Караньотов срещу Чой – рунд пореден

Ваканцията на мотоциклетистите у нас свърши! В края на август и началото на септември започва втория полусезон на мотоциклетните състезания от календара на БФМ. Стартът е в Долна Митрополия с първото състезание от предстоящите три месеца изпълнени с нонстоп събития. Край Плевен ще бъдат дисциплините Супермото и писта, FIM Europe European Supermoto Championship, 4-ти кръг и осмия кръг на BMU Euro Road Racing Championship.
След надпреварите в летищен комплекс Долна Мтрополия, за Суперпото състезателите остават още 3 кръга от шампионата – Чехия, Гърция и финал в България. За пистовите състезатели това състезание може да се окаже финално за сезона в BMU шампионата след неяснотите относно планирания кръг в Румъния. Републиканската отборна купа в дисциплината, която се явява и финален кръг на националния шампионат ще се проведе както е планирано в първия уикенд на октомври. Заявки за участие в двата шампионата са подали близо 100 участника от България, Турция, Гърция, Сърбия, Северна Македония, Румъния, Естония, Русия, Финландия и Чехия.
Писта
В неделя ще видим поредния рунд на Ангел Караньотов срещу Мартин Чой. Това са топ пилотите в клас SBK. Караньотов (Overdrive Racing Team) с Ducati вече е със седем поредни победи от 7 състезания до момента и максимален актив от 175 т. Статистиката в BMU Euro Road Racing Championship, както и в националния шампионат показва, че досега друг пилот в клас SBK не е правил подобно постижение. Роберт Мурешан (CSM Bucuresti, 108 т.) с Yamaha заема втората позиция в шампионата, но едва ли ще дойде тази седмица в Плевен, тъй като наскоро се е оженил.

Ангел Караньотов е 99,9% шампион.

На пресконференция днес той каза: „Не си достатъчно бърз, когато кажеш, че даваш всичко от себе си. Бърз си, когато се забавляваш. А аз се забавлявам! Вярно, състезанията са оформени от мен и от Мартин. Когато карам, внимавам за Чой, за табелата с обиколките и за за моята табела, която баща ми държи от питлейна. Имам вяра на Мартин, глупости на пистата не сме правили. Стремя се, когато карам мотор да не мисля за нищо, да се отпусна. И при нас нещата не са „цвете“. Мотора е добър, нямаме технически проблеми. Сега на Долна Митрополия ще пробваме нови крила отпред.“

Мартин Чой (EKO BMW Racing) с  BMW със 105 т. ще трябва да се възползва максимално от ситуацията.

Ще  се опита да се изкачи на най-високото място на подиума в неделя. Той каза: „Впечатлен съм от поредните победи на Ангел. Те са факт и го поздравявам. Ачи е много силен и бърз. Аз съм в топ форма, особено преди това състезание. Но за добрите резултати, има комплексна причина. Това, което ми липсва на мен е мотора. Имам проблем с електрониката. На последното състезание казах на механиците на сменят рейсинг електрониката със стандартната. И нещата се получиха. Сега подготвяме бюджета за 2020 г. Догодина стават 10 години, откакто съм с ЕКО България и с мотор на BMW. Но победите определено ми липсват.“
Димитър Митов (Мото Клуб Боляри, БМВ, 76т.) също се е прицелил в подиума на Долна Митрополия, но и при него влизането в тройката за състезанието и за годината е въпрос който ще бъде отговорен в неделния ден.
Седем кръга от пистовия шампионат вече са минало за сезон 2019. В най-малката кубатура на клас SP125, Жулиета Ленкова-Апостолова (МСК Плевен) с Aprilia е официален претендент за титлата. Води в   класирането със 155 т. пред Митко Митков (Мотомания.бг) с Aprilia – 117 т. Трети в подреждането е още един плевенчанин – Пламен Христов (МСК Плевен) с Aprilia –  104 т.

В клас SSP600 Милен Георгиев (Кида Моторспор) с Yamaha има 153 т.

