Представяне – Kawasaki Versys 1000

Нов 1000-кубиков адвенчър-турър от Kawasaki ще бори конкуренцията в този доста пренаселен вече клас. Както винаги, "оръжията", с които се впуска в неравната битка японският модел са технологичното съвършенство, странният дизайн и не на последно място – атрактивната цена.
Мотоциклетите на Kawasaki рядко успяват да се впишат в понятието "красив". Разбира се, има изключения, но те само потвърждават правилото. Красотата никога не е била основна цел за японската компания. Други са приоритетите в дизайна за нея. За описание на "зелените" модели можем да употребим редица прилагателни, като "страховит", "респектиращ", "оригинален", "ефектен", "извънземен"…
Точно с подобни прилагателни може да бъде описан и моделът от 2006 г. Kawasaki Versys 650. Базиран върху доказалите се ER-6F и "голия" му еквивалент ER-6N, мотоциклетът разчита на интересен дизайн, ниско тегло, пъргав и икономичен двигател, и известни офроуд възможности. Kawasaki Versys 650 (versys идва от съчетанието между versatile – гъвкав, универсален, и system – система), успява да си завоюва пазарен дял, а и да спечели доста престижни титли, включително и "Мотоциклет на годината", на някои сериозни печатни медии от двете страни на Атлантика.
Както често се случва с подобни успешни модели, Versys 650 се сдоби с по-голяма версия, която да привлече клиентите, харесващи го като концепция и дизайн, но желаещи по една или друга причина по-мощен двигател. Kawasaki Versys 1000 има за цел да запълни именно тази ниша. Всъщност, той не е точно "версия" на 650. Само споделя концепцията му и някои дизайнерски решения, но като цяло е съвсем нов мотоциклет.

Затишие пред буря
Два многоъгълни фара, разположени един над друг, са първото, което се забелязва, щом погледнем Versys 1000. От тях тръгват въздуховоди, които се сливат с резервоара, а над фаровете се намира високото, регулируемо ветрово стъкло, което придава завършен вид на фронталния изглед. Стъклото се движи безстепенно по височина с ход 30 мм, като настройването му става бързо и лесно, без инструменти. Около двигателя няма цялостни аеродинамични спойлери, а само частични покрития. Полимерните капаци от двете страни на радиатора, освен че гордо носят цифрата 1000 върху себе си, имат за цел и да избутват въздушната струя около колената на ездача. Като цяло аеродинамиката на мотоциклета не е особено добра, но за водача е осигурена прилична защита от вятъра, именно благодарение на тези капаци, широките въздухозаборници и високото стъкло.

Удобството преди всичко
Ергономията на Versys 1000 е на високо ниво – широко, удобно кормило и сравнително ниска позиция на седалката на водача, които му осигуряват изправена и комфортна стойка. Седалката е с широка повърхност в задната си част, за удобна езда при дълги преходи, а в предната си част е доста стеснена, за по-добър достъп на краката до земята, при спиране и потегляне. Пътническата седалка също предлага солиден комфорт, въпреки че е разположена високо – нещо нетипично за туристически мотоциклет. Това е съвсем естествено, защото задната част на опашката е доста "вирната". В края е разположен малък "багажник", върху който може да се закрепят неголеми вещи. Основата му е удобна опора и за ръцете на пътника. Задните светлини са светодиодни, но дизайнът им е консервативен на фона на цялостния вид на мотора.

