Много лесно е да намираме кусури,  когато мотоциклета, колата или детайли от тях минат през ръцете на автобояджията. Оказа се, че тази работа не е толкова проста. Дори си иска и умения, и знания, и сръчност и око…

Как го разбрах ли? Ами като ни облякоха със защитни облекла и ни направиха бояджии  за един ден. За това помогнаха хората от Лазурит 94, вносители на Glasurit на концерна BASF. Те бяха организирали специално „шарено“ събитие за 13 колеги от медиите, занимаващи се с автомобили и мотоциклети.

Ние също от време на време отразяваме новостите в автомобилния и авторепаратурния бранш у нас. Но си е друго да влезеш „в кухнята“, т.е. в камерата,. Да хванеш пистолета, да ти замирише на боя, разредител или лак, да се поизцапаш. Това ни спретнали по повод 25 – годишния си юбилей, лидерите на пазара за автобои и лакове – Лазурит 94. Така папагалът на Glasurit BASF отбелязва 25 години полет на родна земя.

Предизвикателството беше в учебния авторепаратурен център Лазурит – Сервиз в столицата на „Ботевградско шосе“.

Естествено всички ставаше под вещото ръководство на специалисти. Инак не се знае как щяхме да оплескаме нещата в прекия смисъл на думата, а не само детайлите. Затова преди старта на лудата цветна надпревара имаше инструктаж и кратко обучение. След което в бели защитни премени, журналистическото войнство започна шарената надпревара.

Трябваше да си направим сами боята от различни компоненти. Това става с помощта на бърза компютърна програма.

За да си си направиш съответния цвят,  смесваш различни компоненти по рецепта, трябва да ги разбъркаш. Преди това почистихме детайла – в случая миниатюрен макет на кола. След това пък да подготвиш и лака, защото той трябва да се нанесе върху боядисаното.

В битката за предметните награди участваха 13 представители на медиите, което направи интригата доста оспорвана. Разделени бяхме  на 3 отбора – червен, златен и сребърен, като догодихме съответния цвят металик. Трябваше да боядисаме „автомобилчетата“. Това бе първата част от задачата.

Другата бе да познаем детайли от различни автомобили, които домакините бяха подбрали. Номерирани и подредени, различни автомобилни елементи. Това бяха брони, калници, решетки, стопове и предни капаци, очакваха пишещите братя да бъдат разпознати, не само като марки, но и като модели. Всяко изпитание по авторепаратура носеше определен брой точки. Всеки от състезателите имаше право на три гласувания по 1 точка на работата на колегите си.

Главният редактор на списание Moto Club Стефан Илиев се представи отлично и стъпи на подиума. Той стана втори със 7,5 т. Остана само на половин точка след победителя Иван Кисьов – фотограф на Еzdapress с 8 т. На трето място с по 7 т. бяха двама колеги –  главният редактор на Ezdapress – Екатерина Дончева и Красимир Ръджов – (списание Club S1).

Състезанието за журналисти бе част от поредицата събития, под знака на които преминава цялата юбилейна 2019 за Лазурит 94 и отбелязването на 25 успешни години на българския пазар.

В края на септември, юбилея си Лазурит 94 ще отбележи в правителствената резиденция „Бояна“ в столицата с партньори и приятели на специална церемония. След това ще открие и своя щанд в рамките на Международния автомобилен салон в София от 12 до 20 октомври.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *