Suzuki ще представят нов супербйк с VVТ двигател

Очаква се Suzuki да направят революционна крачка напред в края на тази година. Според запознати, компанията ще покаже изцяло нов супербайк, заместник на флагмана GSX-R1000 Супербайк. 30 години, след като японците зададоха нов стандарт в Супербайк с емблематичния GSX-R750, през 2016 г. на бял свят ще се поави съвсем нов мотоциклет в този клас.
Говори се, че този байк е в процес на разработване в Япония, като в него се използват много детайли и елементи на мотора прототип на Suzuki – GSX-RR MotoGP, който ще се превърне в GSX-R1000 L7. Десетилетие измина откакто Suzuki пусна легендарния K5, който постигна перфекттия баланс между пътя и пистата. Този деликатен баланс продължава и днес. Сърцето на новия 1000-кубиков мотор ще бъде революционен двигател с променливо газорзпределение. Патентът на двигателя потвърждава, че системата не е клонинг на направените от други фирми VVT, но използва променливото входящо газоразпределение и разпределителен вал с различен профил на гърбиците. Те са направени така, двигателят реагира на най-лекото подаване на газ от ездача, а оптималната мощност и въртящия момент са налични в целия оборотен диапазон.
Новият двигател ще има мощност близо до 200 к.с. За да не е повече мощността се дължи на „джентълменското споразумение“ между Голямата четворка в Япония, макар че Kawasaki май го наруши с тяхната H2. Вместо да се присъединят към Kawasaki в гоненето на тавана на 200 коня, Suzuki правят подобрения в общия баланс чрез намаляване на теглото на мотора под 200 кг, като се придържат към К5 – най-добрия за управление супербайк на пазара. За това ще помогне и новата технология на шасито, която ще бъде взета до голяма степен от байка GSX-RR за MotoGP. Рамата ще бъде по-различна, заради удължения в горната част двигател.
Електронните помощни също ще имат развитие, като са определени да получат тласък. Система на Bosch за ABS в завой е почти гарантирана. Suzuki отдавна подкрепят различните режими, които използва ездача и със сигурност ще се увеличи обхватът и функциите им с новия VVT двигател. Заедно V-Strom 1000 и новият GSX-S1000 ще има има спортния тракшън контрол, но със сигурност ще е с еволюирал пакет – най-вероятно, разработен на мотора за Гран При, но ще поеме път в серииния L7. Още миналата година екипът на проекта за MotoGP обяви, че конфигурацията на двигателя на RR е база за развитието на сериен пътен Супербайк, що се отнася за двигателя, шасито и електрониката. Затова не е случайно, че двата проекта се изпълняват толкова тясно в развитие.


Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.