Залата на славата на MotoGP в САЩ

След като публикувахме материал за историята на Гран При на САЩ, сега RedBull.com ни връща назад към едни от най-големите американски звезди на пистата преди старта в Остин, Тексас.
1. Еди Лоусън.
Най-успешният американски пилот в историята на мотоспорта. Лоусън спечели четири титли в клас 500 куб. см по време на Златната ера на американските ездачи през 80-те години на миналия век. Лоусън е първият, който печели поредни титли с различни производители. Той става шампион за 1988 и 1989 г., респективно с Yamaha и Honda.
2. Кени Робъртс старши
Той е първият американски световен шампион! Робъртс идва на пистата от дъртраковия шампионат на САЩ и печели короната в клас 500 куб. см като новак през 1978 г. Той взима три поредни титли с Yamaha, за да открие периода на господство на американските звезди. После стана успешен тим мениджър, а синът му Кени Робъртс джуниър взе колоната в клас 500 кубика през 2000 г. Така двата са единствената засега двойка – баща и син, печелили световни титли.
3. Фреди Спенсър
Това е още един американски пилот, счупил рекорд. Победата на Спенсър на Спа през 1982 г. го направи най-младият победител в 500 кубика. На следващата година той бе най-младият световен шампион – само на 21. Двата рекорда вече са му отнети от Марк Маркес. Спенсър има две титли в 500 суб. см, като втората е много важна, защото той печели и короната 250 куб. см в един и същи сезон.
4. Уейн Рейни
С трите си поредни титли с Yamaha между 1990-1992 г. Рейни (на снимката) продължи американската традиция във висшия клас с феноменалната си форма. Това бе до катастрофата в Мизано преди края на сезон 1993 г., която прекрати кариерата му преждевременно. Рейни остана в инвалидна количка за цял живот.
5. Кевин Шванц
Съперникът на Рейни дойде на трона след него. Преди това двамата караха заедно в американските супербайк серии. Щванц бе фаворит сред феновете с уникалния си стил на каране. Той бе пилот на Suzuki през цялата си кариера и взе единствената си титла в клас 500 куб. см през 1993 г. Мнозина смятаха, че може повече, но той спря заради изключително тежките си контузии.
6. Ники Хейдън
Последният американски световен шампион. Хейдън взе титлата през 2006 г. с Honda, като преди това роденият в Кентъки пилот се появи като метеорит в шампионата след титли в дърттрака и AMA Супербайк, за да триумфира и в MotoGP.
7. Ранди Мамола
Мамола е считан за един от най-талантливите състезатели, но никога не успя да спечели титлата. Той завърши на второ място в шампионата на 500 куб. см четири пъти, като кара за Suzuki, Honda и Yamaha.


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.