електрически контролери на кормилото. Те дават бърз достъп до различни секции без забавяне.

Инструментариумът позволява Bluetooth връзка със смартфон. Има и много удобен круиз контрол. Това е много рядко за хипер нейкид като 1000 RR. Таблото за управление позволява оптимално използване на много функции.

Приложението за навигация MV Ride дава много възможности. Например мотоциклетната електроника може да бъде персонализира директно чрез смартфон. Могат да се създадат и запазят маршрути, които след това могат да бъдат споделени с приятели. Изключително полезните навигационни функции също могат да бъдат достъпни веднага с огледално на таблото с MV Ride App.

Подобно на Brutale 1000 Serie Oro, двигателят на 1000 RR е най-новата еволюция в гамата.

Той е четирицилиндров, с типичния за MV Agusta дизайн. Новата версия се отличава със значителния си редизайн във всички области. Използвани са най-добрите материали. Има пълен набор от параметрите за електронно управление. Така моторът е значително усъвършенстван в сравнение с предишните версии. Всичко това прави този хипер гол мотор най-мощният от този тип в света. Всъщност стойностите на мощността и въртящия момент поставиха нови рекорди – 208 к.с. при 13 450 об/мин и 116,5 Нм.

Радиалните клапани и централната верига за синхронизация са техническият избор. Характеризира се с това, което се използва в четирицилиндровите двигатели  MV Agusta. Те използват редизайн, вдъхновен от технологиите във Формула 1 и MotoGP. По-специално радиалните клапани в горивната камера използват технология от Формула 1. Титановите бутални пръти са типични за мотоциклетите от MotoGP. Те допринасят за намаляване на масата, натоварването и инерцията на двигателя.

Централната верига за синхронизация също е компонент от MotoGP. Тя намалява торсионните ефекти на разпределителните валове при високи обороти.

Има нови водачи на клапаните и разпределителни валове. Ново е и разпределение на времето за отварянето на всмукателните и изпускателните клапани. Буталата използват бутални пръстени Asso с ниско триене. Има нов колянов вал, който е балансиран за ограничаване на вибрациите при ниски обороти.

Въз основа на опит на MV Agusta бе създадена нова система за смазване.

Тя позволява да се разделя маслото на движещите се механични части. Полусухият картер гарантира механична защита при екстремни условия на каране. Нивата на триене остават значително по-ниски. Голяма част от работата по проектиране и разработка е насочена към намаляване нивата на триене. В трансмисията има обновени зъбни колела, които намаляват както триенето, така и шума като цяло. Това се постига и с капака на съединителя, който частично поглъща шума.

Редизайнът на въздушната кутия е реализиран чрез цялостно препроектиране на всмукателната система. Каналите имат различни дължини за максимална ефективност на двигателя, мощност и въртящ момент. Сегашната структура се отличава с двойни инжектори на всеки цилиндър. Това са четири долни Mikuni и четири горни инжектори Magneti Marelli. Изпускателната система Arrow използва настройката 4-1-4. Тя е с дроселен клапан за максимален въртящ момент при по-ниски обороти.

Електронното управление на двигателите също се развива, благодарение на сътрудничеството с Eldor. Те създадоха ново управление EM2.0, специално за тази четирицилиндрова платформа.

Моторът разполага и с пълна ride by wire мултимап система (Sport, Race, Rain и Custom). Инерционната платформа IMU управлява тракшън контрола със стратегии за приплъзване. Има осем различни настройки и опция за деактивиране. Системата Front Lift Control е еволюция на системата против уийли (повдигане на предното колело).

Предвиден е лаунчконтрол (за стартиране). Той действа на оборотите и въртящият момент на двигателя въз основа на скоростта по време на потегляне. Електронната скоростна кутия EAS 2.1 с бързо превключване на предавките нагоре и надолу, предлага комфорт и лекота на използване.

В истинската традиция на MV Agusta, рамката на новия Brutale предлага силно развита „смесена структура“.

Това е стоманена решетка и алуминиеви странични панели. Това  облекчава работата на двигателя и отговаря на изискванията за по-спортен стил на езда. Положението за каране е продукт на внимателен ергономичен анализ. Той цели да гарантира оптимален контрол и комфорт на мотоциклета.

Внимание е отделено на аеродинамиката. То е за мотор, който може да достигне до максимална скорост над 300 км/ч. Има аеродинамични крила, разположени до радиаторите. Това подобрява на притискащата сила и добавяне на натиск към предния край. Ограничава и на повдигането на предното колело при висока скорост. Ефектът може да се почувства ясно над 200 км/ч и гарантира точността на управление, характерна за мотоциклети MV Agusta.