Той оглавява временното класиране с аванс от 45 т. пред втория български пилот Пламен Петров (Зедмото) с Yamaha  и 108 т. Пламен поради технически причини не успя да спечели точки на миналия кръг в Плевен. Румънският топ пилот в този клас – Йонел Паскота също не стартира през юни на Долна Митрополия и това го остави с 87 т., 4-и засега в класирането. Трети се нарежда гъркът Димитрис Каракостас с Honda, 95 т.
Янислав Димитров (Мотомания.бг) с Honda, 146т. през сезона показва завидни качества, скорост и постоянство. Практически той вече е шампион в групата F600. Втори в класирането е Асен Лилов (МСК Плевен) с Honda, 72 т. Трети вече е още един българин – Павел Драганов (Троян Мото Клуб, 66т.) В компанията на Васил Кючуков (Зедмото), който спечели юнския старт, ни предстои интересна борба в този клас, с крайно неясни призьори.

Титлата в клас F1000 е в мерника на Християн Христов (МСК БГ Пауър) с Kawasaki, 123 т.

Неговата пряка цел е подиум в Плевен. Това няма да бъде никак лесно. Велислав Марков (Кранк Пауър) с Kawasaki, спечели през юни и побърза да се заяви за участие тази седмица. Той явно е мотивиран за победа и добро състезание. В този клас конкуренцията е главно международна, като основни опоненти на нашите пилоти ще се явят пилотите от Северна Македония Игор Спиров (3-и в шампионата) и от Сърбия – Никола Лукич – 2-и.
При Скутерите Иво Михайлов (Зедмото, Piaggio) има още два старта до финала на шампионата, аванс от 19 точки и се нуждае от добро каране и най-важното – завършване.
Супермото
SM Junior (65сс/85сс)
След като нашите пилоти пропуснаха проведения през юли кръг от Европейския шампионат по Супермото в Естония, ситуацията с техните точки не е в най-добрия си вид към момента. Ян Улман (ТМ, Чехия), Иван Мосин (ТМ, Русия) и Аксел Партелпоег (КТМ, Естония) заемат челните три места в класирането. Те идват в Плевен. Радостин Тодоров (Несебър Мото, КТМ) е най-високо в класирането за момента българин – 5-о място, а Християн Георгиев (Пловдив Мотор Спорт, КТМ) очакваме да се намеси в подреждането за подиума след двата манша в неделния ден.
S3/OPEN

250-кубиковите машини на клас S3, Виктор Нейчев (Еърмакс Рейсинг, КТМ) е със шансове за спечелване на европейско отличие през годината. Той заема трето място във временното класиране на шампионата. Ето какво каза Виктор на пресконференцията днес: „Имах финансови и здравословни проблеми. Травмата още не е минала. Ще се боря за сигурни точки. Зависи как се чувствам с контузията. Ще залагам на сигурно. Ще гоня европейските титли и в Супермото, и в МХ2 на мотокроса. И двата шампионата са  важни.“
Конкурентите на Виктор от Чехия и Естония, които са с два старта напред, ще участват и в България. От Кристиян Иванов (НСА Моторспорт, КТМ) и Димитър Петров (Диана Рейсинг, КТМ) очакваме добро състезание и евентуално подиумно класиране.

В клас OPEN, Красен Кънчев (МСК БГ Пауър, КТМ, 106 т.) е новият лидер в шампионата.

Само на две точки след него е съотборникът му Янко Николов (КТМ, 104 т.), а с по 89 т. на 3-о и 4-о място се намират Веселин Иванов (МСК Плевен, Suzuki) и Майкъл Иванов (Тексим Моторспорт, Husqvarna). Тази седмица в този клас ще видим още и пилоти от Русия и Финландия, като определено ще бъде интересно и оспорвано.
Съботният ден ще бъде със свободни тренировки и тренировки за време, а в неделя от 10:30 ч. на пистата в Долна Митрополия ще започнат стартовете за Гран при на България 2019.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.