MotoGP: Куартараро най-бърз на тестовете в Мизано MotoGP: Куартараро най-бърз на тестовете в Мизано

Дуетът на Petronas Yamaha SRT – Фабио Куартараро и Франко Морбидели бяха най-бързи в първия ден на тестовете на Мизано. Французинът даде 1:32.996 на следобедната сесия, а съотборникът му само на 0.023 сек. Куартараро бе единственият пилот, завъртял обиколка за 1:32 мин. Двамата са на 2 десети по бързи от Марк Маркес (Repsol Honda), който е единственият пилот в топ 5, който не кара Yamaha.

Куартараро и Морбидели не тестваха нищо по-специално. Това обаче е първото каране на новобранеца Фабио на машина от висшия клас. Основната цел беше да се намери най-добрата настройка за уикенда на Гран При, и най-вече на електрониката. Междувременно Морбидели искаше да тества гумите на Michelin, за да намери най-добрия баланс, с цел да подобри сцеплението.

Валентино Роси и Маверик Винялес от Monster Energy Yamaha MotoGP пробваха втора версия на двигателя на Yamaha за 2020 г.

Първата я тестваха в Бърно. Винялес и Роси завършиха съответно на 4-о и 5-о място. Така те вкараха 4 машини Yamaha в топ 5. Фабриката от Ивата бе подготвила и различен ауспух, подобен на двойния на Suzuki, както и карбонови подвижно рамо и капак на предната спирачка. „Доктора“ имаше три мотора в гаража си, докато Винялес изпитваше предния аеропакет и новия опашен модул, който пробваха и в Чехия.

Лидерът на шампионата Маркес имаше три мотора на разположение през по-голямата част от деня, а след това и още един до края на деня. Другият пилот на Honda – Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) имаше три. Изцяло черният мотор на Маркес имаше покрито подвижно рамо, а в горната част на шасито имаше и карбонова армировка.

Тестовият пилота на HRC Щтефан Брадъл също беше на пистата с два мотора – един в цветовете на Repsol и един в обикновената HRC разцветка.

Германецът също работи с двамата от EG 0,0 Marc VDS – Алекс Маркес и Шави Виерге в сряда, а сега продължава програмата си. Междувременно Хорхе Лоренцо (Repsol Honda) все още страда от болки, които са по силни от тези в Силвърстоун. Петкратният световен шампион реши да завърши първия ден малко по-рано заради контузията си.
В Ducati, Андреа Довициозо отново беше на своя GP19 в следобедната сесия. Мениджърът на екипа на Ducati – Давиде Тардоци заяви, че планът за тестване на италианеца е отменен, тъй като “Дезми Довиi” проверява физическото се състояние след катастрофата на Силвърстоун.

Съотборникът Данило Петручи обаче тестваше електрониката, а тестовия пилот Микеле Пиро имаше нови части и настройки на шасито. Той опита и новият елемент отпред,  който тества на Кими Ринг във Финландия. Освен това, Джак Милър, Петручи и Пиро пробваха закрепването на подвижното рамо на моторите.

За Red Bull KTM Factory Racing беше много положителен ден. Пол Еспаргаро и Йохан Зарко завършиха съответно 6-и и 8-и. те работиха за състезанието. Както винаги, KTM непрекъснато разработва RC16 и докато работи по настройка на състезанията, австрийската фабрика също беше заета с работата на шасито и двигателя.

Следобед тестовият пилот Дани Педроса се качи на пистата. Днес легендата на MotoGP ще направи целодневно каране. Зарко пък кара само вчера. От страна на Red Bull KTM Tech 3 тестът на Мигел Оливейра приключи след две обиколки, тъй като португалецът все още изпитва болка от катастрофата си в Силвърстоун. Той си замина, а на пистата остана Хафис Сиахрин, който искаше да си върне увереността в RC16.
В Suzuki Ecstar след контузия се завърна Хоан Мир. Испанецът завърши 9-и с най-добро време 1: 33.763, на 0.767 сек.  от Куартараро.  Съотборникът му и победителя от Силвърстоун Алекс Ринс, тестваше някои настройки за състезателния уикенд. Той тестваше подвижното рамо, малко електроника и по-различно шаси, което използваха в Бърно. Ринс катастрофира на завой 8 в края на сутрешната сесия.

Според техническия мениджър на Gresini Aprilia Racing – Романо Албесиано, неговият екип се опитваше в много различна настройка на RS-GP. В допълнение Алеиш Еспаргаро и Андреа Яноне работеха по електрониката, спирането с двигателя, подвижното рамо и шасито. Еспаргаро завърши 12-ти с най-добро време 1: 33.842, а Яноне стана 17-и.

Michelin предостави на отборите гумите, които ще имат за състезателния уикенд. В допълнение, производителят даде на мотоциклетистите новата гума. Преди това тя бе тествана в Барселона и Бърно. Освен това имаше и ново покритие на предната, който е разработен за подобряване на сцеплението при спиране. Това беше тествано за първи път в четвъртък.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *