Изцяло електрическият Mustang Mach-E с 1419 коня

Няма лъжа, няма измама. Ford представи изцяло електрическия Mustang Mach-E 1400. Това е  единствен по рода си прототип, разработен в сътрудничество с американското тунинг студио RTR Vehicles. С него демонстрира състезателните възможности на електрическото задвижване.  Mustang Mach-E  следва изцяло електрическия Mustang Cobra Jet 1400. Така Mustang Mach-E е с мощност 1419 к.с. и аеродинамично притискане от над 1000 кг при 257 км/ч. Тази сила и мощ се доставя от седем електромотора и ултра високопроизводителна електрическа батерия.

Мисията е изпълнена! Mustang Mach-E 1400 е изцяло електрическа ракета на пътя. Демонстрира мощта, която може да се изстиска, без да се използва и капка гориво.

Специализираният електрически кросоувър Mustang Mach-E е готов за писта, драг или гимхана. За всяка форма на моторен спорт, при която може да се демонстрира как електрическото задвижване постига екстремно, типично за Mustang състезателно изпълнение.

Mustang Mach-E GT е разработен в сътрудничество с американското тунинг студио RTR.  Шасито и двигателите на прототипа работят в тандем за постигането на множество настройки, невъзможни за който и да е друг автомобил.  Създаването му е резултат от 10 000 часа съвместна работа на екипа на Ford Performance и студиото RTR Vehicles. Упоритостта им цели да преодолее пропастта между истинските възможности на електрическия автомобил и това, което клиентите са склонни да вярват, че той може да постигне.
Mustang Mach-E 1400 има седем мотора – пет повече дори от Mustang Mach-E GT. Три са прикрепени към предния диференциал, а четири са прикрепени отзад. Един задвижващ вал ги свързва с диференциалите, които имат огромен диапазон на регулиране. Така настройват колата за всичко – от дрифт до високоскоростни състезания на писта.
Шасито и задвижването са настроени по начин, позволяващ на екипа да изследва различни схеми. Това са заедно с ефекта им върху консумацията на енергия и динамиката. В това влиза задно задвижване, задвижване на всички колела и задвижване на предните колела. Настройките за дрифт и писта имат напълно различни конфигурации на контролни рамена и смяна на кормилното управление, позволяващи необходимото екстремно поведение.

Подаването на мощност може да се раздели равномерно между предно и задно предаване или изцяло към едното, или към другото. Аеродинамичното притискане е насочено над 1000 кг при 257 км/ч.

56,8-киловатчасова инсталирана батерия е съставена от никел манганови кобалтови клетки с ултра-висока производителност и висока скорост на разреждане. Акумулаторните батерии се охлаждат от диелектрична течност по време на зареждане.

Електронният усилвател на спирачките е интегриран. Това позволява серийно регенеративно спиране в комбинация с ABS и контрол на стабилността за оптимизиране на спирачната система. Mustang Mach-E 1400 разполага със спирачки Brembo, като състезателния автомобил Mustang GT4. Хидравличната ръчна спирачка е проектирана за дрифт и е интегрирана към управлението, за да може да се прекъсне предаването на мощност към задните мотори.
Mustang Mach-E 1400, който скоро ще дебютира на NASCAR, служи за тест на нови материали. Купето е изработено от органични композитни влакна. Това е лека алтернатива на въглеродните, които изграждат останалата част от автомобила.
Ford инвестира по целия свят повече от 11,5 милиарда долара в електрически автомобили. Вече се приемат поръчки за първия му такъв глобален автомобил – електрическия кросоувър Mustang Mach-E. Първите изцяло електрически представители на модела за клиенти в Европа ще пристигнат в началото на следващата година.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.