Intermot 2016: Изригването на Suzuki

От Suzuki все се спотайват с новите си модели, пускат някоя премиера, други пък са освежени, но в Кьолн марката наистина изригна като вулкана Фуджи с премиери. Suzuki на Intermot 2016 представи шосейният Suzuki GSX-S 750 ABS, туристическите Suzuki V-Strom 750 и V-Strom 1000, а също спорните GSX-R 125 и супербайка GSX-R 1000 R. Всъщност такова изригване японския концерн направи и през 2014 г., когато показа накуп 6 нови машини – Suzuki GSX-S1000 и Suzuki GSX-S1000F, а спортно-туристическия V-Strom 650XT ABS, малкия скутер Address, суперспортния GSX-R1000 ABS и Bandit 1250S ABS. Нещо повече, от Suzuki обещаха още 4 нови модела през ноември на салона EICMA в Милано.
Преди 12 месеца Suzuki показа „концептът“ GSX-R1000R, който си приличаше на завършен сериен мотоциклет. Но не бе така. Новият GSX-R1000R трябва да бъде по добър от гениалния К5, това, което Suzuki нарекоха „Кралят на спортните байкове“. Така се появи новото, 6-о поколение GSX-R1000 за 2017 г. Новият GSX-R е построен с хитър подход на всеотдайност към простотата. Постигнато е ново ниво на редукционно мислене, което го прави по-лек, по-механично опростен, надежден и стабилен, далеч от най-различните електронни джаджи, които могат да се очакват.
Двигателят е уникален. Това е първият супербайк с Variable Valve Timing (VVT). Начинът, по който Suzuki са постигнали тази домашно проектирана система е впечатляваща. Тя е разработена за техните мотоциклети от MotoGP. Системата VVT Suzuki Racing трябваше според правилата на Гран При  да бъде механична, без електроника, без хидравлика. И инженерите на Suzuki го направиха. Системата ще разгледаме в някои от следващите броеве на списанието, но при 10 000 об/мин. се получава 5% или 10 к.с. по-висока мощност. Сега двигателят има е с 199,2 к.с., но е по-компактен – с 22,2 мм по-къс, 6.6 мм по-тесен и по-лек от предишния.
gsx-s750al7_action_01
Новият шосеен звяр GSX-S750 за 2017 г. до голяма степен прилича на своите роднини от този клас. От гледна точка на дизайна, отношението и производителността, Suzuki са направили промени и дори са дали това ново име на машината GSX-S750. Моторът е четиритактов, с водно охлаждане, DOHC, 749 куб. см, 4-цилиндров редови, и е на базата на легендарния  GSX-R750 от 2005 г., но при новосъздадения вентилационните отвори на картера, са променени, за да се намалят загубите при изпомпване, което води до 8 к.с. повече върхова мощност. Инжекторите са подсилени с 10 дупки, като така стават с 25% повече малки дупчици, отколкото преди. Така се доставя увеличен обем гориво и подобрена ефективност на изгаряне. На другия край на веригата на горене, изпускателната система е с нов дизайн, а също наследява на катализатора от големия GSX-S1000. Новият GSX-S750 получава усъвършенствана система за контрол на сцеплението на Suzuki. Ездачът може да избира между три различи нива, а може и да се изключите напълно. Обърнатата вилка е 41 мм KYB обърната единица, която е регулируема за предварително натоварване. Спирачните апарати са Nissin радиални, с 310 мм плаващи дискове и ABS като стандартно оборудване.
gsx-r125al8_01
Променен се появи и GSX-R125. Той съществува от 35 години,  но се прероди в по-голяма кубатура. От  Suzuki твърдят, че 125-кубиковата машина има най-добро съотношение на мощност-тегло, на въртящ момент към тегло, а също най-добро съотношение на ускорение, работа и икономия на гориво в 125-кубиковия  клас. Моторът е пипнат и отвън. Тялото е спортно, подобно на всички GSX-R, лицето има един LED фар, но той е малък и нисък, за да се хареса на широк кръг от хора. Има мултифункционален LCD дисплей , а също и харесваното от тийнейджърите запалване без ключ. Това е доста добра опция за 125-кубиков мотор. Той има конвенционална вилка, твърдо монтиран диск и обикновен спирачен апарат.
suzuki-v-storm
Другите две премиери на Suzuki са подобрените версии V-Storm 650 и V-Storm 650 XT. Двата байка са с освежен дизайн, който ги приближава визулано до по-големия им брат V-Storm 1000. 645-кубиковия V-twin адвенчър байк вече е със серийно вграден тристепенен тракшън контрол. Водачът може да избира между три режима на работа на системата, едната от които го изключва напълно. Двигателят отговаря на екостандарта Euro4, благодарение на много промени, сред които са новата система за впръскване на горивото с 10-точкови дюзи, емайлирани бутала и изпускателни разпределителни валове взаимствани директо от новия SV650. Общо над 60 компонента на двигателя са ревизирани, като така са намалени нивата на вредни емисии, но е увеличена мощността от 68 на 70 к.с. Повишен е и въртящият момент до 62 Нм.  Новата изпускателна система, заедно с ауспусите е по-лека. И двата варианта, шосейният V-Storm 650 и приключенският V-Storm 650XT, са оборудвани с предпазители за ръцете и предпазна скара под двигателя. Налице е и Easy Star системата за по-лесно пускане на двигателя, която позвоялява с едно кратко натискане на стартера, мотоциклетът да запали самостоятелно. Друга система в полза на начинаещи мотористи е и асистента при ниски обортои (Low RPM Assist). Той автоматично повишава оборотите на двигателя при отпускане на съединителя,като не дава на мотора да загасне.  Ветрозащитното стъкло се регулира на три позиции за регулиране. Инструменталният панел е променен и прлрилича на този на V-Storm 1000. Има допълнително оборудване и нова багажна система от три части, която се заклюва с ключа за стартера. Седалките и на двата байка са  с нова по-ергономична форма, променен е дизайна на дефлекторното стъкло за по-добър комфорт и е добавена ABS модул на Bosch (Motion Track Brake System) към спирачната система.


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.