Оптимизации безброй
Двигателят на Kawasaki Versys 1000 е добре познатия 4-цилиндров DOHC редови агрегат от Z1000. Той е с работен обем 1043 куб. см, течно охлаждане и с по 4 клапана на цилиндър. Предвид различното предназначение на мотоциклета обаче, агрегатът е претърпял доста промени. Мениджмънтът е оптимизиран за по-добри динамични показатели в ниския и средния диапазон на оборотите, като и максималната мощност, и пиковият въртящ момент се достигат при значително по-ниски обороти от тези на Z1000. Благодарение на новоразработената горивна камера е редуцирана степента на сгъстяване на горивната смес, с цел по-плавна и икономична работа, като по този начин е "пожертвана" малко от максималната мощност на двигателя. Клапаните също са с нов дизайн, съответстващ на новите горивни камери.
Ревизирана е и 6-степенната трансмисия – 1-ва и 2-ра предавки са по-къси, за да осигурят добро ускорение на мотоциклета, дори когато е с двама души върху него и целият им багаж за дълго пътешествие. Докато от 3-та до 6-та предавките са по-дълги в сравнение с тези при Z1000, за по-спокойно и икономично движение, и поддържане на крайцерска скорост. Изброените подобрения по двигателя и трансмисията оптимизират изключително движението на мотоциклета и осигуряват сериозен преход без презареждане – над 400 км с пълен 21-литров резервоар.

За всеки по нещо
Както повечето модели мотоциклети през последните няколко години, и при Kawasaki Versys 1000 не липсва комплексната електроника за управление на двигателя. Чрез нея са възможни два режима на работа на агрегата – Full power с пълната мощност, която той е в състояние да предостави и Low power, при който се постига около 75% от максималната мощност и ръчката на газта е по-малко чувствителна. Като прибавим към това и сложната KTRC (Kawaski TRaction Control) система, позната ни вече от други модели на японската марка, която разполага с 3 режима на интервенция, плюс един, при който е изключена напълно, се получава избор между 8 настройки на мотоциклета, съобразени с уменията и предпочитанията на водача, и конкретните пътни условия.
Рамата на Versys 1000 е заимствана от тази на Z1000 и представлява алуминиева двойно тръбна конструкция в предната си част. Двигателят се използва като елемент, който осигурява допълнителна устойчивост и здравина. Задната част пък представлява тръбна стоманена конструкция, която гарантира сериозна товароносимост.
Окачването е стандартно за адвенчър-турър. Разполага със сериозен ход на височина и възможност за регулиране. Versys 1000 е "обут" фабрично със 17-цолови гуми. Освен споменатата система за тракшън-контрол, при тежки условия на помощ се "притичва" и ABS-ът, който при Versys 1000 e стандартно оборудване.

А сега накъде?
Kawasaki Versys 1000 не е офроуд мотоциклет. Както доста от съвременните адвенчър-туринг мотори и той изглежда сякаш е подходящ за офроуд, но всъщност не е. Да, притежава висок просвет, широко кормило и голям ход на окачването. Те биха били от полза при движение по не особено равен черен път, но липсата на протекция на тръбите на ауспуха, шосейните гуми, алуминиевите джанти и сравнително високата маса на машината, правят сериозния офроуд немислим. Но пък спокойното туристическо пътуване на големи разстояния е удоволствие, заради отличната ергономия, добрата защита от вятъра, плавния и икономичен двигател, големия обем на резервоара, електронните системи, ABS, възможността за добавяне на куфари и топкейс… Моделът на Kawasaki определено има какво да предложи на собствениците си. Лошата новина за него обаче е, че този пазарен сегмент, в широкия му смисъл, е пренаселен и то от сериозни "играчи" като BMW, Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki… Повечето големи производители имат вече традиции в този жанр, както и наложени модели, докато за Kawasaki това е един вид дебют. Все пак японската компания ще разчита на един свой коз, който винаги е помагал да реализира добри продажби на продуктите си – агресивната ценова политика и ниските производствени разходи, позволяващи атрактивните цени.

Технически характеристики

ДВИГАТЕЛ: 4-цилиндров, 4-тактов, редови, с течно охлаждане, DOHC с по 4 клапана на цилиндър
РАБОТЕН ОБЕМ: 1043 куб. см.
МАКС. МОЩНОСТ: 86.8 кВ (118 к.с.) при 9000 об/мин
МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ: 102 Нм при 7700 об/мин
ДИАМ. И ХОД НА БУТАЛОТО: 77 х 56 мм
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: 10.3:1
ГОРИВНА СИСТЕМА: Eлектронно впръскване
СТАРТЕР: Електрически
ТРАНСМИСИЯ: 6-степенна предавателна кутия, главно предаване – верига, съединител – многодисков в маслена баня
РАМА: Алуминиева twin-tube
ОКАЧВАНЕ
ОТПРЕД: "Обърната" предница, диам. 43 мм, ход 150 мм, регулируемо
ОТЗАД: ход 150 мм, регулируемо
СПИРАЧКИ
ОТПРЕД: 2 стоманени диска диам. 300 мм, 4-бутални апарати
ОТЗАД: Стоманен диск с диам. 250 мм, 1-бутален апарат
ГУМИ
ОТПРЕД: 120/70ZR17
ОТЗАД: 180/55ZR17
РАЗМЕРИ
ДЪЛЖИНА: 2235 мм
ШИРОЧИНА: 900 мм
МЕЖДУОСИЕ: 1520 мм
ПРОСВЕТ: 155 мм
ВИСОЧИНА НА СЕДАЛКАТА: 845 мм
МАСА: 239 кг
ОБЕМ НА РЕЗЕРВОАРА: 21 л
 

Тони Димитров
Kawasaki
снимки: http://www.kawasaki.eu/Versys1000/Gallery

85 thoughts on “Представяне – Kawasaki Versys 1000

  1. Woah! I’m really loving the template/theme of this website.
    It’s simple, yet effective. A lot of times it’s challenging to get that “perfect balance” between superb
    usability and visual appearance. I must say that you’ve done a excellent job with this.
    Also, the blog loads super fast for me on Firefox. Outstanding Blog!

  2. each time i used to read smaller articles or reviews which as well clear
    their motive, and that is also happening with this post which I am reading now.

  3. Hey! Would you mind if I share your blog with my twitter group?
    There’s a lot of folks that I think would really appreciate your content.
    Please let me know. Thanks

    Here is my web-site Stewart

  4. Thanks for your whole work on this blog. My daughter takes pleasure in doing
    internet research and it’s really easy to see why. Almost all
    know all about the dynamic form you create insightful
    tips via the website and even encourage contribution from other people on this situation while our favorite daughter is without a
    doubt starting to learn so much. Enjoy the remaining portion of the year.
    You’re doing a pretty cool job.

    Here is my web-site: kebe.top

  5. Wow, this piece of writing is fastidious, my younger sister is analyzing these things, therefore I am going to let know her.

  6. I visited various websites except the audio feature for audio songs present at
    this web page is really fabulous.

    Also visit my website; Faith

  7. Does your website have a contact page? I’m having problems locating it but, I’d like to send you an e-mail.
    I’ve got some creative ideas for your blog you might be interested
    in hearing. Either way, great blog and I look forward to seeing it develop
    over time.

    Look into my blog :: http://www.aniene.net

  8. hello there and thank you for your info ?
    I have certainly picked up something new from right here. I did however expertise some technical issues using this website, since I experienced to reload the website lots of times previous to I could get
    it to load properly. I had been wondering if your web host
    is OK? Not that I am complaining, but sluggish
    loading instances times will often affect your placement in google and can damage your
    high-quality score if ads and marketing with Adwords.

    Well I am adding this RSS to my e-mail and can look out for a lot more of your
    respective interesting content. Ensure that you update this again soon.

    Also visit my blog: http://www.anapapansion.ru

  9. Great beat ! I would like to apprentice whilst
    you amend your web site, how could i subscribe for a weblog site?
    The account helped me a acceptable deal. I were a little bit
    acquainted of this your broadcast offered bright clear concept.

    Feel free to visit my web-site; http://www.fotosombra.com.br

  10. Hello there, just became aware of your blog through Google,
    and found that it’s really informative. I’m going to watch out for brussels.
    I’ll be grateful if you continue this in future. Numerous
    people will be benefited from your writing. Cheers!

    Check out my web site; pansionat.com.ru

  11. It’s awesome to visit this website and reading
    the views of all colleagues about this piece of writing, while I am also zealous of
    getting know-how.

    my site – aniene.net

  12. I wanted to check up and allow you to know how great I loved discovering your web site today.
    I will consider it a good honor to work at my office and be able to utilize the tips discussed on your site and
    also be involved in visitors’ remarks like this. Should
    a position regarding guest writer become on offer at your end,
    remember to let me know.

    Review my blog http://www.lubertsi.net

  13. I’m extremely impressed with your writing abilities as smartly as with the format on your blog.
    Is that this a paid topic or did you customize it yourself?

    Either way stay up the excellent quality writing, it’s uncommon to peer a
    great blog like this one these days..

    My web page – anapa-alrosa.com.ru

  14. I love your blog.. very nice colors & theme.

    Did you design this website yourself or did you hire someone to do it
    for you? Plz answer back as I’m looking to create my own blog and would like to know where u
    got this from. kudos

    My blog … mpc-install.com

  15. My husband and i felt so lucky when Michael could do his inquiry using the ideas he came across
    through your weblog. It’s not at all simplistic to just happen to be
    giving freely solutions which others might have been selling.
    And we also recognize we’ve got the website owner to give thanks to for that.
    These illustrations you have made, the straightforward blog navigation, the relationships you make it easier
    to promote – it’s all superb, and it’s really leading our son in addition to the family know that this idea is pleasurable, which is extraordinarily fundamental.

    Thank you for everything!

    Here is my web site … kebe.top

  16. Everything is very open with a precise clarification of the issues.

    It was really informative. Your website is very useful.

    Thanks for sharing!

  17. Excellent beat ! I would like to apprentice even as you amend your web site,
    how could i subscribe for a weblog site? The
    account helped me a appropriate deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided shiny clear idea.

    Here is my blog … clubriders.men

  18. Thank you for your website post. Jones and I are saving for just a new book on this subject matter and your writing has made people like us to save our own money.

    Your ideas really responded to all our queries.
    In fact, greater than what we had thought of just before we came upon your great blog.
    I no longer have doubts along with a troubled mind because you have attended to each of our needs
    in this post. Thanks

    my web-site … http://www.fles.hlc.edu.tw

  19. Can I simply just say what a comfort to discover an individual who really understands what they are discussing on the web.
    You definitely know how to bring an issue to light and make
    it important. More and more people ought to read this and understand this side of the story.
    I can’t believe you aren’t more popular since you definitely possess the
    gift.

    Also visit my homepage – 163.30.42.16

  20. I’m curious to find out what blog platform you are working with?
    I’m having some minor security problems with my latest blog and I’d like to find something more secure.

    Do you have any suggestions?

    Feel free to visit my blog post showhorsegallery.com

  21. The next time I read a blog, I hope that it won’t disappoint me
    as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read, but
    I actually believed you would probably have something
    helpful to talk about. All I hear is a bunch of whining about something that you could
    possibly fix if you weren’t too busy seeking attention.

    Also visit my site http://anapa-alrosa.com.ru/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=CunniffElba

  22. Thanks for every one of your effort on this web page.
    Kate really loves getting into research and it’s really obvious why.

    I learn all concerning the compelling form you offer advantageous
    thoughts through your web site and encourage contribution from other individuals about
    this matter then my simple princess is certainly learning a whole lot.
    Enjoy the rest of the year. You’re carrying out
    a useful job.

    Visit my homepage: frun-test.sakura.ne.jp

  23. Do you mind if I quote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage?
    My website is in the very same area of interest as
    yours and my users would certainly benefit from some of
    the information you present here. Please let me know if this okay with
    you. Cheers!

    my website – http://www.zgyssyw.com/

  24. I’ve been browsing online greater than three hours
    these days, yet I by no means discovered any interesting article like yours.
    It’s pretty worth sufficient for me. Personally, if all web
    owners and bloggers made excellent content material as
    you did, the internet will likely be much more useful than ever before.

    my blog post; aniene.net

  25. Fantastic goods from you, man. I have understand your
    stuff previous to and you’re just too wonderful.
    I really like what you have acquired here, certainly like what you
    are stating and the way in which you say it. You make it entertaining and
    you still take care of to keep it sensible.
    I cant wait to read much more from you. This is actually a tremendous site.

