MotoGP: Винялес първи, Yamaha окупира топ 3 в Катар

Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) бе най-бързият пилот на стестовете в Катар. Той постигна време 1:53.858 в последния ден на пистата Лосаил и оглави класирането. След него в Доха бе Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) само на 0.033 сек. След трите дни тестове трети в комбинираните времена стана другият пилот на Petronas Yamaha SRT Фабио Куратараро.
В общото класиране на тестовете, Yamaha показа отлични резултати. Куартараро имаше технически проблеми и вчера, и днес на тестовете. Валентино Роси (Monster Energy Yamaha MotoGP) катастрофира на завой 2. Роси стана 12-и на 0,474 сек. от лидера. Съотборникът му Винялес направи най-много обиколки от всички в последния ден – 84. Шефът на екипа Масимо Мерегали беше доволен от напредъка, постигнат с подобрено сцепление и с ускорението при излизането от завоя. Той каза, че пакетът за 2020 г. „е много конкурентен“. Това е добра новина за феновете на Yamaha.

Куартараро каза, че неговата симулация на състезание на 3-ия ден е много добра.

Почти всяка обиколка е била в диапазона 1:54 мин. Затова французинът не тръгна да атакува най-доброто време. Той каза, че има много по-голям потенциал. Това е много добре за Новакът на годината за 2019-а. Съотборникът му Морбидели също беше много оптимистично настроен.
Това беше натоварен ден за Honda. Марк Маркес (Repsol Honda) започна с три мотора в бокса. Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) пък караше машинната от 2019 г. – RC213V.
Съотборникът на японеца Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) направи 70 обиколки. Лучо Чекинело – мениджърът на LCR Honda потвърди, че Маркес и Repsol Honda са взели много информация от сателитния екип.
HRC търсеха подобрения в последния ден в Катар. Интересното бе, че те тестваха елементи и части „от преди две-три години“. Така поне каза мениджърът на Repsol Honda Алберто Пуч. Крачлоу каза, че е доволен от темпото си, но за една или две обиколки. Той се  бори със спирането на мотора и сцеплението с новата гума. Това са сериозни трудности за HRC. Новобранецът Алекс Маркес (Repsol Honda) завъртя 47 обиколки. Шампионът в Moto2 имаше прилично темпо, което е добро и за състезателния уикенд.

Suzuki Ecstar и в третия ден продължиха да сравняват стандартното и новото шаси. Нищо ново не беше пробвано в GSX-RR на Алекс Ринс и Хоан Мир.

Те правеха  корекции в настройката и събиране на данни за състезанието. Заедно с Yamaha, Suzuki изглеждат в най-добрата форма пред Гран При на Катар на 8 март. Тестовете на Сепанг и на Лосаил бяха много добри за екипа. Ринс е изключително доволен от трите дни в Катар. Един от пилотите, който направи изненада в теста бе пилотът на Red Bull KTM Factory Racing, новакът Брад Биндер. Южноафриканецът направи впечатляващото време 1:54.283 в 3-иа ден. Той стана 9-и в комбинираното време, само на 0.425 от Винялес.
Както съотборникът му Пол Еспаргаро обясни, KTM нямаше нищо ново, което да тества в 3-ия ден. Целта на австрийския тим бе да събере повече данни. Днес Еспаргаро катастрофира на завой 2, но е без контузии. В сателитния тим Red Bull KTM Tech 3 Мигел Оливейра и новакът Икер Лекуона завършиха 19-и и 20-и.

В заводския тим на Ducati Данило Петручи пробваше нов преден аеро елемент.

На другия му мотор GP20 беше поставен по-стария. Италианецът заяви, че е доволен от симулацията си на състезание от 22 обиколки. Темпото в една обиколка все още се нуждае от работа. Съотборникът му Андреа Довициозо пробва новото подвижно рамо. Джак Милър (Pramac Racing) направи най-високата максимална скорост на Лосаил досега – 355 км/ч. Милър завърши като най-бързият пилот на Ducati – 5-и. Милър бе бърз и на няколко дълги серии от обиколки, но за Сектор 3 има нужда от още работа.
Мениджърът на Ducati Team Давиде Традоци заяви, че двигателят работи много добре, но скоростта в завоите, особено във върха на му, трябва да бъде още по-висока. В допълнение Традоци казо, че имат някои проблеми с новата задна гума на Michelin.
След като завърши 6-и вчера, Йохан Зарко (Reale Avintia Racing) не подобри времето си и остана 14-и. Но бе на две места пред Петручи. Довициозо беше доволен от дългите си серии и стана 10-и. Франческо Багная (Pramac Racing) бе след него – 11-и. Тито Рабат (Reale Avintia Racing) беше само на 0,040 от времето на Петручи.

Техническият директор на Aprilia Racing Романо Албесиано потвърди, че единствената им цел е да вземат решение за спецификациите на двигателя, които ще използват за сезона.

Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Team Gresini) завърши 13-и. Той бе на малко повече от половин секунда от Винялес. Тестовия пилот Брадли Смит направи 55 обиколки. Тимът продължава да събира данни за новия RS-GP. Еспаргаро заяви, че е показал силно темпо на симулацията на състезанието. Той направи 41 обиколки, като повечето бяха за 1:54 мин. В предсезонните тестове за 2020 г. Yamaha и Suzuki са ранните фаворити за Гран при на Катар. Honda има много работа за вършене преди първия кръг. Първите 18 пилоти сега бяха разделени с по-малко от секунда.Състезанието обаче е различно от тестовете. Тогава ще стане ясно колко конкурентноспособни са състезателите и отборите.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.