Отборът на SB Moto Racing е в пълна бойна готовност Отборът на SB Moto Racing е в пълна бойна готовност

Седмица преди първия старт на пистарите, отборът на SB Moto Racing е в пълна бойна готовност. Европейският BMU и републиканският шампионати започват другия уикенд – 23 и 24 март на пистата Серес в Гръция. Пилотите на SB Moto Racing направиха първите тестове и са готови да се впуснат в шампионата с обновен и разширен отбор.

През миналата година в тимът дебютира в първенството в клас Формула 600. Пилоти на отбора бяха са Марио Ашминов с Kawasaki ZX-6R и Александър Александров със Suzuki GSX-R600.

В дебютния си сезон и двамата влизаха в топ 10 на състезанията, в които участват. При това и трите писти – в Серен, Мотопарк в Румъния и  в Долна Митрополия са непознати. Ашминов е 16-и, а Александров 23-и от общо 44 участници в шампионата Формула 600 през сезон 2018.

Сега мениджърът на отбора Симеон Барбутски, известен като състезател в ендуро шампионата, е събрал силен екип. Към Марио и Алекс се присъединяват и нови пилоти. Те са опитни и достатъчно известни в пистовите шампионати.

Единият е Петър Въжаров  в клас Superbike, който ще стартира с BMW S1000RR. Той има доста подиуми и миналата година стана 4-и в шампионата, с два подиума в на Долна Митрополия. И това в конкуренцията на двамата най-бързи български пилоти – Мартин Чой и Ангел Караньотов, а също и на румънеца Робет Мурешан.

Петър Бакалов също е опитен състезател, който тази година се надява да кара пълен сезон във Формула 1000 със своя Kawasaki ZX-10R. През 2017 г. бе 3-и в шампионата, а миналата година по ред причини не бе активен. Сега е с амбиции за пълен сезон и нови успехи.

Най-голямата изненада е, че на пистата се връща един много силен пилот – Иван Грозев, известен повече като Доксата. Той ще кара в клас Supersport със Suzuki GSX-R600. Доксата е с най-голям опит от целия отбор и е един от най-бързите мотоциклетисти на писта Дракон, край Калояново. По ред причини бе в „сухия док“ за известно време, но сега има лиценз и се връща на пистата.

Пилотите са доволни от подготовката на машините си. Те направиха последните си „предсезонни“ тестове на… летището в Сапарева баня, по трасе, ограничено с… конуси.

Така бяха подготвени мотоциклетите за старта на Серес на 23-24 март. Така се подготвиха и състезателите. Естествено, доста неща от настройките ще се изкусуряват на гръцкото трасе.

Всички пилоти карат с лични мотори. Повечето разходи в състезанията си поемат сами. Много неща се вършат на доброволни начала и на приятелска основа. Например механик на Марио е брат му Александър Ашминов. Сашо се грижи и за мотора на Алекс. А сега, когато пилотите са повече, и разходите ще са по-големи.

Спонсори на отбора този сезон са SB Moto Ltd.,  маслата Putoline Oil, Logo Design, Компир.бг,, Alma Moto и Double A. Естествено, това не е достатъчно за издръжката на пилотите. Но момчетата са благодарни, че хората им помагат.

Ясно е обаче, че парите не стигат и всеки сам бърка дълбоко в джоба си. Затова се поинтересувах какви са разходите на „калпак“. Сметката е такава. За всеки състезателен уикенд са необходими над 2600 лв. За целия състезателен сезон това прави около 20 000 лв.  За един тренировъчен ден отиват 1200 лв. Пет тренировъчни дни – 6000 лв.

Всички състезатели държат много на безопасността и сигурността. Няма да видите нито един от тях да дава мръсна газ по булеварди и магистрали.

Да пробва мотора си в трафика, сред останалите участници в движението. Правят го само на писта. Затова освен тренировките, за поддържане на форма, участват и в частни събития. Например тракдей. Това е част от подготовката на различни писти. Едно такова участие е близо 2000 лв. или за планираните от тима 8 – общо около 16 000 лв.

Най-големият разход са гумите. За състезателен уикенд са необходими 1 предна и две задни или около 1100 лв. За тренировки минават „по-тънко“ – с по една или около 700 лв. както твърди Марио Ашминов: „Гледаме да ползваме стари гуми и караме по-лекичко!“ Ама ако гръмне износената гуми при висока скорост!?

Да не забравяме, че в началото на сезона се дават на куп доста пари – над 20 000 лв.

Тук влизат разходите за мотоциклета, резервни части, консумативи и др. Пилотът също трябва да се облече – екип 1200 лв, каска – 800 или 1000 лв. Близо още толкова за ботуши и ръкавици. При едно падане се налага обновяване или поне кърпеж на екипа. Да не забравим и сервизните бусове, машините и инструментите на механиците. Всичко това – над 20 000 лв.

Така като турим чертата, за един сезон са нужни над 40 000 лв. Затова за новия сезон всички в SB Moto Racing таят надежда, че ще имат успех. Имат и потенциала затова. А разчитат и на помощ!

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *