Vespa на 70 години, все такава красива класика

Навръх Лазаров ден, група ентусисасти се събраха да почетат и рождения ден на общата им страст – Vespa. Да, вечната класика сред скутерите имаше юбилей. Навършиха се 70 години от появата на така обичания от всички мотофенове модел Vespa. Марката е част от Piaggio Group.
IMG_9482IMG_9448
Историята на вечната класика е просто грабваща, направо италианска идиля. Всички сме чували, както официалната, така и други интересни истории около създаването на юбиляря. Но всички са обединени около общата база, самолетите. Едва ли има двуколесна машина толкова силно обързана са авиацията, като италианската оса (Vespa от италиански оса б.р.). Една от любимите на Vespa феновете е, в която Енрико Пиаджо, запален фен на самолетите се вдъхновил от малките гуми от колесниците на бипланите. Двигателя пък заимствал от малкия предстартов агрегат, който служи за запалване на големия роторен двигател на самолета. Останалото е както се казва, история.
Родните ентусиасти от Vespa клуб България, почетаха годишнината на своята мото-муза подобаващо. На организирано съвместно събитие с Ауто Италия, събраха както членовете на клуба, така и фенове, и собственици на марката. Освен с лично присътвие на членовете, клубът беше подготвил за останалите фенове и краткатка „музейна“ експозиция с 10 експоната вариращи от страхотна оранжева Vespa 50 S от 1965 г., до Vespa PK 50 XL2 от 1990 г. боядисан във Веспа зелено. Особенното беше, че всички експонати бяха не само реставрирани или в процес на реставрация, а и напълно функцониращи скутери.
IMG_9368
Председателят на клуба Руслан Нинов, сподели за Moto Club, че Vespa клуб България датира от 2014 г., но идеята е още от 2008 г. Активните членовете са 50, като преди някой да каже, че са малко, само ще напомним, че Vespa са само модел на Piaggio, а на ежегодните международни събори на знаменития скутер се събират повече от 5000 почитатели от цял свят, не е зле за кокетна градска машина.
След като гостите бяха приветсвани лично от председателя на клуба, започна и интересната част. На мини мотополигон, пред шоурумът на Piaggio всички желаещи можеха да изпитат уменията за майсторско управление на своите Vespa. Ентусиастите мериха сили в конуси, „сервиране“ на чаша с вода, класическа осморка, неравности, както и минаване под летва. Състезанието беше разделено в два кръга, за време и за най-бавно преминаване на полигона. Всеки от участниците имаше два опита, един пробен и един, в който се отчиташе време. В първата дисциплина състезателите дадоха всичко от сеибе си, дори и някои от „музейните“ експонати се включиха в надпреварата. Все пак първото място грабна Виктор Андонов с Vespa GTS 300. В другата дисциплина се видя завидно майсторство в управлението на малките оси. Все пак бяха дадени два приза за първо място на бавно каране Кирил Иванов Vespa LXV 125 и второ за Венцислав Мизански Vespa ET. Победителите получиха награди от дилъра на марката Ауто Италия, а всички членове на клуба, отстъпка при покупка на резервни части и покупки на нови машини.
Димитър Илиев

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.