Мотокрос: Трети пореден рунд, сега в град Левски

Троян, Поморие, а сега град Левски. За трета поредна седмица мотокросистите се срещат в битка за титлата. Третият пореден рунд ще бъде на мотополигон „Козар Белене”, община Левски. Там е 7-ия кръг от първенството и е един от решителните. Grand prix на Левски се прави за втори път тази година, след надпреварата през май. Тогава беше първия полусезон.

Сега, през есента, мотокроса в Левски е в еднодневния формат. Той бе приложен успешно миналата седмица на мотополигон „Порой” близо до Поморие 2019.

Програмата на състезанието, в този си вид, може да е натоварена, но се хареса. Сега се предвижда в неделя сутринта свободна тренировка комбинирана със тренировка за време и по два състезателни манша за всеки клас. Организаторите от Община Левски, които както винаги са подготвили трасето и прилежащата му инфраструктура отлично.
Поради своята близост до северната ни съседка, състезанието традиционно е посещавано от немалък брой румънски пилоти особено в Джинуър класовете МХ65 и МХ85, като това е гаранция за оспорвано и интересно състезание.

В най-малката кубатура на клас МХ65, пилотът на Марица Рейсинг Тийм – Мирослав Димитров (КТМ, 285 т.) доминира в последните осем старта за шампионата.

Той има само едно второ място в отделен манш и съответно 7 победи в останалите пробягвания. Венцислав Тошев (МСК Севлиево, КТМ, 242 т.) и Дани Цанков (М6 Yamaha Рейсинг, Yamaha, 218 т.) заемат следващите две места в класирането. Двубоите между тях в последно време гарантират и на двамата сериозен шанс за победа. Съответно заплитане на интригата в точките за шампионата. Четвъртата позиция в шампионата е за пилота от Троян – Павел Доневски (Троян Моторспорт 01, КТМ, 176 т.). В Поморие допусна грешка и се лиши от по-предно класиране. След него, топ пет в клас МХ65 завършва с Никола Досев (НСА Моторспорт, КТМ, 158 т).

В клас МХ85, Християн Георгиев (Пловдив Мотор Спорт, КТМ, 290 т.) от майското състезания в Левски, досега не е имал загуба.

Той уверено се е прицелил във втора поредна шампионска титла. Виктор Бориславов (Мото Спорт Варна, КТМ, 224 т.) се движи с темпото на Георгиев и може да го застраши във всеки един момент от всяко състезание. Интересна е борбата за 3-о и 4-о място на временното класиране. Там Живко Иванов (Диана Рейсинг, КТМ, 205 т.) и Станислав Гошев (Дамасцена Алба МСК, КТМ, 197 т.) направиха едно отлично състезание в Поморие. Показаха, че не са близки само в точките, но и на трасето. Грешка на Иванов позволи на Гошев да набере преднина и да отбележи първи подиум за сезона. Топ пет на МХ85 завършва с румънецът Золтан Ордог (Yamaha, 135 т.) който ще бъде на Козар Белене.

Лидер в класирането при пилотите от клас МХ2 Младежи (до 18 години) е състезателя на Киппен МХ Рейсинг – Жулиан Георгиев (Kawasaki, 276 т.).

Той има известен аванс пред втория в класирането Алекс Димитров (Мото Спорт Варна, КТМ, 254 т.). От Самоков насам или 3 кръга и шест манша, Георгиев е непобедим в категорията си. Димитров от своя страна лекува в движение стара травма на коляното и видимо не е на 100% във форма. Не са малко травмите в клас МХ2 Младежи. Особено в топ пет, където 3-и е Кристиян Иванов (НСА Мотор Спорт, 219 т.) Той най-вероятно ще пропусне тази седмица състезанието след контузия в Поморие. Така ще даде шанс на Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг, Yamaha, 210 т.) да се установи в топ три за шампионата. Димитър Грозданов (МХ Тийм Симитли, КТМ, 190 т.) пропусна черноморското GP с травма от Троян, като и неговото участие тази неделя не е потвърдено.

При  пилотите от клас МХ2, Майкъл Иванов (НСА Моторспорт, КТМ, 300 т.) е вдигнал много високо летвата. Авансът му пред останалите състезатели за момента е 65 т.

С други думи, Иванов няма право на грешки в оставащите 3 кръга и 6 манша, ако има желание да постави рекорд успоредно със шампионска титла. Хакан Халми (МСК Севлиево 2004, КТМ, 88 т.) е с много пропуснати кръгове от шампионата. Единствен засега успява да образува напрежение на Иванов в клас МХ2. При мъжете, втората и третата позиция са за Жулиан Георгиев (235 т.) и Алекс Димитров (221 т.), следвани от Кристиян Иванов (194 т.) и Виктор Нейчев (185 т.).

В клас МХ1, Любомир Васев (НСА Моторспорт, Yamaha, 272 т.) успява да задържи лидерската си позиция в групата.

През последните две състезания позволи на Стефан Нейчев (Еърмакс рейсинг, Yamaha, 251 т.) да се качи на първото място на подиума, след близко преследване. Третият в класирането – Калоян Илиев (МСК Севлиево, КТМ, 236 т.) в последните четири старта остава леко изолиран от групата Васев/Нейчев. За това си има и причина и тя е свързана с трудни стартове. Например падналия Николай Малинов на първия завой пред него или пък контакт с други състезатели. Харли Горов (Киппен МХ Рейсинг, 163 т.) и Георги Исидоров (Мото Екстрийм Русе, Suzuki, 158 т.) завършват топ 5 в МХ1.

Неголям бе броят на пилотите от класовете МХ и МХ40 в Поморие миналата седмица. За сметка на това видяхме едно добро състезание и оспорвана надпревара.

При „по-младите”, въпреки, че не кара на 100% поради видима умора, победител и лидер в класирането стана Григор Царев (Джей Ар Си Моторспорт, 275 т.). Той има само един пропуснат манш от началото на годината и 11 спечелени старта до момента. След него, второто място се заема от търновския пилот Николай Колев (СК Велико Търново, Honda, 252 т.). Той се представя добре в неговия дебютен пълен сезон. Боян Янков (МК Орлите Добрич, Kawasaki, 230 т.) вече е в състояние да атакува Колев в търсене на по-високо място на стълбичката.
Мартин Тодоров (М6 Yamaha Рейсинг, Ямаха, 300 т.) в последно време „кара” по шест манша на състезание. Той успешно съчетава треньорската и състезателната дейност. След него в подреждането на клас МХ40 са двамата съотборници от АИТ Рейсинг Тийм –  Атанас Петров (КТМ, 227 т.) и Янко Зоков (Kawasaki, 191 т.). Двамата, в отсъствието на контузения Юлиян Райчев (Панчо рейсинг, Kawasaki, 172 т.) трайно окупираха стълбичката в групата на ветераните.
Grand prix Левски 2019, 7-и кръг на Републиканския шампионат по мотокрос ще направи един интересен неделен ден на мотополигон „Козар белене”.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.