MV Agusta Motor навърши 75 години MV Agusta Motor навърши 75 години

Изключителната мотоциклетна марка на 19 януари навърши 75 години. Юбилеят е уникален и в своята 75-годишна история MV Agusta единственото, което не са изгубили е да побеждават. Става въпрос за състезателните писти с ненадминатия досега рекорд от 37 световни титли. Става дума и за много успехи в шоуруми и изложения. Мотоциклетите на на марката са истински икони ма мотоциклетното изкуство.

Всичко започва на 19 януари 1945 г. със създаването на Meccanica Verghera Srl в Касина Коста, близо до днешното международно летище Малпенса.

Семейство Агуста, пионери на авиационната индустрия, не могат да продължат производството на самолети след Втората световна война. Затова се обръщат към мотоциклетите, за да изразят страстта си към бързината, адреналина и прецизното инженерство. Първият модел с двигател 98 куб. см, трябва да бъде наречен Vespa, но името вече е взето. Така моторът влиза в историята просто като MV98.

Пътната му версия направи сензация на търговското изложение в Милано през 1947 г. Оттогава всеки нов MV Agusta направи своя отпечатък в историята на мотоциклетизма. И до днес всеки нов модел или гама е много очаквано събитие.

Граф Доменико Агуста наема най-добрите пилоти, повечето от които, стават легенди в спорта. Това са Франко Бертони, първият пилот на MV. Следват Арсисио Артесиани, Карло Убиали „летящият китаец“, Лесли Греъм, Сесил Сандфорд, Фортунато Либанори, Джон Съртис, Майк Хейлууд, Джанфранко Бонера, Джакомо Агостини и Фил Рид.

Партньорството с Джакомо Агостини е най-успешното в историята на мотоциклетизма.

В кариерата си „Аго“ има 13 световни титли, 18 пъти шампион на Италия и 10 победи в ТТ на остров Ман.

Граф Доменико почива през 1971 г. След последната победа на Агостини в Нюрбургринг през 1976 г., славата на MV Agusta сякаш приключи.

Семейство Кастильони обаче реши да даде нов живот на марката. През 1992 г. Cagiva на Клаудио Кастильони придобива марката MV Agusta и премести производството си в съоръжението на брега на езерото Варезе, в Ширана, където MV Agusta и до днес произвеждат мотоциклети.

Под ръководство на Клаудио Кастильони марката представлява Италия в най-добрата мотоциклетна традиция.

Кастильони направи революция в мотоциклетната индустрия, като инвестира сериозно в R&D и в производството. Четирицилиндровият 750 куб. см F4 беше първият мотор на новата ера, а също и първият супермотор. Все още е считан за „най-добре изглеждащия мотор досега“. Клаудио също измисли концепцията за „голия“ мотор.

След преждевременната му смърт през 2011 г. синът му Джовани го наследява начело и продължава семейната традиция.

Той активно търсеше и развиваше партньорства с имена от световна класа. Това са Pirelli и шампиона от Формула 1 Люис Хамилтън. Джовани създава нейкида Brutale, F3 – най-добрият спортен мотор със средно тегло и двигател с три цилиндъра. Под негово ръководство се раждат забележителни модели като Dragster и Turismo Veloce.

През 2017 г. компанията прави нова важна стъпка в своята история. Приема нов капитал от ComSar Invest. Люксембургската компания на семейство предприемачи, споделят пионерски дух и страст към бързината като Агуста и Кастильони. След първоначална и успешна фаза на партньорство, през 2019 г. семейство Сардарови придоби 100% от капитала на компанията.

Тимур Сърдаров, настоящият изпълнителен директор на MV Agusta пое водещата роля. Под неговото ръководство новата пътна карта на MV Agusta силно се фокусира върху стабилността, качеството и отношенията с клиентите. Също така и се разшири на продуктовата гама и на търговската мрежа.

Стефан Илиев

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *