KTM се връща в Гран При с Moto3

Бъдещият клас Moto3 ще бъде с четиритактови машини 250 cc и ще замени сегашния от 125 cc с двутактови мотори в световния шампионат през 2012 г. KTM участваше при 125-кубиковите и дори спечели титли, а също така и състезания от 250 cc, преди заводския тим да се оттегли от двата класа.
И докато се разработва 100% чиста машина за Moto3 от екипа на инженера в KTM Волфганг Фелбер, от компанията подписаха екслузивно партньорство между KTM и Kalex Engineering. KTM ще доставя двигатели на Kalex, чиито шасита в момента водят в Moto2 в ръцете на Щефан Брадъл. Заводът на Kalex се намира само на два часа път от този на КТМ в Горна Австрия.
Шефът на мотоспорта в КТМ Пит Бейрер, с който имаме интервю в последния брой на сп. Moto Club, каза: „Двете компании ще обединим усилията си за разработване на две различни, но паралелни концепта, катосе фокусираме върху успеха в новата категория. Подхождаме към клас Moto3 с доверие и идването на този клас съвпадат точно навреме с нашите собствени планове за състезания, които са разработени в Матигхофен.  В същото време имаме възможно най-добрият партньор, който ще представи нашите двигатели на най-високо професионално равнище. Kalex Engineering са добре позиционирани и също като KTM са силно мотивирани да развиват своя байк така, че да може да побеждава в новата категория Moto3 категория."
 Алекс Баумгартел – изпълнителен директор на Kalex Engineering каза: „Изключителното партньорство с KTM като доставчик на двигатели е голяма крачка напред за нас. Тъй като вече имаме добра основа за изграждането на шаси за новия клас Moto3, ние се чувстваме сигурни, че двигателите KTM ще са най-добрите за задвижване на нашите състезателни мотоциклети. С тази комбинация можем да продължим напред, като се опрем на опита ни в клас Moto2. Ние сме оптимистично настроени за развитието ни през сезон 2012.”
KTM влезе като заводски тим в 125 сс през 2003 и в 250 сс през 2005 г. Отборът е спечелил общо 22 победи, 46 подиума и 19 първи позиции в шампионатите на двутактовите. Като последствие от глобалната финансова криза, КТМ прекрати проекта си в 250 cc в края на 2008 г. Заводският тим в 125 cc бе разпуснат година по-късно, за да се концентрират в Red Bull Rookies Cup пректа за Супербайк RC8. KTM спечели титлата при производителит в 125 cc през 2005 г., но никога не са вземали тази при пилотите, макар че Мика Калио два пъти е бил втори в 125 сс  – през  2005 и 2006 г. най-доброто класиране на KTM  в 250 cc е трети, отново с Мика Калио през 2008 г. Освен това KTM влезе за кратко и в MotoGP като доставчик на двигатели за Team Roberts за част от сезон 2005.
Съставът на отбора и пилотите на KTM и Kalex-KTM Moto3 тепърва ще се уточнява.

 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.