MotoGP: Куартараро първи, Yamaha 1-2-3 на тестовете във Валенсия
С традиционните тестове есенни тестове във Валенсия започна сезон 2020 в MotoGP. На пистата Рикардо Тормо в първия ден от изпитанията най-бърз бе Фабио Куартараро (Petronas Yamaha SRT). Нещо повече – машини на Yamaha окупираха първите три места в класирането.
Куартараро, който стана новак на годината, направи в първия ден 82 обиколки. Най-бързата от тях бе 1:30.163. Това е с 2 десети по-слабо време от това, с което французинът спечели първа позиция в неделя. Втори стана Маверик Винялес (Monster Energy Yamaha MotoGP) – на 0.164 сек., след 66 обиколки. Съотборникът на Куартараро – Франко Морбидели оформи първата тройка. То бе на близо половин секунда от първия.
Yamaha започна с гръм сезон 2020 г. Пилотите на заводския отбор в MotoGP от Monster Energy Yamaha Винялес и Валентино Роси караха различни мотори.
Те имаха ново шаси, двигател и по-различно всмукване на въздух на машините си. Роси бе с нов шеф на екипа Давид Муньос. Работата придоби малко по-различен вид. Куартараро и Морбидели от Petronas Yamaha SRT пробваха ново карбоново подвижно рамо. Фабио изпита нова за него аеродинамика, на не и за Yamaha.
Андреа Довизиосо (Ducati Team) беше четвърти. Той бе само на 0,015 сек. от Морбидели след 58 обиколки. Най-голямата изненада от Борго Панигале е новото шаси. Данило Петручи имаше труден ден. той направи само 10 обиколки, след което спря с болки в рамото. Това са последствията от катастрофата му по време на състезанието в неделя. Той бе 12-и в общото класиране.
Джак Милър (Pramac Racing) беше 10-и след 43 обиколки. Той опитваше нови части, но пълният пакет за мотора ще дойде на теста на Херес. Тест пилотът на Ducati Микеле Пиро бе от другата страна в бокса на Pramac. Франческо багная не участва заради катастрофата си в неделя.
Междувременно Honda е на 5-о място с шампиона Марк Маркес (Repsol Honda). Той направи 60 обиколки.
Една от сериите му беше прекъсната, защото Марк се разби в чакъла. Най-голямата новина от Honda беше новото шаси. Естествено е другата новост е пристигането на Алекс Маркес. №73 бе в LCR Honda и катастрофира твърде рано. Същото падане повтори и тестовия пилот Стефан Брадъл на завой 10. Алекс Маркес обаче направи 53 обиколки до края на деня.
Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) беше 11-и и направи 69 обиколки.Пилотите на Suzuki приключиха 6-и и 7-и в първия ден. По-бърз бе Хоан Мир, а след него бе другият от Suzuki Ecstar Алекс Ринс. Мир направи 63 обиколки, а Ринс 76. Фабриката от Хамамацу пусна нов двигател, който преди това беше изпитан от тестовия пилот Силвен Гинтоли и Ринс.
KTM изкараха всичко „на палубата“. В това влизаха ново шаси, различни характеристики на двигателя, нов амортисьор на кормилното управление.
Отделно се работеше върху електрониката, обтекателя, крилата и седалките. Новото шаси все още е от тръбна стоманена рамка. То е насочено към подобрената адаптивност. Пол Еспаргаро (Red Bull KTM Factory Racing) беше 10- и направи 58 обиколки.
Новият му съотборник Брад Биндер също беше в австрийския отбор. Той направи 70 обиколки. С това започна нова ера в кариерата му. Red Bull KTM Tech 3 също имаше нов човек – Икер Лекуона. Въпреки че той вече кара в първата си Гран При, испанецът отново беше впечатляващ. Въпреки катастрофата Икер завърши деня на 13-то място след 57 обиколки. Дани Педроса също работеше за KTM. Направи 52 обиколки, като беше базиран в бокса на Tech 3, защото Мигел Оливейра отсъства поради контузия.
При Aprilia Racing Team Gresini засега няма нищо ново. Те работиха по електрониката и спирането с двигателя. Андреа Яноне направи 54 тура и стана 14-и, а Алеиш Еспаргаро завъртя 45 тура и е 16-и. Тестовият пилот Брадли Смит също работеше за тима от Ноале. Заради него бе показан червен флаг, защото падна. Но пък направи 50 обиколки.