Moto Expo 2017: Honda с 9 премиери

Най-големият производител на мотоциклети в света Honda, чрез вносителя на марката у нас Бултрако АД, ще представи 9 нови модела Moto Expo, което ще бъде в Sofia Ring Mall от 24 март до 2 април. Всичките нови машини са със стндарта за вредни емисии Euro 4. Само скутерът NSC110 прави изключение. Другите два са познатите бестселъри в Европа – SH125 и SH150, както и най-големият им събрат SH300 Euro 4. Байкът CB1100 RS изглежда гол и „постен“, типичен за 70-те години и прилича повече на кафе-рейсър. Адвенчъра VFR1200XD също е обновен и е оборудван с 1237-кубиков V4 двигател, уникална рама и сериозна електроника – комбиниран ABS, Traction Control System (TCS) и Dual Clutch Transmission (DCT). Създаден за екстремни изживявания е и CRF250L, който е по-мощен. Двата 500-кубикови братовчеди – CB500FA и CBR500RA също са претърпели серозни промени.

17YM SH125i
17YM SH125i

Не е тайна, че SH125i е най-търсеният 125-кубиков скутер в Европа за 2016 г., като само от януари до септември са проданени над 14 000 броя. Машината е с големи колела и равен под. За 2017 г. SH125i също взима системата Honda Smart Key. Новият дизайн и главната LED светлина дават още по-спортен и елегантен външен вид. Скутерът вече е със зарядно устройство и с увеличено пространството за съхранение на вещи. Още от 2013 г. произвежданият в Атеса, Италия скутер има технологията на Honda – eSP, намаляваща триенето на частите в двигателя, а също и старт-стоп система, която намалява разхода на гориво. Двигателят е 9 кВт при 8500 об/мин. и въртящ момент от 11.5 Нм при 7000 об/мин. С литър бензин се изминават 47.4 км.
CB1100 RS се произвежда в Япония, в завода в Кумамото. Ретро стилът е съчетан с няколко нови изпълнения в CB1100 RS. Шасито е с изключителна изработка и с уникална геометрия. Отпред окачването е с 43 мм вилка Showa Dual, а отзад е с два амортисьора, далеч от резервоара. Има 17-инчови лети алуминиеви джанти и двойно радиално монтирани 4-бутални спирачни апарати. Двигателят работи отлично, благодарение на ревизираните всмукателни и изпускателни системи. Съединителят е приплъзващ.  Байкът прилича много на кафе-рейсър. Заобленият резервоар е без шев, като ръчна изработка, а заедно с кръглия голям фар и двойните инструменти на таблото, определят мотора като ретро, но с модерни технологии. По-ниската и по-компактна позиция на езда, премества тежестта на ездача напред, като допълва промените на шасито. Двигателят е 4-цилиндров с въздушно охлаждане и работи леко, благодарение на ревизирания входящ тракт и по-малката и по-лека 4-2-2 изпускателна система. Междуосието е 1485 мм, височината на седалката е 795 мм, а теглото на машината 252 кг, което е доста прлилично при положение, че шасито е от стоманени тръби. Спирачките са радиални Tokico, с 310 мм плаващи дискове, със стандартен ABS.
CRF250L  е по стандарта Euro 4 и е с по-мощен двигател, благодарение на новия дросел и ревизираните всмукателните и изпускателните системи. Двигателя е едноцилиндров 250 куб. см DOHC с повишена мощност от 18.2 кВт при 8500 об/мин и вътящ момент от 22.6 Нм при 6750 об/мин.  Скоростната кутия е 6-степенна, като е подобрено превключването на предавките. Новият дизайн се основава на моделите за мотокрос „R“, като за 2017 г. е оборудван с превключваем ABS. При CRF250L резервоарът е с обем 7,8 л плюс 1,8 л резерва, а с 1 литър се изминават 33,3 км. Така пробегът с едно зареждане става 250 км, което е доста сериозно за офроуд мотоциклет. Рамата на CRF250L е стоманена, а междуосието 1445 мм, като при ход от 113 мм, има клиренс от 255 мм. Височината на седалката бе 875 мм при тегло от 146 кг.
17YM VFR1200X Crosstourer
17YM VFR1200X Crosstourer

За почитателите на спортните мотоциклети, които досега са карали 125 куб. см, но вече имат категория А2, има превъзходна машина – двуцилиндровия CBR500RA. Той осигурява отлична възможност за първия сериозен контакт с истинския спорт. Мотоциклетът ще се хареса и на опитни ездачи, които търсят алтернатива на по-скъпите и по-големи спортни мотори. CBR500R е спортистът в новото семейство, приел стайлинга на 4-цилиндровия CBR 1000 RR.
CB500F също е част от новата фамилия. Моделът е компактен, енергичен и пъргав. Освен това CB500F е стилна реплика на четирицилиндровия CB1000R, чийто изчистени и „прибрани” форми осигуряват не само перфектната мобилност в натоварения градски трафик, но и доставят истинско удоволствие при извънградска езда. Изключителната ергономичност позволява на мотористи с различни ръст и килограми да се чувстват удобно, управлявайки своя CB500F. Новият двуцилиндров инжекционен двигател DOHC осигурява мощност от 35 кВт.