Extreme E – най-екстремното състезание за електрически SUV-та Extreme E – най-екстремното състезание за електрически SUV-та

Време е за съвсем нов вид състезание! Атрактивност, скорост, предизвикателство, адреналин, електричество, нулеви въглеродни емисии, опазване на околната среда и грижа за екологията. Всичко, което прави Формула Е, ще бъде подсилено в много степени. Това е изключително забавление на публиката в целия свят!

Става дума за състезание Extreme E. То ще стартира в началото на 2021 г. Представлява уникално изживяване със спортни автомобили с високи технически характеристики, създадени за най-предизвикателните терени.

Extreme E е шампионат за електрическите SUV-та. Те се състезават в някои от най-отдалечените части на света в пряк сблъсък с най-екстремната природа. Сезонът започва на приказното Розово езеро в сърцето на Сенегал (23 – 24 януари). След това се мести в едно от световните чудеса, каменният град и оазис Ал-Ула в Саудитска Арабия (5 – 6 март). После идва старт в невероятния каньон Кали Гандаки в Непал (14 – 15 май). Другият кръг е в Кангерлусуак („Големият фиорд“) в Грендландия (28 – 29 август). Накрая е град Сантарем в тропическата гора на Бразилия, в устието на Амазонка и Тапахос (30 – 31 октомври).

Трасетата са с дължина между 6 – 10 км и състезателите трябва да се движат през поредица от виртуални врати. Всяко трасе ще се състои от пет до шест порти, в комбинация от офроуд пътеки като Амазонка и открит терен като Арктика. Форматът е проектиран така, че две групи от по шест отбора се състезават една срещу друга в кръгово състезание. За четирите най-добри отбора това ще бъде само загрявка за „нокаут фазата“. В нея шофьорите ще застанат „един срещу друг“ за желаното място на финалите.

Корабът на кралските пощи Света Елена

Неразделна част от състезанието Extreme E е корабът на кралските пощи Света Елена. Това е плавателен съд, с който някога се е разнасяла кралската поща. Сега превозва състезателите до различните локации по света. В този кораб са инвестирани много средства, за да се превърне в оперативна база. Тя отговаря на най-съвременните стандарти. Разполага с гараж от висок клас, както и с център за работа, логистика, комуникации и настаняване.

Extreme E е екстремното състезание. Но нищо от това нямаше да е възможно без прецизно проектираната технология. Батериите са един от основните компоненти на електрическия автомобил. Гумите са друг елемент, който ще осигури безопасността на водачите. От фирмата Continental, съорганизатор на състезанието, са проектирали специални гуми. Те имат перфектно сцепление на пътищата в Хималаите, Арктика, на пясък или в тропически райони.

Гуми за всички повърхности

Екстремна жега или минусови температури, кал, пясък или лед… Без значение колко екстремни са климатичните условия, състезателите и техните автомобили се нуждаят от надеждни гуми. Те трябва да осигуряват перфектно сцепление, триене и отлично представяне на всеки етап от състезанието.

Continental CrossContact LKS е  основата на новата гума, разработена за Extreme E. Тя е добре балансирана гума със специално проектирани протектори. Те подобряват  сцеплението и стабилността на почти всяка повърхност. Advanced CrossContact ще помогне на състезателите безопасно да стигнат до финала на най-голямата серия за екстремни състезания в света. Всеки екип ще получи два комплекта летни и зимни гуми, оптимизирани за всеки терен, които изискват SUV с E-двигател.

Всички участници в Extreme E използват един и същи набор от стандартизирано оборудване. Spark Racing Technology ще създаде, сглоби и достави чисто нов електрически SUV за пионерите на офроуд състезанията. Всеки състезател е свободен да тества и изгражда персонализиран задвижващ механизъм и каросерия на тази платформа.

|

До 630 конски сили

Частите, които могат да бъдат персонализирани според индивидуалните предпочитания на екипа, са двигателят и инвертора. Освен това и на  външните части на каросерията. Това са  капак, страничен панел, светлини, предна и задна броня. Батериите са съвместими с двигателите на Формула Е. Могат да произвеждат максимална мощност от 470 кВт (приблизително 630 к.с.). Новата батерия е специално адаптирана към тежките условия на офроуд състезанията, проектирана да издържа на екстремни ситуации, пътни условия и терен.

Друг компонент от съществено значение за автомобила Extreme E е батерията. Същата компания, която сглоби батериите за първите четири сезона на ABB Формула Е на ФИА – Williams Advanced Engineering, отговаря за този ключов сегмент.

Extreme E е състезателна платформа за ускоряване на развитието на електрически превозни средства. Чрез възобновяема енергия те ще създадат бъдеще с далеч по-малко въглеродни емисии. Ще привлекат вниманието към предизвикателствата на изменението на климата, пред които са изправени различните екосистеми.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *