BMW R18 – големият боксер пристигна

Това е новият голям боксер BMW R18 за 2021 г. Представиха го официално. Круизъра BMW R18 вече има и цени. Той има черти от класическия R5. Машината е с боксер двигател с въздушно охлаждане и обем от 1802 куб. см. Така BMW официално се намърдаха на територията, на която властваше досега Harley-Davidson.

R18 е не само най-голямото и най-тежко BMW досега, но също така произвежда и най-голям въртящ момент.

Той е 158 Нм. Още повече, че 149 Нм въртящ момент се проявява едва при 2000 об/мин. Така че няма нужда да се свалят надолу предавки за ускорение. Скоростната кутия обаче е с 6 предавки, като има и една за заден ход. Мощността на мотоциклета е 91 к.с., което е по-малко от 110-те коня на R nineT. Максималната скорост е 180 км/ч., а ускорението от 0 до 100 км/ч. и за 4,8 сек.

Корпусът на този гигант е шаси от стоманени тръби, подобно на класическите машини, с конзола в задната част. Това означава, че уж няма окачване, но има и то с 90 мм ход. Истинският чар на шасито е откритият, полиран стоманен кардан.

Въпреки че изглежда ретро, моторът има много умни технологии.

Всичко е скрито вътре в големия звяр. Включително има и режими на каране – Rain, Roll and Rock.  Има и „MSR“ – електронно контролирана функция на въртящия момент. Тя е, за да се предотврати спускането при силно ускорение или прекалено бързо понижаване на предавките. Отоплените ръкохватки и асистентът за стартиране на наклон ще се предлагат като допълнителни екстри.  Задната предавка, задвижвана от електродвигател, за която споменахме – също.

Освен това има тракшън контрол, круиз контрол, ride-by-wire, безключово запалване, светлини за завой и комбиниран ABS. Всички тези неща не са били мечта в първообраза от 30-те години. Има още много аксесоари, които се предлагат. Те са на известни марки като Roland Sands Design и Vance & Hines.

Има различни видове седалки за и ръкохватки. Височината на седалката е 690 мм.


Единственият недостатък на всички тези характеристики е теглото. Моторът тежи 345 кг напълно зареден с течности, което е чудовищно. Еквивалентният Harley-Davidson Fat Boy е 30 кг по-малко, а от Indian Chief Dark Horse е по-тежък със 7 кг.
Първото издание на BMW R18 струва $19 870 в САЩ и €22 800 в Германия. Така че това е цена, сравнима с гамата круизъри на Harley – Rider S, FXDR и Fat Bob, а също и на Indian Chief.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.