MotoGP: Куартараро първи, Yamaha 1-2-3 на тестовете във Валенсия MotoGP: Куартараро първи, Yamaha 1-2-3 на тестовете във Валенсия

С традиционните тестове есенни тестове във Валенсия започна сезон 2020 в MotoGP. На пистата Рикардо Тормо в първия ден от изпитанията най-бърз бе Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT). Нещо повече – машини на Yamaha окупираха първите три места в класирането.

Куартараро, който стана новак на годината, направи в първия ден 82 обиколки. Най-бързата от тях бе 1:30.163. Това е с 2 десети по-слабо време от това, с което французинът спечели първа позиция в неделя. Втори стана Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) – на 0.164 сек., след 66 обиколки. Съотборникът на Куартараро – Франко Морбидели оформи първата тройка. То бе на близо половин секунда от първия.

Yamaha започна с гръм сезон 2020 г. Пилотите на заводския отбор в MotoGP от Monster Energy Yamaha Винялес и Валентино Роси караха различни мотори.

Те имаха ново шаси, двигател и по-различно всмукване на въздух на машините си. Роси бе с нов шеф на екипа Давид Муньос. Работата придоби малко по-различен вид. Куартараро и Морбидели от Petronas Yamaha SRT пробваха ново карбоново подвижно рамо. Фабио изпита нова за него аеродинамика, на не и за Yamaha.

Андреа Довизиосо (Ducati Team) беше четвърти. Той бе само на 0,015 сек. от Морбидели след 58 обиколки. Най-голямата изненада от Борго Панигале е новото шаси. Данило Петручи имаше труден ден. той направи само 10 обиколки, след което спря с болки в рамото. Това са последствията от катастрофата му по време на състезанието в неделя. Той бе 12-и в общото класиране.

Джак Милър (Pramac Racing) беше 10-и след 43 обиколки. Той опитваше нови части, но пълният пакет за мотора ще дойде на теста на Херес. Тест пилотът на Ducati Микеле Пиро бе от другата страна в бокса на Pramac. Франческо багная не участва заради катастрофата си в неделя.

Междувременно Honda е на 5-о място с шампиона Марк Маркес (Repsol Honda). Той направи 60 обиколки.

Една от сериите му беше прекъсната, защото Марк се разби в чакъла. Най-голямата новина от Honda беше новото шаси. Естествено е другата новост е пристигането на Алекс Маркес. №73 бе в LCR Honda и катастрофира твърде рано. Същото падане повтори и тестовия пилот Стефан Брадъл на завой 10. Алекс Маркес обаче направи 53 обиколки до края на деня.

Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) беше 11-и и направи 69 обиколки.Пилотите на Suzuki приключиха 6-и и 7-и в първия ден. По-бърз  бе Хоан Мир, а след него бе другият от Suzuki Ecstar Алекс Ринс. Мир направи 63 обиколки, а Ринс 76. Фабриката от Хамамацу пусна нов двигател, който преди това беше изпитан от тестовия пилот Силвен Гинтоли и Ринс.

KTM изкараха всичко „на палубата“. В това влизаха ново шаси, различни характеристики на двигателя, нов амортисьор на кормилното управление.

Отделно се работеше върху електрониката, обтекателя, крилата и седалките. Новото шаси все още е от тръбна стоманена рамка. То е насочено към подобрената адаптивност. Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) беше 10- и направи 58 обиколки.

Новият му съотборник Брад Биндер също беше в австрийския отбор. Той направи 70 обиколки. С това започна нова ера в кариерата му. Red Bull KTM Tech 3 също имаше нов човек – Икер Лекуона. Въпреки че той вече кара в първата си Гран При, испанецът отново беше впечатляващ. Въпреки катастрофата Икер завърши деня на 13-то място след 57 обиколки. Дани Педроса също работеше за KTM. Направи 52 обиколки, като беше базиран в бокса на Tech 3, защото Мигел Оливейра отсъства поради контузия.

При Aprilia Racing Team Gresini засега няма нищо ново. Те работиха по електрониката и спирането с двигателя.  Андреа Яноне направи 54 тура и стана 14-и, а Алеиш Еспаргаро завъртя 45 тура и е 16-и. Тестовият пилот Брадли Смит също работеше за тима от Ноале. Заради него бе показан червен флаг, защото падна. Но пък направи 50 обиколки.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *