"Последната дума" за MotoGP софтуера за 2016 г. не е ясна

На 30 юни производителите в MotoGP ще спрат индивидуалната разработка на софтуер за совите мотоциклети и ще започнат едно уникално сътрудничество с организаторите на шампионата, като се създаде единна система на ECU за 2016 г. Това се знае. Но трябва ли да се включат всички производители в MotoGP или ако искат, ще има право да откажат?
Това, което не е решено още е дали производителите или Dorna, ще имат последната дума по отношение на това кои характеристики са или не са включени в новата ECU. Такъв орган би могъл да определи дали някои електронни помощници на ездача например се запазват на най-високо ниво, намалени са до основната система или ще се изключат напълно.
“Разбира се, ние ще изслушаме производителите, как да подобрят софтуера. Това е ясно“ – казва Корадо Чекинели – технологичен директор на MotoGP. – Но въпросът е, на първо място, трябва ли да включва всичко, което производителите искат или имаме право да им откаже? И на второ място, имаме ли право да представим нашите собствени еволюции на софтуера, дори ако на производителите не го харесват? ”
В момента само пилотите от клас Open са задължени да използват единната ECU, която е разработена от екип от инженерния екип на Чекинели в Magneti Marelli . Италианецът казва: „Развитието на нашата работа е в момент, когато пилотите от клас Open са смесени. Някои модификации са поискани от екипите и ние ги произвеждаме. Но и там има един вид естествена еволюция, която правим. И няма никой, който може да ни се противопостави при въвеждането на нови неща. Начинът за въвеждане на ECU за 2016 г. не е ясно. Все още не е решено дали имаме правото да въвеждаме неща, независимо от това дали на производителите им харесва или не. И дали ще тръгнем по друг път, ако ние сме принудени или не сме, да приемем техните предложения.“
Какво е договорено по процедурата, чрез която производителите и Dorna ще комуникират по време на развитието ECU. Чекинели обяснява: „Начинът, по който ще работим е, че ще има един представител за MSMA (Асоциацията на производителите), който ще има право да подписва разрешения за въвеждане на нови неща, за да направи “списък”. Ние няма да говорим с производителите индивидуално. MSMA трябва да решат какво искат и после ще говорим само с един техен представител. Всички контакти с производителите ще се извършват чрез един човек, така че ще е ясно на всички.”
Наред със замразяването за разработка на софтуер на производителите, ще бъде подобно „охлаждането” на електроника за клас Open тази година. Чекинели коментира: „На първите тестове на Сепанг ние направихме голяма стъпка напред в софтуера на Open категорията и нашето намерение е да се придържаме към тази версия на софтуера за всички през този сезон. Естествено, освен ако не се наложи поправяне на бъгове и малки промени. Това е така, защото ние вече започнахме работа по стратегията за 2016, когато ще бъде унифициран софтуера. Така че планът е да направим софтуера за Open и да няма нужда той се променя радикално, така че можем да се концентрираме върху 2016 г.”
Докато Open екипите се бореха да използват миналогодишния основен ъпгрейд, което съвпадна с опит Ducati да напусне клас Factory, сега Чекинели е уверен, че всички тимове от Open ще използват най-новия софтуер от първи кръг: „Идеята е винаги да направим най-голямата крачка през зимата, но тази година крачката е много по-малко в сравнение с миналата година. Така че никой няма да бъде, нека да кажем, изненадан или уплашен. Тя е много повече „приятелски настроена“, в сравнение с миналата година. Планът е да се тества и втория път, и после в Катар. След това ще вземе решение, но мисля, че всички ще започнат сезона с него. Бихме предпочели всеки да избере новата версия и да загърби всички стари версии. Използването на повече от една версия на софтуера е позволено, така че всеки, който не е запознат с новата, все още може да използва старата. Но аз бих искал, още в първото състезание всички да имат еднакъв софтуер.“