Harley-Davidson се бори за по-малък разход на гориво Harley-Davidson се бори за по-малък разход на гориво

Една от петте дългосрочни стратегически цели на Harley-Davidson е “Растеж на бизнеса и намаляване на въздействието върху околната среда”. Това поето обещание задава и посоката, в която поема компанията за разработката на нови модели и операциите.

От компанията коментират: “За да знаем върху какво да се фокусираме, ние направихме пълен анализ на цялата верига. Установихме нещо очаквано – най-голямо влияние върху околната среда оказва употребата на бензин. Подобряването на разхода на нашите двигатели с вътрешно горене се превърна в приоритет. Планирахме да поведем електрификацията на мотоциклетите с чисто електрическо портфолио. Това допълнително ще намали нашето влияние върху околната среда.”

Преди почти 10 години Harley-Davidson се отдаде на подобряване на разхода на гориво. Така можеше да спази новите изисквания за вредните емисии при влизането им в сила. Иновациите и технологичните решения станаха основата, на която американската компания изгради стратегията си за икономичност.

За да постигне тази дългосрочна цел за устойчивост, Harley-Davidson си постави задача. Тя е до 2027 г. средният разход на гориво за мотоциклетите да е малко над 4,7 л/100 км.

Това означава 25% подобрение в сравнение с 2011 г. и 15% в сравнение с 2017-а. През 2018-а средният разход за гамата ни е 5,3 л/100 км.

От Harley-Davidson обявяват: “Фокусът на нашите усилия в посока устойчивост е да намалим въздействието върху околната среда по цялата верига. Това започва от решенията, които взимаме по отношение на дизайна, материалите, които избираме. Минава през целия спектър на доставчици, производство и разпространение, до пълния жизнен цикъл на нашите продукти.”

През последните няколко години Harley-Davidson въведе комбинация от подобряване на продуктите и технологични нововъведения. Така  работи в посока икономичност. Екипът  Advanced Engineering постоянно измерва резултатите от прилагането на различни технологии, използвани в автомобилостроенето. А също какво е тяхното приложение за производството на мотоциклети. В някои случаи технологиите не са приложими.

В други – оскъпяването би било твърде голямо. Технологиите и иновациите, които екипът проучва, включват системи за променливо газоразпределение, оптимизация на дизайна с цел намаляване на теглото и триенето, даунсайзинг на двигателите и внедряване на директно впръскване на горивото, и др.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *