MV Agusta Brutale 675

Нов "боец" в средна категория представиха от MV Agusta на отминалата EICMA. Мотоциклетът носи наименованието Brutale 675, "въоръжен" е с уникалния дизайн, присъщ на серията и използва способния на чудеса трицилиндров двигател, доказал се в спортиста F3.
Не е нужно да сте експерт, за да разпознаете произхода на Brutale 675. Да, има много красиви японски, немски, британски или американски мотоциклети, но италианските… Те са друга работа. Сякаш над всеки един детайл е работил екип от художници и дизайнери, докато не се получи резултат, който спокойно може да бъде наречен скулптура. За съжаление сме били свидетели и на италиански мотоциклети, които в старанието си да са супер красиви и уникални, са се превръщали във визуални извращения. Няма да назоваваме конкретни модели, за да няма обидени, но престараването с дизайна не води до добри резултати. Както например някой яростен и ултрабърз "Каприз" на Паганини дразни слуха с виртуозността си, вместо да носи удоволствие.

Хармония и стил
Но да не се отплесваме! При Brutale 675 няма престараване. Налице е перфектен италиански дизайн в целия му блясък. По принцип при "гол" мотор като този, по-трудно се постига хармоничен и "красив" вид, поради липсата на аеродинамични спойлери, с които дизайнерите могат да „играят” и да придадат завършена форма. Това обаче не е попречило на творците от MV Agusta – съчетанието между резервоара, седалката и опашката носи усещането за неделимост и съвършенство.
Предният калник е с футуристична форма и странични нарези, които чудесно допълват красивата "обърната" предница. Златистите спирачни апарати Brembo подсказват, че Brutale 675, освен да се движи бързо, може и да спира здраво. В предната част на резервоара са двата въздуховода, "гледащи" лошо с металните си решетки, а под тях е дъговидно извитият радиатор със сребристите си страници. Фарът е с познатата ни елипсовидна форма, която успява да придаде нужната доза класически "нейкид" изглед на фронталния дизайн и същевременно го осъвременява и модернизира. Над него е таблото с контролните уреди, чиято аеродинамична форма коресподнира с тази на фара. Не сме виждали снимки на мотоциклета в аеродинамичен тунел, нито знаем коефициента му на челно съпротивление, но предвид формата и размера на таблото е твърде вероятно то да изпълнява и прилична аеродинамична функция, отвеждайки известна част от челната струя въздух над шлема на мотоциклетиста. Разбира се, при "гол" мотор никой не го е грижа за такива подробности като аеродинамика и челно съпротивление, но все пак… Самото табло е изцяло дигитално, като осигурява достъп както до стандартните за мотоциклет данни, така и до контрола на сложната електроника, управляваща двигателя и системата за тракшън-контрол.
Тенденцията при дизайна на опашките на спортните и "голите" мотоциклети е ясна и целенасочена – компактни, заострени и вирнати. Е, при новия модел на MV Agusta тази тенденция е достигнала апогея си. Опашката е изключително къса – достига малко зад оста на задната гума; супер остра, завършваща с типичния за Brutale минималистичен стоп; и е вирната почти до нивото на резервоара. Визуалното недоразумение, висящо/стърчащо зад опашката, няма да го коментираме – то е небходимо зло.

Царят е гол
Като цяло мотоциклетът е доста компактен, както на размери, така и на тегло. Това го прави привлекателен за начинаещи мотористи, без обаче да лишава и опитните от приятни емоции. От тази гледна точка ергономията на седалката е добре обмислена – предната част е тясна и си личи, че предлага необходимата стабилност при по-агресивно каране и "пускане на коляно" в завоите. Задната част, от своя страна, е възможно най-широка и е проектирана да предостави максимална доза комфорт за седалищните части на пътника или пътничката.
Двигателят, както подобава на "нейкид байк", се вижда почти целия. Впечатление прави висящото му захващане за рамата. Тя пък, от своя страна, е сложна конструкция, която съчетава класическата стоманена тръбна структура с триъгълни ферми и алуминиеви компоненти. Тръбите над двигателя, разбира се, се виждат и допринасят за италианския чар на Brutale 675. Друг от любимите за италианците елементи също не липсва – единичното алуминиево рамо на задното окачване, което открива цялостен изглед към атрактивно проектираната задна джанта. Ауспухът също е изключително интересен, като конфигурацията е 3:1:3 и завършва вдясно от задната гума с три къси накрайника, чийто звук е богат, подобно този на орган в католическа катедрала.
Цветовите решения за модела са три и са съчетания от два цвята – червено/сребристо, перлено-бяло/матово-златисто и матово-сиво/матово-черно. Признаваме си без бой – първата комбинация най-много ни харесва. А и според „древната” пернишка поговорка "Щом едно МПС е червено, то автоматично получава 15 к.с. отгоре".

За къде без електроника
Трицилиндровият, 675-кубиков редови двигател е заимстван директно от суперспортиста F3, като настройките му са съобразени с темперамента на Brutale. Системата за управление на клапаните е DOHC, а охлаждането е водно-маслено. Благодарение на изпипаната електроника (MVICS) и на прецизната система за впръскване на горивото, агрегатът доставя на мотоциклета завидните 71 Нм въртящ момент при 10 600 об/мин и 113 к.с. мощност при 12 500 об/мин. Като прибавим към тези цифри и 163 килограма суха маса, се получават динамични показатели "готов за писта". При трансмисията и съединителя изненади няма – 6-степенна механична кутия, съчетана с многодисков съединител в маслена баня.
Електрониката разполага с четири предварително програмирани настройки за кривата на въртящия момент, като водачът може да внедри и една собствена. Друга гордост на модела е тракшън-контрол системата с осем нива на интервенция, между които водачът да избере най-подходящото според стила си на каране и пътните условия. Превключването на режимите на работа се осъществява чрез удобни бутони на лявата ръкохватка, а информацията за текущия режим се изписва на дигиталното табло.

Брутално приятелски
MV Agusta Brutale 675 е отлична добавка към по-големия си събрат и много добро алтернативно приложение на успешния 675-кубиков двигател на F3. Мотоциклетът е внимателно позициониран като съотношение мощност/тегло и е подходящ както за начинаещи мотористи, така и за по-напреднали. Ако все пак някой се страхува от тези 113 к.с., италианската компания предлага и серийна версия с редуцирана мощност. Стилната италианска визия и ниското тегло правят от Brutale 675 перфектния градски байк, докато пъргавият двигател, тракшън-контролът и високата ергономия пък може да предизвикат желание за по-дълги извънградски разходки. При всички положения моторът е отличен избор, особено ако желаете да се отличавате от тълпата. За разлика от останалите предложения в гамата на MV Agusta, Brutale 675 притежава и още един сериозен коз – мотоциклетът ще се предлага за около 9 хил. евро, което е повече от прилична цена. Какво ни остава, освен да чакаме пролетта, когато MV Agusta Brutale 675 ще се появи на пазара.
 

ДВИГАТЕЛ: 3-цилиндров, 4-тактов, редови, с течно охлаждане, DOHC с по 4 клапана на цилиндър.
РАБОТЕН ОБЕМ: 675 куб. см.
МАКС. МОЩНОСТ: 84.5 кВт (113 к.с.) при 12 500 об/мин
МАКС. ВЪРТЯЩ МОМЕНТ: 71 Нм при 10 600 об/мин
ДИАМ. И ХОД НА БУТАЛОТО: 79 х 45.9 мм
СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ: 12:1
ГОРИВНА СИСТЕМА: Eлектронно впръскване
СТАРТЕР: Електрически
ТРАНСМИСИЯ
ТРАНСМИСИЯ: 6-степенна предавателна кутия , главно предаване – верига, съединител – многодисков в маслена баня
РАМА И ОКАЧВАНЕ
РАМА: Стоманена, тръбна с алуминиеви елементи
ОКАЧВАНЕ
ОТПРЕД: "Обърната" предница, диаметър 43 мм, ход 125 мм
ОТЗАД: Единично алуминиево рамо
КОЛЕЛА И СПИРАЧКИ
СПИРАЧКИ
ОТПРЕД: 2 стоманени диска с диаметър 320 мм, 4-бутални апарати Brembo
ОТЗАД: Стоманен диск с диаметър 220 мм, 2-бутален апарат
ГУМИ
ОТПРЕД: 120/70 ZR17M/C (58W)
ОТЗАД: 180/55 ZR17M/C (73W)
РАЗМЕРИ
ДЪЛЖИНА: 2030 мм
ШИРОЧИНА: 900 мм
МЕЖДУОСИЕ: 1380 мм
ПРОСВЕТ: 150 мм
ВИСОЧИНА НА СЕДАЛКАТА: 812 мм
МАСА: 163 кг (сух)
ОБЕМ НА РЕЗЕРВОАРА: 17.5 л

Тони Димитров
MV Agusta

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.