Ducati Hypermotard 796

Стане ли дума за марка като Ducati при мотоциклетите, то непременно всяка машина трябва да се свързва с нещо спортно, с бързина и скорост… Без значение за какво е предназначена. Когато преди три години италианският производител Ducati представи своя оригинален Hypermotard 1100, бе създаден нов клас мотоциклети – механичен и естетически синтез между спортните байкове и тези от клас супермото. Ето че категорията се разшири с още един представител – Ducati Hypermotard 796.

 

Състезанията в дисциплината супермото стават все по-атрактивни. И по-популярни. На фона на тази популярност обикновените моторджии, които искат да карат такива машини за удоволствие, също се множат. Тъкмо към тях се цели италианският производител Ducati. Основната цел на създаването на 796 е желанието по-широк кръг мотоциклетисти да изпитат уникалната тръпка от ездата на обикновена машина супермото.
За да постигнат това, инженерите са използвали като основа Hypermotard 1100, но са направили известни промени. Конструирали са нов и по-малък двигател, съединителят е по-лесен за използване, намалено е общото тегло на мотоциклета, окачването е получило нови компоненти, а седалката е значително снижена.

Hypermotard 796 се задвижва от L-Twin, преработената версия на двигателя, използван в модела Monster 696. Агрегатът използва бутала със същия диаметър – 88 мм, но с 8,8 мм по-дълъг ход. Така се повишава компресията и тя достига 11,1:1. Нови са коляновият вал и мотовилките, а цилиндровите глави са с по два клапана. Въпреки порасналия работен обем на двигателя, от Ducati уверяват, че той е далеч по-ефективен от този на Monster 696 – средната консумация на гориво е 4,8 литра на 100 км пробег. Чрез каталитичния конвертор, L-Twin 796 покрива еконормата Euro 3 за ниво на вредните емисии в отработените газове. Шестстепенна трансмисия предава силата на двигателя до задното колело посредством верига, докато съединителят e APTC, тип „мокър” и подпомага по-лесната смяна на скоростите. Работният обем на L-Twin е 803 куб. см. Мощността на Ducati Hypermotard 796 е 60 кВт (81 к. с.) при 8000 об./мин, а максималният въртящ момент е 75,5 Нм при 6250 об/мин.

Двигателят е монтиран на стоманена рама, чийто размери са като на 1100. Рамката обаче е изработена по нов начин, който намалява общото тегло, без това да влияе на устойчивостта и здравината й. Преработената рама и разположената с 20 мм по-ниско седалка улесняват управлението. За това спомага и намалената обща маса. 796 тежи 167 кг и е по-лек от Hypermotard 1100 с 12 кг. Междуосието е 1455 мм, вилката отпред е телескопична, нерегулируема Marzocchi, с диаметър на тръбата 43 мм. Отзад окачването е поверено на регулируем хидравличен амортисьор Sachs, а кормилото е с наклон 24 градуса.

Спирачните системи са на Brembo, като на предното колело хидравличните апарати са четирибутални и прихващат дискове с диаметър 305 мм, докато отзад двубутален апарат работи с единичен диск с диаметър 245 мм. Джантите при 800-кубиковата версия на Hypermotard са с размери 3,5х17 цола отпред и 5,5х17 цола за задното колело. Италианският производител препоръчва използването на многокомпонентни гуми Bridgestone BT-016 с размери 120/70 R17 за предната и 180/55 R17 за задната.

Трудно е да се различи 796 от 1100, тъй като повечето от частите се използват и в двете версии, включително пластмасовите ръкохватки с интегрирани LED светлини на мигачите, огледалата и ярко светещите стоп светлини. При по-внимателно вглеждане, разликите се откриват в окачването, гумите и актуализираното оранжево арматурно табло. Според техническите характеристики и цената от 8990 евро, мотоциклетът е най-ниско разположения модел в гамата на Ducati. Hypermotard 796 обаче не е загубил нищо от обаянието на по-големия си събрат, като в същото време е по-достъпен и “по-кротък”. Затова „малкият” Hypermotard се вписва с известни условности в рамките на категорията мотоциклети за начинаещи. Трябва ли ви бърза машина, както за магистрално каране, така и за мощно препускане из черни пътища, тогава Hypermotard 1100 е онова, което търсите. Ако обаче имате нужда от всекидневен мотоциклет за по-натоварени и тесни градски улици, а искате и да се забавлявате извън пътя, то правилният избор е 796.

 

 

Технически характеристики:


Двигател:
L-Twin с въздушно охлаждане

работен обем, куб. см 803
мощност, к. с. при об./мин 81/ 8000
макс. въртящ момент, Нм при об./мин 75,5/ 6250
диаметър х ход на буталото, мм 88/66
степен на сгъстяване 11,1:1
запалване електронно


Трансмисия
– 6-степенна предавателна кутия

Ходова част – стоманена рама

Гуми
отпред 120/70 R17
отзад 180/55 R17

Спирачки
отпред двудискова хидравлична диаметър 305 мм
отзад еднодискова хидравлична диаметър 245 мм

Окачване

отпред обърната телескопична вилка Marzocchi с диаметър на тръбата 43 мм
отзад регулируем хидравличен амортисьор Sachs

Ход на амортисьорите
отпред, мм 165
отзад, мм 140

Резервоар, л 12,5

Размери, мм
дължина 2120

база 1455
височина на седалката 825

Суха маса, кг 167

Найден Неделчев