    Also visit my web-site – http://www.goldenanapa.ru/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=MilanoHubert

  26. I wanted to follow up and allow you to know how
    much I treasured discovering your web blog today.
    We would consider it a real honor to work at my office and
    be able to make use of the tips provided on your website and also
    take part in visitors’ reviews like this.
    Should a position involving guest publisher become offered at your end, please let
    me know.

    My web site: https://mpc-install.com/

  27. Hey there I am so glad I found your site, I really found you by error, while I was
    searching on Google for something else, Anyways I am here now and would just like
    to say kudos for a tremendous post and a all round enjoyable
    blog (I also love the theme/design), I don?t have time to browse it all at the minute but I have book-marked it and
    also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read
    more, Please do keep up the fantastic work.

    Here is my blog post; http://www.craksracing.com/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=HarryMaximo

  28. I loved as much as you will receive carried out right here.
    The sketch is attractive, your authored material stylish.
    nonetheless, you command get bought an nervousness over that you wish be delivering
    the following. unwell unquestionably come further formerly again as exactly the same nearly a lot often inside
    case you shield this increase.

    Feel free to visit my web-site – motofon.net

  29. I’m not sure where you’re getting your information, but good topic.
    I needs to spend some time learning more or understanding more.
    Thanks for wonderful information I was looking for
    this information for my mission.

    Feel free to surf to my web page – http://www.atomy123.com

  30. Thanks for every other informative web site. The place else may I am getting that type
    of info written in such an ideal method? I’ve a challenge that I’m simply now working on, and I have been on the look
    out for such info.

    Here is my page; http://www.goldenanapa.ru

  31. Hello there! This is kind of off topic but I need some help from an established blog.
    Is it very hard to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out
    pretty quick. I’m thinking about setting up my own but I’m not
    sure where to start. Do you have any points or suggestions?

    Cheers

    Also visit my website – https://kebe.top/

  32. hi!,I really like your writing very so much! percentage we keep up a correspondence extra about your
    post on AOL? I require a specialist in this area to solve my
    problem. May be that’s you! Having a look ahead to
    see you.

    My site :: mhes.tyc.edu.tw

  33. Thanks for sharing superb informations. Your web-site is so cool.
    I’m impressed by the details that you have on this blog.
    It reveals how nicely you perceive this subject. Bookmarked this web page, will
    come back for extra articles. You, my friend, ROCK! I found simply
    the info I already searched all over the place and just couldn’t come
    across. What an ideal web-site.

    my website; https://kebe.top/

  34. I have been exploring for a bit for any high quality articles or weblog posts on this
    kind of area . Exploring in Yahoo I eventually stumbled
    upon this website. Studying this info So i am glad to convey
    that I’ve an incredibly just right uncanny feeling I came upon exactly what I needed.
    I such a lot certainly will make sure to don?t omit this site and give it a look on a continuing basis.

  35. You could certainly see your enthusiasm in the work you
    write. The world hopes for even more passionate writers such as you who aren’t afraid to mention how they believe.
    Always go after your heart.

    Also visit my page; Nuubu Detox

  36. I believe everything posted made a great deal of sense.
    But, what about this? suppose you added a little content?
    I mean, I don’t want to tell you how to run your blog, however what if
    you added a headline that makes people want more?
    I mean Представяне – Kawasaki Versys 1000 – Moto
    Club is kinda plain. You ought to glance at Yahoo’s home page and
    see how they write article headlines to grab viewers to open the links.
    You might add a video or a related picture or two to get readers interested about everything’ve got to say.
    Just my opinion, it could make your posts a little livelier.

    My web site; Keto Vibe Pills Review

  37. Thanks a lot for sharing this with all people you really recognise what you’re speaking approximately!

    Bookmarked. Kindly also discuss with my website =).
    We may have a link alternate arrangement among
    us

    Feel free to surf to my blog; kebe.top

Вашият коментар