Honda VT1300CX цената да бъдеш готин


Може обаче да станете притежател на нещо луксозно на приемлива цена. Автомобили Ford, които наподобяват Ferrari, скутери, изглеждащи като спортни байкове, както и круизъри, приличащи на чопъри. Онези, които могат да произведат евтини и достъпни за масовия потребител готини аксесоари, автомобили и мотоциклети, често пъти се радват на топъл прием и значителни печалби.
Това е една от причините Honda да навлязат в територията на чопърите, въпреки че японската компания парадира с технологичния си напредък и иновации. Има и друга причина – цената от 12 999 долара в САЩ (около 8800 евро) и голямата армия от верни почитатели на Honda, които с готовност ще се бръкнат в джоба, за да могат най-накрая да изпитат удоволствието да се повозят на чопър, с червените крила на японската марка.

Това най-вероятно са причините за създаването на Honda VT1300CX, известен повече като Fury. В случая не се гони печалбарство. Honda просто искат да изненадат с изключително добър и готин чопър. Някои от по-старите почитатели на този вид мотоциклети едва ли ще приемат с отворени обятия новото попълнение в своите редици, но пък то си има своите предимства.
Дизайнът на мотоциклета е плод на сътрудничеството между Honda Research Americas в Съединените щати и инженерите на компанията в централата HGA в Япония. Интересен факт е, че шефът на екипът, който стои зад VT1300CX, е японски специалист, живял през последните седем години в САЩ. Затова „японското” влияние в модела е далеч по-малко, отколкото първоначално човек би си помислил, но без да се налагат жертви от страна на качеството. И още нещо важно – ако си мислите, че логото има значително присъствие върху мотоциклета – лъжете се! Единственото място, на което може да се открият червените крила, е ключът. Причината е, че любителите на чопъри придават много по-голямо значение на дизайна на своя байк, отколкото на името, което е изписано на резервоара му. Едва ли с това биха се съгласили феновете на Honda…

Що се отнася до техническите характеристики, важно е да се знае, че моделът е започнат от бял лист хартия. Отправната точка, около която е изградена машината, е доказалият се 1,3-литров двигател. V-образният мотор с водно охлаждане и работен обем 1312 куб. См, с разположени на 52 градуса цилиндри, е началото, което е получило няколко подобрения. Горивно-инжекционната система е с нова програма на работа. Двигателят се охлажда от малък радиатор, разположен между долните тръби на рамата, а за постигане на изчистен и изящен дизайн, горният маркуч на радиатора е поместен под предния спойлер. Закономерно ауспуховата система е не само с нова визия, но и с нов, по-впечатляващ звук. Най-приятната изненада обаче е необичайно ниският разход на гориво – едва 5 литра на 100 километра, а в комбинация с лесната поддръжка, определено времето на пътя ще е много повече, отколкото това в гаража със запретнати ръкави.

Шасито на Fury е изчистено, дълго и надеждно. Всъщност то е изключително дълго, а колесната база е най-голямата изобщо в историята на марката. Изключителното преливане на несвързаните елементи, вниманието към детайла, тесният резервоар и забележително съчетаната с него позиция на ръкохватките, правят добро впечатление дори на отявлено консервативната общност на любителите на чопъри. В това число можем да добавим и интересното решение за задното окачване с алуминиев шарнир и регулируема, отскачаща пружина, чиято цел е постигане на още по-голям комфорт на возене. Спирачките са достатъчно убедителни: отпред дискът е с диаметър 336 мм, а отзад – 296 мм. Като опция за модела се предлага и антиблокираща система (ABS), което се случва за първи път при този тип мотоциклети.

Изглежда че американско-японският екип на Honda със завидна лекота се е справил с трудна задача. А тя е да построят от празния лист съвсем нов мотоциклет в категория, характерна с високи изисквания не толкова на технологични иновации, колкото на дизайн, возия, комфорт и излъчване. Единствено обаче хората, взели дейно участие в разработката на проекта, знаят през какви трудности са преминали, за да създадат чопър, който да е достатъчно добър, за да направи силно впечатление в затворената и консервативна общност на чопъристите. Затова Honda VT1300CX е радикална идея, предложена в уникален пакет. Машината е достъпна за почти всеки моторист. Макар че изглежда дързък, Honda VT1300CX предлага голямо удоволствие от ездата. Функционалността, качеството и доверието са онова, което може да се очаква от Honda и то на достъпна цена.

Технически характеристики

Двигател:

V-Twin с водно охлаждане и ъгъл между цилиндрите 52 градуса
работен обем:
1312 куб. см
диаметър и ход на буталото:
89,5 х 104,3 мм
степен на сгъстяване:
9,2:1
запалване:
електронно
Трансмисия:
5-степенна предавателна кутия
Ходова част:
Рама стоманена
Окачване:
отпред обърната вилка, с диаметър на тръбата 45 мм
отзад алуминиев шарнир, с регулируема, отскачаща пружина
Спирачки:
отпред еднодискова, хидравлична, с диаметър 336 мм
отзад еднодискова, хидравлична, с диаметър 296 мм
Гуми:
отпред 90/90 R21
отзад 200/50 R18
Размери, мм:
база 1808
височина на седалката 67
Обем на резервоара л:
12,8
Маса зареден, кг :
300,7


Автор: Найден Неделчев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.