MotoGP: Феноменът Куартараро най-бърз на тестовете в Бърно MotoGP: Феноменът Куартараро най-бърз на тестовете в Бърно

Ден след състезанието за Гран при на Чехия, пилотите от MotoGP по традиция направиха официални тестове. Най-бърз на пистата в Бърно бе новакът феномен Фабио Куартараро. Пилотът на Petronas Yamaha SRT бе по-бърз от най-доброто си време, поставено на FP2 в състезателния уикенд.

Куартараро постигна 1:55.616, което е с  0.012 сек. по-добро време от това на Маверик Винялес. Пилотът на Monster Energy Yamaha MotoGP и съотборника му Валентино Роси караха новият прототип за  2020 г. YZR-M1. Куартараро, Винялес и Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT), класираха машините от Ивата на първо, второ и трето място на тестовете.

Един от най-важните моменти за тестовете в Бърно бе, че Yamaha извади първата си версия на байка за догодина.

Роси не излезе на пистата в началото на деня с YZR-M1. Той и съотборникът му Винялес получиха моторите си за 2020 г. следобед. Преди това дуото тестваше нови седалки на моторите си за 2019 г. В края на деня Доктора се придвижи до 6-о място, като направи 63 обиколки. Винялес навъртя 74 обиколки преди старта в Австрия.

В бокса на Petronas Yamaha SRT, Куартараро тестваше карбонови вилки на своя M1. Той е същият, какъвто използва фабричният екип. Междувременно Морбидели последен подобри времето си в сесията, за да стане 3-и. Той направи също като Куартатраро 73 обиколки. Италианецът пробва нов лост за спирачката, който вече е използвал в някои стартове. Основният му акцент обаче беше върху настройките.

Победителят от неделя и лидер във временното класиране Марк Маркес (Repsol Honda) имаше три мотора за тестове в Бърно.

Единият беше този, с който се състезаваше, без подсилвания от корбонови влакна. Вторият имаше малка вложка от карбон близо до кормилната глава. Третият имаше по-малка вложка на същото място. Седемкратният шампион опита и нов аеро пакет на Honda на един от трите мотоциклета RC213V. Маркес обаче свърши по-голямата част от работата си със стандартния си мотор, като направи общо 70 обиколки. Той стана 8-и, като вероятно не му се дава много газ на изпитанията.

Кал Кръчлоу (LCR Honda Castrol) също имаше три мотора за тестовете. Както Маркес, той ползваше стандартната машина за 2019 г. Другият бе с подсиленото карбоново шаси. Третият имаше някои „тестови елементи“ върху него. Подобно на Маркес, британецът свърши по-голямата част от работата си по стандартния пакет за 2019 г.  Той стана 5-и. Съотборникът му Такаки Накагами (LCR Honda Idemitsu) се фокусира върху подобряване на настройките си. В края на деня японският мотоциклетист направи тестови на гумите на Michelin, като работеше на сцеплението на ръба.
В Suzuki Ecstar новобранецът Хоан Мир направи катастрофа с висока скорост. Това бе 45 минути преди края на сесията и бе показан червения флаг. Байкът GSX-RR на Мир остана на оградата на завой 1. За всеки случай испанецът беше откаран в болница за допълнителни проверки.

Съотборникът му Алекс Ринс работеше с новия аеро пакет, който ползва и в уикенда в Чехия. Той също имаше малка еволюция на шасито и подвижно рамо, които тестваше в Барселона. Испанецът завърши 4-и с 69 обиколки. Мир направи също 69 тура, като двата  използваха аеропакета за първи път. Преди да катастрофира бе 7-и.
Андреа Довициозо от Ducati Team направи 48 обиколки. Той стана 12-и, като използва ново подвижно рамо от фабриката в Болоня. Съотборникът ме Данило Петручи работеше по настройките. В тима се опитват да разберат защо представянето в Бърно не е добро.

В бокса на Pramac Racing стъпилият на подиума в Чехия Джак Милър потвърди, че се е пробвал с ново шаси на Ducati.

Австралиецът се върна към това, което използва през първата половина на сезона,  кота го кара през по-голямата част от теста. Милър направи крачка назад, за да се увери, че новото е по-добро. Освен това той постигна напредък със задния амортисьор. Съотборникът му Франческо Батная беше съсредоточен върху изминаването на повече километри, за да търси по-добри настройки. Световният шампион в Moto2 ще бъде по-уверен в Австрия. Багная завърши теста като най-бързия пилот на Ducati. Той бе 9-и, на 0,632 сек. от Куартараро.

Пилотът на Red Bull KTM Factory Racing Йохан Зарко имаше кратък ден, за да се подготви за домакинската надпревара в Австрия този уикенд. Французинът направи най-малко обиколки от всички – 31. От другата страна на бокса Пол Еспаргаро направи 49 обиколки, докато KTM работи по малко от всичко: настройки, електроника, шаси, аеро пакет и окачване. Мигел Оливейра от Red Bull KTM Tech 3 получи шанса да кара изцяло фабрична специална машина. В Бърно той завърши деня с малко повече от малко десета след Еспаргаро.

Алеиш Еспаргаро имаше подсилено карбоново шаси за сутрешната част от сесията. Следобед пилота на Aprilia Racing Gresini използва ново подвижно рамо на мотора от Ноале. Той направи 57 обиколки, а съотборникът му Андреа Яноне направи 52.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *