MotoGP: Кой къде през 2021 г. при кралете

За този сезон във висшия клас всичко е ясно. Нищо, че не е започнал. На много пилоти в края на годината договорите им изтичат. Затова мениджъри и шефове на отбори пренареждат пъзела на стартовата решетка в MotoGP.
Сезон 2020 на MotoGP не тръгна според плана. Състезанията трябва да започнат през юли. Но слуховете за трансфери и вероятни договори за 2021 г. вървят с пълна сила. Все пак сме в средата на годината. Някой обаче предвиждат големи трусове за следващия сезон.
Договорите в общността на MotoGP са в ход. Всички с нетърпение очакват още новини за това кой ще кара през 2021 г. Някои тимове побързаха да подпишат с водещи пилоти. Други все още нямат потвърдени. На практика само два отбора са с по двама сигурни пилоти. Това са Monster Energy Yamaha MotoGP и Suzuki Ecstar. От друга страна, все още има много безработни пилоти. Сред тях са суперзвезди като Валентино Роси, Андреа Довициозо, Кал Кръчлоу.
Ето и кратка справка за това кой къде ще кара през 2021 г. Естествено и за това кой потенциално може да кара. Първо са заводските, а след това сателитните тимове.

Repsol Honda Team

Сигурен – Марк Маркес. Втори пилот ще бъде обявен по-късно. Осемкратният световен шампион Марк Маркес ще продължи партньорството си с HRC. Това ще е поне да края на 2024 г. Той подписа нов договор и е спокоен.

Брат му Алекс още не се е състезавал за екипа в MotoGP. Мениджърът на Repsol Honda Алберто Пуч каза, че чакат да видят как се представя Алекс Маркес. След това ще решат дали в тима ще има братски дует Маркес в заводския тим на Honda през 2021 г.
Въпреки това се говори, че се готви сделка с Пол Еспаргаро от Red Bull KTM Factory Racing. Дори договорът бил подписан. Официално обаче няма нищо. Това обаче ще стане шоков ход, който след това ще има ефект на снежната топка. Ще предложи много места и размествания във висшия клас.

Ducati Team

Сигурен – Джак Милър. Другият пилот – по-късно.  В края на май Ducati обявиха, че Джак Милър  преминава в заводския тим от Pramac Racing. Това не изненада много хора, които го предричаха. Но пък отвориха лавина от спекулации за бъдещето на Андреа Довициозо и Данило Петручи.

Ситуацията е сложна за Довициозо и може да даде обрат в кариерата на италианеца. Ако Пол Еспаргаро освободи място в KTM за да отиде в HRC, то Дови е основният кандидат за мястото на испанеца в австрийския заводски тим.
Петручи пък каза в интервю за Sky Sport Italia, че неговият приоритет е да остане в MotoGP. Италианецът каза, че настоящият пазар за пилоти е „като шахматна дъска, като Довизиосо се придвижва пръв“. Петручи, който е победител от Муджело през 2019 г., чака Довициозо да реши бъдещето му. Ако той остане с Ducati, Данило има вариант за Aprilia Racing Team Gresini. Друга вероятна „дестинация“ е KTM.
Излиза, че за свободното място в заводския Ducati, има ной-много кандидати.

Monster Energy Yamaha MotoGP

Сигурни пилоти са Маверик Винялес и Фабио Куартараро. Yamaha изобщо не се колебаха и бяха праволинейни. Много бързо, след като продължиха договора с Маверик Винялес, от Ивата обявиха и Фабио Куартараро. Той сменя не кой да е, а Валентино Роси за 2021 и 2022 г. в заводския тим.

Въпросът е каде ще ходи 9-кратния световен шампион.  Самият Роси каза са себе си: „Това е Petronas или спирам.“  Докторът е навит да направи смяната. Предстои да се постигне споразумение между страните. Може би скаро ще стане ясно, още преди да започне шампионатът тази година. Роси пък обеща, че ако нещата се случат, 2021 г. няма да бъде прощална.

Suzuki Ecstar

Сигурни пилоти са Алекс Ринс и Хоан Мир. Подобно на Винялес и Куатараро, Алекс Ринс и Хоан Мир бяха свързани със Suzuki. Е, през определени моменти имаше слухове за прекратяване на договора. Двамата испанци обаче бяха се ангажирали с бъдещето си в завода от Хамамацу. Suzuki стана огромна сила и сериозна заплаха през 2020 г.