Размерите на шасито са идентични с тези на Serie Oro.

Компактното междуосие е от 1415 мм. Ходът на предната част е 97 мм. Вилката Öhlins Nix EC с повърхностната обработка на TIN разполага с електронно регулиране на хидравличната спирачка. Регулирането на ппружината е ръчно. Същото електронното управление е за задния амортисьор Öhlins TTX. Той е фиксиран към алуминиевото единично подвижно рамо. Електронният амортисьор на кормилното управление Öhlins EC се настройва въз основа на скоростта на мотора. Фиксира от опори, специално проектирани за новия Brutale.

Спирачната система е същата като Serie Oro, с престижните предни спирачни апарати Brembo Stylema. Те са радиални апарати и плаващи дискове с диаметър 320 мм. Задният диск е 220 мм и е комбиниран с двубутален спирачен апарат. Електронното управление е възложено на системата ABS Bosch 9 Plus с Race Mode.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Премиерни автомобили акостират в морската столица, предстои първият и най-голям салон за 2020   От 28 до 30 август в морската ни столица ще се проведе традиционно най-приятното от автомобилните изложения през годината – Palace Auto Varna 2020. Домакин отново е „Дворец на културата и спорта“. Тази година изложението ще е ситуирано изцяло на външни площи, като са предвидени над 1500 кв.м. за експонатите. Варненците, които обичат и се интересуват от коли, както и всички посетители на града, ще могат да видят с очите си тенденциите в развитието на този бранш и да пипнат с ръцете си най-новите модели на водещите производители.        На събитието ще бъдат изложени експонати на повечето премиум брандовете – BMW, VOLVO, JAGUAR, JEEP, ALFA ROMEO, MAZDA и MINI. Ще бъдат представени и голяма част от най-масово продаваните у нас коли – SKODA, FORD, SUZUKI, KIA, PEUGEOT, GREAT WALL, HAVAL, HYUNDAI и др. Своето почетно място ще заемат и две звезди от марките – Skoda Scala и Ford Ranger Raptor, определени от журналистите, членове на Прес Авто Клуб България, за „Кола на годината” и „Многофункционален автомобил на годината” за 2020. Почти всички изложени модели са премиерни за страната, защото не са представяни на салон и пред широка публика тази година.        Ще има и още изненади, но нека не разкриваме всички карти още отсега. Отдавна сме забравили времето, когато коли се купуваха по каталог. Най-добрият начин да оцените и харесате автомобил е когато го пробвате. Затова е определена специална тест драйв зона, където ще има над 20 тестови автомобила на разположение за посетители и фенове. А за тези, които са в период на избор на нова кола и търсят най-добрите оферти, ще бъдат осигурени на място най-изгодните условия за лизинг или пряка покупка.

Премиерни автомобили акостират в морската столица, предстои първият и най-голям салон за 2020 От 28 до 30 август в морската ни столица ще се проведе традиционно най-приятното от автомобилните изложения през годината – Palace Auto Varna 2020. Домакин отново е „Дворец на културата и спорта“. Тази година изложението ще е ситуирано изцяло на външни площи, като са предвидени над 1500 кв.м. за експонатите. Варненците, които обичат и се интересуват от коли, както и всички посетители на града, ще могат да видят с очите си тенденциите в развитието на този бранш и да пипнат с ръцете си най-новите модели на водещите производители. На събитието ще бъдат изложени експонати на повечето премиум брандовете – BMW, VOLVO, JAGUAR, JEEP, ALFA ROMEO, MAZDA и MINI. Ще бъдат представени и голяма част от най-масово продаваните у нас коли – SKODA, FORD, SUZUKI, KIA, PEUGEOT, GREAT WALL, HAVAL, HYUNDAI и др. Своето почетно място ще заемат и две звезди от марките – Skoda Scala и Ford Ranger Raptor, определени от журналистите, членове на Прес Авто Клуб България, за „Кола на годината” и „Многофункционален автомобил на годината” за 2020. Почти всички изложени модели са премиерни за страната, защото не са представяни на салон и пред широка публика тази година. Ще има и още изненади, но нека не разкриваме всички карти още отсега. Отдавна сме забравили времето, когато коли се купуваха по каталог. Най-добрият начин да оцените и харесате автомобил е когато го пробвате. Затова е определена специална тест драйв зона, където ще има над 20 тестови автомобила на разположение за посетители и фенове. А за тези, които са в период на избор на нова кола и търсят най-добрите оферти, ще бъдат осигурени на място най-изгодните условия за лизинг или пряка покупка.

Автомобили Aug 10, 2020 0