В Ducati правят място за Роси и екипа му

 
Преди 14 години, когато едно слабичко момче с мотоциклет Aprilia дебютира в Малайзия, едва ли някой си е представял, че само след пет години то ще се превърне в символ на мотоциклетната Гран при и ще привлече милиони нови фенове и зрители по пистите и пред телевизорите. За притежателя на търговските права Dorna, Роси е кокошката, която снася златни яйца и без него надпреварите, както видяхме, не са същите. Двете операции извършени успешно от проф. Роберто Буци във Флоренция носят надеждата, че Роси ще се завърне на пистата и отново ще можем да го видим в най-добрата му светлина.
Тим мениджърът на екипа на „Доктора” Джеръми Бърджис не бърза с обявяването на точния период, в който Валентино ще отсъства. „За нас сезон 2010 приключи и сега най-важното е Роси да се възстанови напълно преди 2011 г.”, заяви Бърджис. Австралиецът прекрасно знае какво е значението на пълноценното възстановяване без да се прибързва с връщането на пистата. Справка – Майкъл Дуън и катастрофата му от 1992 г. Само че тогава Дуън бе в началото на кариерата си, докато сега Роси е към края на своята. Край, но не съвсем…
По време на надпреварата за Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун слуховете за това къде ще кара след завръщането си „Доктора” продължиха да витаят с пълна сила. И ако се вярва на някои от най-авторитетните журналисти отразяващи световния шампионат с връзки вътре в отборите, то тази година ще е последната за Валентино в Yamaha. Повод за това е неформалното предупреждение, което част от механиците на Кейси Стоунър са получили: да си търсят нов работодател за 2011 г. Това означава две неща – през следващия сезон Кейси няма да кара за тима и че този, който ще го замести явно ще дойде със свой екип. Както всички много добре знаем след края на сезон 2003 именно „Доктора” с Бърджис и по-голямата част от своите механици напусна Honda в посока Yamaha недоволен от пренебрежителното отношение към него. Сега това е на път да се повтори, като Роси ще се превърне в герой за своите сънародници ако премине в Ducati и спечели победи с тима от Болоня. Ако пък отново е във форма и се изравни с легендата Джакомо Агостини по брой титли в „Кралския” клас, при това като пилот на Ducati, не само ще стане първият пилот печелил титли с три различни производители на мотоциклети, но и истинска легенда.
Шефът на състезателния отдел на Yamaha Масао Фурузава твърдо иска Роси да остане, но за английският директор на FIAT Yamaha Лин Джарвис е по-важно да подсигури оставането на Хорхе Лоренсо и ако е възможно това на седемкратният шампион при „Кралете”. Все пак Джарвис залага на бъдещето, тъй като няма съмнение, че 23-годишният Лоренсо е в по-изгодна позиция да спечели четири от следващите шест световни шампионата, отколкото Роси, който вече има това постижение зад гърба си и едва ли ще е по силите му да го повтори. По всичко изглежда, че вратите за Валентино в Ducati са широко отворени и в тима вече се подготвят за неговото идване. Ако информациите, идващи от няколко различни места са поне отчасти верни, то официалното представяне на Роси като пилот на Ducati ще бъде в края на месец юли.
Почти сигурно е и присъединяването на Стоунър към Honda. В японския тим обаче въпросителната е кой от двамата сегашни пилоти да запазят. Дани Педроса е фаворитът на основния спонсор Repsol и то няколко години преди да премине в клас MotoGP и дори стана причина за оттеглянето на телекомуникационната компания Movistar от шампионата. Силното представяне на андреа Довициозо от началото на сезона прави избора в Honda по-труден, но въпреки че италианеца е втори във временното класиране Педроса е този, който спечели състезание тази година.
При това стечение на обстоятелствата, Лоренсо изглежда бетониран в Yamaha, а негов съотборник най-вероятно ще бъде Бен Спийс. Настоящият шампион в световния шампионат в клас Супербайк направи запомнящо се състезание на Силвърстоун и показа на какво е способен, а освен това Yamahа отчаяно се нуждаят от американска звезда, която да бъде тяхно лице в Северна Америка. Колин Едуардс е харизматичен, но вече е на пенсионна за стандартите на MotoGP възраст. Другият „янки” – Ники Хейдън изглежда си подсигури подновяване на договора с Ducati поне за следващата година след серията силни резултати от началото на сезона. А освен всичко приветства с отворени обятия евентуалната възможност отново след 2003 г. да е съотборник на Роси. „Мотоциклетът ни е отлично подготвен и това, че Ducati все още няма победа се дължи единствено на нас – пилотите. Определено смятам, че с него Роси ще е в състояние да печели и бих се радвал той да дойде в отбора, тъй като е незаменим в разработването на мотоциклети със своя опит и знания натрупани през годините”, заяви Хейдън.

Найден Неделчев