 

Red Bull KTM Factory Racing

В тима няма потвърдени пилоти. Нито Пол Еспаргаро, нито Брад Биндер са сигурни, че ще карат за KTM през следващия сезон. Както казахме, Пол Еспаргаро е силно свързан с напускане на австрийците. Иска да са ги смени с Honda. Носят се слухове, че спонсорираният от Red Bull Довициозо може да дойде в KTM. Хорхе Мартин от Red Bull KTM Ajo също заяви, че се интересува от преминаване в MotoGP през 2021 г. Но изглежда, че испанецът е близо до споразумението с Ducati.

Директорът на KTM Motorsport Пит Бейрер обаче каза, че неговият и на КТМ приоритет е да запазят сегашния си състав за 2021 г. В това влизат и Мигел Оливейра и Икер Лекуона от сателитния Red Bull KTM Tech 3. Ще бъде много интересно как ще се запълнят тези четири места.

Aprilia Racing Team Gresini


Сигурен е Алеиш Еспаргаро. Другият пилот ще бъде обявен по-късно. След вемена на доста проблеми, изглежда Aprilia ще направи завой през 2020 г. Алеиш Еспаргаро продължи договора си с Ноале  за още две години. Той е пилотът с основен дял за развигтието на мотоциклета. Втората седалка на Aprilia ще се запълни много бързо.  Единият вариант е Петручи. Другият – Кал Кръчлоу, ако не реши да се оттегли.

Petronas Yamaha SRT


Няма сигурни пилоти.  През 2019 г. Фабио Куартараро стана Новак на годината в MotoGP. Той преминава в Monster Energy Yamaha MotoGP след края на сезон 2020. Дали Роси идва за директна размяна между него и французина? А дали Франко Морбидели ще запази ли мястото си? Със сигурност картите са свалени на масата. Шефът на тима Разлан Разали каза, че имат да запазят световния шампион в Moto2 за 2017 г. Има ред в дуета на академията VR46 за Petronas Yamaha SRT през 2021 г. Има сериозни възможности за Роси и Хорхе Лоренцо. Те подновяват тяхното партньорство с Yamaha.

LCR Honda

Няма потвърдени пилоти. Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) и Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) все още не са подписали договори с Лучо Чекинело за 2021 г. През 2019 г. се говореше, че 2020 г. ще бъде последната година при кралете за Крачлоу. Но тези слухове донякъде връщат британеца. Той  потвърди, че е мотивиран както винаги. Ако се отдалечи от HRC, трикратният победител в Гран При има потенциални дестинации. Aprilia и Ducati май са единствените му варианти.

Няма много спекулации за бъдещето на Такаки Накагами. Има вероятност японската звезда да остане без място. Слуховете за Пол Еспаргаро за идване в Repsol Honda са реални. Доведоха до това, Алекс Маркес да е свързан с място в LCR Honda през 2021 г. Таво означава, че един от двамата – Накагами или Кърчло, ще кара за друг отбор. От друга страна мениджърът Лучо Чекинело каза, че възнамерява да поднови и договорите и на двамата. Какво ще стане, зависи и от Honda.

Pramac Racing

Няма потвърдени пилоти. Преместването на Джак Милър в заводския Ducati Team за 2021 г. е „игран коз“. Това оставя поне едно свободно място в Pramac. Договорът с Франческо Баная все още не е подписан. Това говори за „пълен ремонт“ в Pramac Racing. Мениджърът Франческо Гуидоти каза пред официалния сайт motogp.com, че целта им е да запазят Пеко Баная.
Слуховете около Ducati са, че Хорхе Мартин е готов да постави подписа си под договор с Pramac Racing за 2021 г. Другото място все още свободно. Ще се премести ли Йохан Зарко в Pramac? Или ще се бори за заводския тим? Има много въпроси, на които от Ducati  ще отговорят. Но Баная е основният „заподозрян“.

Red Bull KTM Tech 3

Няма потвърдени пилоти. Мигел Оливейра и Икер Лекуона предстои да бъдат потвърдени в Tech 3 за 2021 г.. Пък и Пит Бейрер се надява да запази дуото. Това може да принуди Мартин да си търси другаде място във висшия клас! Това е интересен пъзел на КТМ. Никой от техните пилоти все още не е потвърден.

Reale Avintia Racing

Сигурен е Тито Рабат. Другият трябва да бъде съобщен скоро. Рабат е единственият пилот в пъзела, който е „извън кръга“. Договорът на испанеца продължава до края на 2021 г. Това е в момент, когато други или са без договор в края на 2020 г. Или пък имат нов договор до края на 2022 г. Йохан Зарко подписа едногодишен контракт с Ducati за 2020 г. Но той може да се движи и към заводски тим. Ако не, французинът изглежда готов да остане с Reale Avintia Racing след 2020 г. Окобено, ако резултатите вървят добре.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.